8 september 2018
Dantes perspektivIdag ska jag äntligen gå på dejt med Alina. Tidigare i veckan var jag jättenervös, men efter igår känns det inte så nervöst längre. Jag är dock lite nervös över att något ska gå fel eller att jag ska glömma något. Men jag har bokat biobiljetter och bokat bord på en restaurang. Det är det viktigaste, så det är i alla fall under kontroll.
Klockan är nu 12.13 och vi sitter i studion och planerar det sista inför våra spelningar som vi ska ha i Finland nästa vecka. Vi bestämmer att vi nästan ska köra samma setlist som vi hade på Gudarna på Västerbron-turnén. Vi ska bara byta ut några låtar.
"Vilken tid är det du ska träffa Alina?" frågar Ludwig och sätter sig ner i soffan. Jag har fortfarande inte berättat för killarna om vad som hände igår, jag känner liksom att de inte behöver veta allt som händer mellan mig och Alina.
"Jag ska hämta upp henne klockan 8" svarar jag med ett leende.
"Åh, vilken gentleman" säger Noel leende och boxar mig löst på armen. Jag blir genast lite obekväm.
"Vad ska ni göra?" frågar Axel för att byta ämne och bryta den obekväma tystnaden.
"Middag och bio" svarar jag.
"Vad klyschigt" svarar Noel.
"Måste du kommentera det? Alina tyckte det lät bra, så du har inget med det att göra" svarar jag irriterat.
"Nej, det kanske är dags att äta lunch" säger Carmelo. Han märker att vi alla är hungriga och vet att Noel kommer börja hetsa ännu mer när han märker att jag blir irriterad och då kommer det inte sluta bra.
Vi bestämmer oss för att åka och äta pizza. När vi äter pratar vi om vad vi ska göra inom den närmsta framtiden.
"Är vi klara och kan åka hem nu?" frågar Ludwig när vi har ätit klart.
"Nej, vi måste tillbaka till studion och öva lite. Noel måste ju lära sig texterna bättre så att han inte sjunger fel eller tappar bort sig" svarar Axel och säger det sista skämtsamt.
"Käften" svarar Noel surt och lite generat.
Vi säger hejdå till Carmelo och åker hem till Axel där vi stänger in oss i studion för att öva.
När klockan är 17.00 bestämmer vi oss för att sluta för dagen. Noel och Ludwig gör sällskap. De båda skulle visst in till stan.
"Dante är det något speciellt?" frågar Axel samtidigt som han börjar plocka ihop all inspelningsutrustning. Han märker antagligen att jag dröjer mig kvar.
"Jag ville inte säga något tidigare när Noel och Ludwig var här..." börjar jag osäkert.
"Har det något med att du var med Alina igår att göra?" frågar Axel lugnt.
"Ja, jag tänkte först inte berätta för någon men jag känner att jag måste prata med någon om det" fortsätter jag.
"Hände något?" frågar Axel både nyfiket och lugnt.
"Ja... eller inte egentligen... inget speciellt i alla fall. När jag åkte härifrån hade hon smsat och sa att jag skulle höra av mig om jag ville att hon skulle komma över och göra mig sällskap. Jag sa att jag inte ville det just då. Så jag körde runt ett tag och sen smsade jag henne och sa att jag ville att hon skulle komma ändå. Hon tog med glass och ingredienser till tacos och lite annat. Hon hade till och med tänkt på att jag är vegetarian. Sen åt vi glass och tittade på film. Jag satt också och höll om henne. Sen lagade vi mat och bara larvade oss. När vi skulle äta fastnade jag tydligen med blicken på henne för hon frågade vad jag tänkte på och när jag ärligt svarade att jag tänkte på hur vacker hon är så log hon bara. Sen tittade vi på film och jag somnade i hennes knä, det var då du ringde henne. Sen åkte vi till en åker och tittade på stjärnorna och såg ett stjärnfall. Sen åkte vi hem. Hon hjälpte mig att överleva dagen och jag glömde nästan bort vad det var för dag" svarar jag.
"Åh, du är så kär Dante" svarar Axel med ett leende.
"Ni hade nästan en dejt redan igår ju" fortsätter han.
"Tänk om hon inte känner samma sak" säger jag osäkert.
"Klart hon gör! Hon hänger med dig för att du inte ska vara ledsen, hon går på dejt med dig OCH hon lyser upp så fort hon ser dig. Det går inte att missa att hon har känslor för dig. Ingen kan missa vad ni känner för varandra, för när ni är i samma rum är det som att det lyser runt er båda. Jag tror ingen av oss har missat det" svarar Axel betryggande.
"Stick hem och gör dig i ordning för dejten nu loverboy" säger Axel med ett skratt och knuffar mig mot dörren.
"Jag vill ha en uppdatering om hur dejten gick sen" ropar Axel skämtsamt när jag stänger dörren efter mig.
Jag tar bussen hem till mig och tittar på klockan när jag kommer innanför dörren. Den visar 18.43. Shit! Jag måste skynda mig. Jag hoppar direkt in i duschen. När jag har duschat klart rakar jag mig och därefter börjar jag klä på mig. Jag tar en skjorta dagen till ära. Jag som aldrig brukar ha skjorta annars bestämmer mig för att ha det idag för dejten och Alinas skull. Till det tar jag ett par snygga byxor. Jag vill helst ha mina Gucci-byxor men inser snabbt att de inte passar till skjortan jag ska ha. Därefter sprutar jag på mig min parfym, kastar på mig en jacka och mina skor och grabbar tag i bilnycklarna. Jag skyndar mig till närmsta blomaffär och köper en blombukett till Alina.
När jag sätter mig i bilen igen tittar jag mig i backspegeln för att se hur håret ser ut. Det ser helt okej ut. Sen kör jag mot Alinas lägenhet.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante Lindhe
Hayran KurguJag hade nästan gett upp hoppet, men helt plötsligt stod hon där... Hon var den vackraste jag någonsin sett. Hur kan en enda kväll förändra allt? Startad; 1:a augusti 2018 Färdigskriven; 5 december 2018