Kapitel 24

1.3K 29 1
                                    

21 augusti 2018
Alinas perspektiv

Imorgon är dagen som jag tror de flesta har väntat på...

...HOV1 SPELAR PÅ GRÖNA LUND!!!!

Jag är så sjukt taggad, men jag är nästan mer taggad på att få träffa Dante. Jag saknar honom sjukt mycket. Vi har inte pratat sedan han generat vaknade upp extremt bakis i min säng i söndags. Ludwig sa att han tror att det är för att han skäms. Jag och Ludwig har pratat en hel del sedan min fest och han har berättat om alla rep de har haft inför konserten och att det kommer en massa överraskningar.

Idag kommer min kompis Elvira, som jag har lärt känna via killarna, hit. Vi ska gå på konserten tillsammans imorgon. Jag håller på att städa lägenheten och förbereda inför imorgon för hon kommer inte hit förrän vid kl 19. Precis när jag håller på att dammsuga hör jag är musiken stoppas av att jag får ett sms.

Den vildaste av alla rebeller på Västerbron 😈 15.04
Okej, så planen för imorgon är att du möter upp Valter och så tar han med dig till Eclipse där våra familjer också står och så får du stå där och ser bättre 😉 Sen efter konserten, stanna kvar på området alternativt gå till Marco, Greven och Fabian i merchen, så åker vi till efterfesten sen. Du kan ju höra av dig till någon av dom om det är något :)

Jag 15.30
Okej, låter bra det! Men blir det inte stelt om jag står där med era familjer? 🤔 Vi har ett liiiitet problem... Jag ska gå med en kompis och hon är under 18 😕

Den vildaste av alla rebeller på Västerbron 😈 15.55
Nej då, de vet att ni kommer! Försöker du antyda att vi ska fixa in henne trots att hon är minderårig? 😜 Det är lugnt! Nelly ska också med på efterfesten och hon är ju heller inte 18, så det löser vi 😉

Jag fortsätter städa och bestämmer mig för att laga mat, för jag känner mig rätt hungrig. Men när jag kollar i kylskåpet hittar jag lite pizza från i söndags som jag värmer istället.

•••

När klockan är 18.30 går jag mot tunnelbanan för att åka in till T-Centralen för att möta upp Elvira. Hennes tåg kommer in till perrongen 19.04 och då tar vi direkt tunnelbanan hem igen så hon får lämna av sin väska. Jag frågar om hon är hungrig och det är hon. Vi bestämmer oss för att gå till McDonald's och äta. Jag känner att jag också fortfarande är lite hungrig. Vi beställer maten och sen sätter vi oss vid ett bord och pratar samtidigt som vi äter maten. Helt plötsligt får jag en notis på Instagram som säger hov1.se har lagt upp ett foto. Jag går snabbt in på Instagram och ser bilden de har lagt upp.

Gillas av ludwigkronstrand, dantelindhe, axeljiggy och 13 405 andra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gillas av ludwigkronstrand, dantelindhe, axeljiggy och 13 405 andra

hov1.se 00:00 inatt #HovahSeason3

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheWhere stories live. Discover now