District 2: Winaars
Korra Surie
Dat waren en 7 op een dag. Ik zag de foto’s van Neco, Roxy, Axel, Roobin, Paco en Nina. Dan waren er nu nog 7 over. Ik was nog niemand tegen gekomen na Loket. En ik was blij dat ze dood was. Maar er zou nu echt iets moeten gebeuren. Het word nu moeilijker om elkaar zomaar tegen het lijf te lopen. En ik wist gewoon zeker dat als ik morgen wakker zou worden er iets ging gebeuren. Ik sliep snel en werd wakker gemaakt door het volkslied. Ik had gelijk. Het was de stem van Solveris Crust: ‘Beste Tributen. Gefeliciteerd met het behalen van de top 7. En al beloning hebben we iets voor jullie. Vanmiddag zal de hoorn gevuld zijn met wapens en alles wat je nodig hebt.’ Het werd weer stil. Wat nu. De kans dat ik het zou overleven was klein. Maar als ik niet zou gaan zouden ze wel weer iets anders verzinnen. En wie weet maak ik nog wel een kans. Ik liep de hele middag en kwam aan bij de hoorn. Ik zag de hoorn en de berg met wapens en eten. Maar er was nog niemand te zien. Ik bleef aan de rand van het bos zitten. Ik had een boog dus ik had nu het voordeel. Ik zat er misschien 10 minuten misschien een uur ik weet het niet, maar er was eindelijk beweging. Ik zag een groepje van vier heel langzaam een voorzichtig naar de hoorn toe lopen. Een meisje, als ik het goed had Joleen, liep achteraan met haar rug naar me toe. Ik spande een pijl en richtte op haar hoofd. Net toen ik los wilde laten bewoog er iets naast me in de bosjes. De pijl raakte uit koers en miste Joleen op een haar. Shit. Maar ik had nog wel beet. Movile had schuin naast haar gelopen en de pijl had hem geraakt in zijn nek. Hij was niet meteen dood. Hij zakte in elkaar. Nova knielde naast hem neer maar er was niks dat hij kon doen. Ik telde 5 seconde en toen ging het kanon af. Nova stond op, ik kon zijn gezicht niet zien. Hij gebaarde wat naar de andere twee en ze liepen door. Ik spande nog een pijl maar iemand was me voor. Nu was het wel Joleen die werd geraakt. Ze viel voorover en het kanon ging af. Lorely en Nova zetten het nu op een lopen. Ze bereikte levend de hoorn en begonnen meteen spullen te verzamelen. Uit de richting van de pijlen kwam nu Mir en Cientia aan gelopen. Ze liepen langzaam naar de ingang van de hoorn met hun wapens gereed. Nova zag ze nog net op tijd de hoek om komen maar Lorely was te laat. Ze kreeg de speer van Cientia in haar rug. Het kanon ging af. Het leek wel of ze nu stonde te praten. Dit was mijn kans. Ik rende met gespannen boog op de hoorn af. Ik schoot en raakte Cientia. Dood. Mir en Nova keken geschrokken op.
Nova Keepers
Ik zag Korra. Aan haar had ik helemaal niet meer gedacht. Ik keek naar Mir. Die had het zelfde als mij. Ze was ook zo onopvallend geweest tijdens de trainingen. En haar scoren was ook niet te hoog of te laag. Ze viel gewoon niet op. Ze stond nu bij ons met een gespannen boog. Ze Richtte hem op Mir. Mir had op haar buurt haar boog weer op haar gericht. ‘Doe dan.’ zei Mir. Korra verroerde zich niet. Ik gebruikte de situatie om ongezien een mes te pakken. ‘Doe het zelf.’ Zei Korra. Ik zag hoe de meisjes elkaar aan keken maar ik was ze voor. Nog voor ze konden bewegen gooide in mijn mes en hij trof zijn doel. Het kanon ging af. de trompeten begonnen te spelen. ‘De winaars van District 2 Nova keepers en Mir Roks.’ Er verscheen een hovercraft boven ons en we werden omhoog gehesen. Onze blikken kruiste elkaar, maar er was van Mir niks af te lezen.
JE LEEST
The 100th Hungergames '4e kwartskwelling'
FanfictionHet is honderd jaar gelden dat de bevolking van Panem zich tegen het Capitol keerden. Nu ervaren ze de gevolgen in de 4e kwartskwelling.