15 augusti 2018
Alinas perspektivJag vaknar av att jag får ett sms. Jag lyfter på huvudet och sträcker mig efter min mobil som ligger på nattduksbordet. När jag trycker på hemknappen ser jag att klockan visar 10.44 och jag ser att jag fått en massa sms från en massa okända nummer. Men jag ser också att jag har fått sms från Dante. Jag öppnar smsen från de okända numren först.
070 8****** 10.35
Men tjaaa /Axel
Jag 10.50
Heej! Vi ses ikväll :)
076 2****** 10.36
Shuuu /Prinzen
Jag 10.52
Shuu prinsen 🤴🏼
073 4****** 10.40
Tjena! Ludwig här, Dante ville nästan inte ge oss ditt nummer 😉 haha. Skickar informationen till releasefesten till dig senare. Vi ses ikväll! :)
Jag 10.55
Så du fick numret ändå? Hur lyckades du? 😉Tack så mycket, ingen brådska! Vi ses ikväll :)
076 1****** 10.41
Heeej! Vi ses väl ikväll? /Valter
Jag 10.57
Heeeej Valle! Klart vi ses ikväll! ;)
073 9****** 10.42
Möt mig vid ingången till VIP:en ikväll /Carmelo
Jag 11.02
Yes, ses där! 👍🏻
Dante 10.14
Hej! Har skrivit upp dig på listan nu, men möt upp Carmelo vid ingången så det inte blir något strul med att komma in ❤️
Dante 10.44
Förlåt, de tjatade om att få ditt nummer så hade inget val 😪
Jag 11.05
Toppen! Har pratat med honom och möter honom där! Håller tummarna för att vi får fira alla priser ni har vunnit också! 🏆🐻 Haha ingen fara, sa till Ludwig att de skulle be dig om mitt nummer 😘 Ses ikväll! ❤️
När jag har svarat på smsen bestämmer jag mig för att vara världens bästa vän så går till köket och börjar steka pannkakor. Jag dukar bordet och sedan går jag och väcker Emilio. Eftersom vi kom hem sent inatt, eller ja tidigt imorse är båda lite sega idag. När vi är klara sätter vi oss för att titta lite på tv, men det går inget bra program så vi sitter och pratar en stund.
Sen går jag iväg för att locka håret och sminka mig. Eftersom det är så varmt ute tar jag en klänning på mig och en tjocktröja med mig för att ha ikväll om det blir kallt. Ovanpå klänningen tar jag Dantes jeansjacka så han ska kunna få tillbaka den ikväll.
När vi har fixat oss klart tar vi tunnelbanan till T-Centralen där jag följer med Emilio till pendeln och när pendeln kommer säger vi hejdå.
"Ha det så kul ikväll och ta det lugnt" säger Emilio och ger mig en blick samtidigt som han går på pendeln.
"Ha ha, jättekul" svarar jag ironiskt innan dörrarna till pendeln stängs. Jag tar rulltrappan upp till plattan och går därefter till Kungsträdgården. Klockan är inte mer än 17.20, så det är ett tag innan Rockbjörnen börjar. Jag går runt och helt plötsligt ser jag några kompisar som jag inte har träffat på typ ett halvår, så går fram till dom och vi står och pratar ett tag. Det är mycket folk vid gula mattan, men inte så mycket framför scenen. När klockan är 18.05 går jag fram mot scenen för att få så bra plats som möjligt. Jag hamnar typ på tredje raden.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante Lindhe
Hayran KurguJag hade nästan gett upp hoppet, men helt plötsligt stod hon där... Hon var den vackraste jag någonsin sett. Hur kan en enda kväll förändra allt? Startad; 1:a augusti 2018 Färdigskriven; 5 december 2018