Från förra delen -
Jag tog ett djupt andetag innan jag började gråta.
Ikväll kommer bli kvällen då jag lämnar detta stället för gått!
---
Vanessas P.O.V
Jag hade varit inne på mitt rum hela dagen. Inte ett enda ord hade lämnat mina läppar sen imorse.
Robert hade försökt få mig att komma ut från rummet flera gånger men aldrig lyckats. Jag ville aldrig se honom igen, och förhoppningsvis skulle jag inte behöva de heller.
Jag satt på sängen med mobilen i handen och kollade hur klockan sakta ändrades.
11.34
11.35
11.36
Minuterna gick
11:37
11:38
Äntligen hördes det snarkningar ifrån rummet bredvid.
Robert sov alltså.
Nu hade jag min chans. Jag öppnade skrivbordslådan och tog ut pengarna som jag sparat sen många år tillbaka just för att köpa saker som jag behövde när Robert vägrade att köpa det till mig.
Pengarna skulle säkert räcka till iallafall en flygbiljett som kunde ta mig till Sverige och kanske, om jag hade tur, att det skulle räcka till lite mat också.
Med pengarna i ena bakfickan och mobilen i andra öppnade jag försiktigt mitt enda sovrumsfönstret.
Jag tittade ner mot marken.
Det va ganska högt men fortfarande tillräckligt långt ner så att det gick att hoppa utan att slå sig.
Jag gav mitt rum en sista blick innan jag tog ett djupt andetag och hoppade.
Det tog bara ett par sekunder innan jag kände gräsmattan under mina fötter.
Jag drog ett andetag innan jag försiktigt sprang ner mot gatan och sedan mot närmaste flygplats.
Väl på flygplatsen hittade jag ett ställe där man kunde köpa sista minuten flygbiljetter.
"Hi, I wan't to buy an airplane ticket to Sweden" sa jag med min goda engelska.
Jag betalde och kassörskan gav mig min biljett.
Det visade sig att mitt plan skulle gå 13:16 Amerikans tid och eftersom jag redan gått igenom kontrollen och klockan bara va 12:30 hade jag tid på mig att hitta någon stans att äta.
Efter fem minuters letande hittade jag ett ställe där jag kunde äta. Mina pengar räckte precis till några pannkakor och en flaska vatten.
"Ladies and gentlemans, it's just five minutes left before we leave. Make sure you use the toilet and make it comfortable for you before we make our way to Sweden"
Ropade en kvinna ut i högtalarna.
Jag gjorde som hon sa, satte mig bekvämt.
Jag hade till min lycka fått fönsterplats.
Bredvid mig satt ett gammalt par, svenskar faktiskt! Dom hade pratat lite med mig, frågat om jag var ensam på flyget oså.
På något sätt verkade dom bekanta, som om jag sett dom förr, men det måste vara inbillning!
Jag satt med hörlurarna i öronen och kollade ut genom fönstret. Jag såg på parkeringen där massa bilar körde runt i hopp om att hitta en parkering.
Även fast musiken i öronen var hög kunde jag fortfarande höra en svag röst i högtalarna som sa någonting i stil med "damer och herrar, vi ska nu lyfta, var vänliga att sätta er ner och spänna fast er!"
Jag spände snabbt fast mig och sedan fortsatte jag att kolla ut genom fönstret.
Då, precis när vi lyfte, såg jag den där välbekanta svarta bilen köra in på parkeringen.
Bilen hittade snabbt en plats och ut kommer en mycket välkänd människa som tittar upp mot planet jag sitter i.
Nej nej nej, han vet att jag rymt.
YOU ARE READING
Bring me back!
FanfictionJag springer, springer från min galna pappa, springer från mitt hem och från alla mobbarna. Jag springer ifrån mitt liv. Vanessa är en svensk tonårstjej som bor i USA med hennes pappa, Robert som slår och våldtar henne väldigt ofta. Hennes mamma, Ka...