Ligesiden Jack kom hjem fra Amsterdam, har han kimet mig ned, skældt mig ud for at flytte og råbt af mig fordi jeg nægtede at komme tilbage. Han har også krævet at Tori skal bo hos ham lidt, og jeg er ikke så glad for idéen.. Han var der jo aldrig for hende, så hvorfor fanden skulle han være der nu?? Jeg aner det virkelig ikke, og det gør mig sådan frustreret..
"Muuuum hvornår skal vi køre?" Sagde Tori og jeg rystede tankerne af mig. "Nu skat. Zayn er derude nu" mumlede jeg og fik låst døren.
Tori overhørte mig snakke i telefon med Chelsea om at Jack var tilbage så ligesiden har hun bedt mig om at vi skulle besøge ham. Jeg kunne selvfølgelig ikke sige nej, for han er jo hendes far for crying out loud!
"Heeey!" udbrød Zayn glad da vi havde sat os ind i bilen. "Hey you" sukkede jeg. "Det skal nok gå.." Hviskede Zayn til mig og jeg nikkede. "I know, jeg er bare bange for hvordan hun vil reagere når vi skal hjem. Hun har jo boet i den lejlighed lige siden hun blev født.. Og han prøver sikkert at få mig tilbage.." Hviskede jeg bekymret tilbage.
Zayn lagde sin hånd på min, klemte lidt til og smilte beroligende til mig. "Tak Zayn, for at gøre det her for mig" sagde jeg og han blinkede til mig. "Jeg har jo sagt til dig at jeg er her for dig ikke" sagde han og smilede til mig.
Vi ankom endelig til min gamle lejlighed, og minderne fløj frem og tilbage i mit hoved. Vores første overnatning, vores første måltid, Toris første skridt! Ja, alt hvad Tori kendte til, var i dén lejlighed...
"Rach?" Zayn rømmede sig og jeg forlod tankernes verden. "Jeg regner med at Tori bliver og spiser, måske sover, det ved jeg ikke endnu, men jeg kommer ned igen om lidt" mumlede jeg og Zayn nikkede.
Jeg kyssede Zayn på kinden før Tori og jeg gik op. Det føltes som en evighed at gå op af de trapper!
Tori løb i forvejen og bankede på døren som en gal. Da jeg var kommet op, åbnede Jack døren og Tori fór i hans favn uden jeg når at blinke.
"Faaaarr!!" råbte hun og Jack løftede hende op. "Hej skat. Jeg har sådan savnet dig" hviskede han og jeg himlede med øjnene. Jack så det selvfølgelig, men gav ingen respons. "Godt at se dig igen Rachel" sagde han og smilte til mig. Jeg kunne ikke få mig selv til at smile, ELLER sige noget.
Jeg trådte ind i lejligheden og kiggede rundt. Jack og Tori havde sat sig i sofaen. Tori sad og snakkede løs om hvor meget hun har savnet ham, og hvad der er sket mens han har været væk.
Tori var gået på toilettet, så det gav Jack og jeg en chance for at snakke. Han så ret alvorlig ud. "Jeg tænkte på om Tori kunne overnatte her? Bare i nat, jeg har jo ikke set hende særlig meget.." Mumlede han og lod sine fingre køre gennem hans hår.
"Du har ikke set hende særlig meget? Måske er det fordi du vælger at skride fra os, og bliver væk i en måned!" sagde jeg så højt jeg kunne, uden at Tori kunne høre noget.
"Rachel hold nu op" begyndte han og jeg rystede hovedet. "Jeg kunne bare ikke mere.. Jeg var så træt i mit hoved, og du bossede hele tiden rundt med mig! Har du nogensinde tænkt på hvordan jeg har haft det i alle de år!" sagde han højt og jeg tog mig til hovedet.
"Så du siger at grunden til at du har været rundt hos alle tøserne, taget væk i en længere periode, drukket som et hul i jorden og ignorere din datter er fordi du har haft det hårdt? Yeah right Jack, den hopper jeg ikke på" udbrød jeg og holdte tårerne tilbage.
