Kapitel 26

1.4K 28 4
                                    

När de sista tonerna av låten tonar bort och killarna går av scenen går alla i publiken mot utgången. Vi stannar vid Eclipse för att slippa trängas. Vi står och pratar lite med mammorna om spelningen och tittar på hur hela publikhavet förflyttas bort från scenen.

Melo 🤹🏽‍♀️ 21.40
Stanna på området tills parken stänger. Vakterna kommer se att ni får stanna eftersom ni har VIP-banden. Möter upp er sen.

Jag 21.42
Okej 👍🏻

Några minuter efter kommer Valter och möter upp oss.

"Vart stod du under konserten?" frågar jag efter att vi har kramats.

"Vi alla stod vid scenen" svarar Valter. Vi står vid Eclipse i några minuter till. När vi gått ner därifrån säger vi hejdå till killarnas familjer eftersom de ska åka hem.

"Vad orättvist att ni ska på efterfesten! Varför får Nelly följa med? Jag vill ju också följa med!" säger Love när de ska gå och Adam instämmer.

"Men det är för att hon snart fyller 18. Ni är fortfarande för unga för att få gå på efterfest. Plus att Noel inte vill behöva passa sin lillebror. Dessutom har du skola imorgon. Om några år kan ni också följa med" svarar Kinna och lägger en arm runt sin sons axel. Därefter går de alla mot utgången.

"Vi väntar här framför scenen tills det är stängt" säger Valter och stannar mitt framför scenen. En vakt kommer fram till oss så vi visar våra VIP-band och han låter oss vara.

När Grönan har stängt öppnar någon flaskor med skumpa och häller upp i en massa glas. Jag väljer att inte ta något glas eftersom jag inte dricker. Sen börjar musik spelas så vi börjar dansa.

Efter en stund kommer även Noel, Ludwig och Axel och börjar dansa med oss.

"Dante kommer strax, han skulle bara fixa en sak" säger Axel när han ser min frågande blick.

"Förlåt förlåt förlåt" säger Ludwig och ställer sig på båda knäna när han har dansat fram till mig.

"Haha okej då, jag förlåter väl dig då" svarar jag skrattande och drar in honom i en kram. Jag kramar även de andra och ser att Dante också har kommit ut från backstage nu.

"NI VAR GRYMMA!!!! LÄTT BÄSTA SPELNINGEN!!!" utbrister både jag och Elvira i kör. Vi tittar på varandra och skrattar när vi inser att vi har sagt samma sak samtidigt. Killarna står och ler med hela kroppen, det märks på dom att dom är stolta.

"De osläppta verserna var så sjukt fina, jag började nästan gråta. Och Dante, när du sjöng din vers på förlåt grät din mamma" säger jag och tittar på Dante.

"Ja, hon och Alina stod och kramades då" säger Nelly och tittar leendes på mig.

"Oj oj oj, där ser man. Hon har redan bondat med din mamma" säger Ludwig skämtsamt med ett flin. Dante svarar med att titta surt på Ludwig och peka finger till honom.

"Skjutsen är här nu" säger Carmelo när han kommer gåendes mot oss. Vi går ut från Gröna Lund och ser en svart limousin stå utanför ingången.

"Ska vi åka till efterfesten i den här?" frågar jag och både jag och Elvira står och gapar av chock och mållöshet.

"Ja, vi måste ju åka som de gudar vi är" svarar Ludwig och jag inser att det är Hybris-Ludwig som talar.

"Men jag trodde ni hade lämnat gudarna i dräkterna som ni dränkte" svarar jag skämtsamt och får en bitchblick av Ludwig.

"Greven, Marco och Fabian är snart klara. Så vi kan snart åka" säger Carmelo när han kommer ut från pizzastället där de sålde merch. Killarna bestämmer sig för att hälsa på de fans som tålmodigt väntat utanför Gröna Lund medan vi väntar på Greven, Marco och Fabian.

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheWhere stories live. Discover now