Jack rystede hovedet "Jeg ved godt at jeg har været en idiot og en.." Han holdte en pause og tog sig til hovedet. "Og været en dårlig far, men jeg er klar til at ændre det hele! Rejsen til Amsterdam gik ud på at jeg var på et ophold med drengene, et ophold der gik ud på at få mig til at slappe af, altså få renset mit hoved og alt det der.. Det har hjulpet mig en del, og jeg håber at du vil lade mig se min datter. For jeg elsker hende mere end noget andet"
Jeg satte mig ned ved siden af ham og tog mig til hovedet. Jeg skulle lige opfatte det han lige havde sagt.
"Så jeg tænkte at det ville være en god start hvis hun spiste med og sov her til i morgen?" sagde han efter en længere tænkepause.
Jeg troede på ham. Ikke at det betyder at han får lov til alt det han beder om, for en del af mig kan stadig huske de sene aftner hvor han kom hjem, wasted og vækket Tori. "Okay Jack.." Begyndte jeg og Jack rettede sig op.
"Hun sover her i nat, og du skriver til mig i morgen hvordan det gik. Okay?" sagde jeg og han nikkede. Han smilte til mig og Tori kom løbende ud. "Nå, jeg må hellere smutte så. Tori Du sover hos far i dag okay? Vi ses i morgen" sagde jeg og hun hoppede af glæde. Jeg fik et farvelkram på vej ud af døren.
Da jeg var kommet ned stod Zayn med en smøg i den ene hånd, og sin mobil op til øret med den anden. "Hey" sagde jeg diskret og han blinkede til mig. "Jeg smutter. Vi ses" skyndte han sig at sige og åbnede bildøren for mig. "Så Tori skal sove hos ham?" sagde han spørgende og jeg nikkede. "Jack virkede meget - forandret.." Sagde jeg og rynkede panden.
"Det lyder da godt" sagde Zayn og kørte. "Uhm, jeg har en overraskelse til dig" sagde han på en nervøs måde.
"En overraskelse?" spurgte jeg og han smilte skævt til mig. "Ja. Den står lige dér!" sagde han og pegede hen mod en bænk. Jeg klemte øjnene i for at se gennem regnen og så at det var Louis der sad der.
"Zayn?" sagde jeg og rystede hovedet. "Rae, giv ham en chance for at snakke ud. Du ved slet ikke hvordan han har haft det lige siden nytårsaften. Han er helt nede over at du slet ikke vil snakke med ham. Har han ikke et ord at indføre i denne situation?" spurgte Zayn og jeg sukkede. Jeg tog en dyb indånding og forberedte mig for en meget akavet scene.
"Hey stranger" Louis rejste sig op fra bænken under træet og mødte mig halvvejs. Han gjorde tegn til at vi skulle sætte os.
Regnen dryppede ned og dannede vandpytter ved vores fødder og jeg sukkede. "Er det virkelig sandt?" spurgte Louis ud i det blå jeg og lod håret falde ned så det dækkede mit ansigt. Jeg nikkede langsomt og bed mig i læben.
"Jeg kan godt forstå at du har været bekymret over det hele.. Jeg har gået frem og tilbage derhjemme i flere dage.. Jeg ved godt at du tror at jeg ikke er klar til det, og at jeg måske ikke ville tro på det, efter situationen med Eleanor.." han stoppede for at hoste og for at trække vejret dybt.
"Det er noget helt andet når det sker med personen jeg elsker" han tog mine hænder i sine og fortsatte "Rachel, jeg har elsket dig lige siden jeg så dig første gang, og hvis jeg nogensinde skulle have et barn, skulle det være med dig. Jeg elsker dig, og jeg elsker Tori! Jeg ved godt at det er en svær situation for dig, efter alt det med Jack, men jeg er så klar til det. Jeg er så klar til dig, og alle de udfordringer der venter. Jeg er klar til at vågne op med dig ved min side og tanken om at starte vores lille familie er det eneste jeg har tænkt på siden du fortalte at du var gravid" han placerede sin ene hånd på min kind og løftede mit hoved så vores blikke mødtes.
Mine øjne var fyldt op med tåre og det samme var hans. Han smilte oprigtigt til mig og mit hjerte hamrede derud af. "Jeg elsker dig" hviskede han og trak mig ind i et lang passioneret kys. "Jeg elsker dig" hviskede jeg tilbage og tårerne væltede ned af kinderne af lettelse.