[meddelande] kind of (?) hiatus

64 13 10
                                    

hej allihopa<3
tänkte bara upplysa er om att jag nog inte kommer vara så aktiv här den närmaste tiden. delvis för att jag inte har så mycket inspiration för den här boken för tillfället. och innan ni bah hUr KaN mAn Ha InSpIrAtIoN tIlL eN rAnDoM-bOk, låt mig förklara lite kort:

jag brukar(brukade?) ha lite mer random tankar om saker och ting. liksom, kolla bara på tidigare kapitel i den här boken. det var typ det jag skapade den här boken för: lite sådär småtrevliga tankar som inte behöver glömmas bort men inte är alltför viktiga. kanske lite rants också, men inget speciellt allvarligt.

och ta mig inte fel nu, för lite mer allvarliga saker kan vara otroligt intressant och roligt, men samtidigt, that shit is exhausting.

och jag vill ha wattpad som ett lite sådär småmysigt ställe. wattpad har aldrig riktigt funkat som ett "safe space" för mig. jag kind of avundar de som har det, that's great. men idk, safe spaces har nog aldrig riktigt funkat nåt vidare för mig. men det kan vara ett ställe att gå till och bara skriva ner lite småsaker.

men nu har det varit rätt länge för mig så att jag inte riktigt tänkt på det sättet typ. idk när det började, antagligen sen typ slutet på kapitlet till kapitlet i den här boken innan min lilla catch up. har väl lite mer komplicerade, "långa" tankar nu, som inte bara kräver ett litet kort stycke. och även om det kanske skulle vara kul så är det inte riktigt därför jag är här, så jag tänker ge den här boken en liten paus, åtminstone för såna saker.

så kommer jag vara lite oaktiv på wattpad i allmänhet. ska typ fokusera på lite viktiga saker, få inspiration från fler ställen. nu är wattpad ändå ganska dött, så jag känner ändå att jag inte missar så mycket, men det är inte just därför jag också kommer vara lite mindre aktiv. kanske går in för att kolla vad folk har för sig, men kommer inte typ gå in och läsa folks böcker och kommentera och så. (kanske typ en gång i veckan eller så? idk? jag tar det som det kommer.)

kan hända att jag uppdaterar en annan av mina böcker, men hoppas inte på för mycket hahah

men!! jag kommer inte ha mina notiser avstängda eller så, mina dm:s är som alltid öppna. jag pratar gärna med folk, antingen så chattar vi på wattpad eller säg till så hittar vi nåt annat ställe (cus wattpad sux ofta). tveka inte om du vill ha nån att prata med (alltså, det behöver inte vara nåt stort. liksom vill du bara ha lite underhållning medan du väntar på bussen så visst, i'm down for it). om vi är mutuals och inte redan chattat så har jag bara inte hittat en bra anledning och tillfälle för det om sanningen ska fram.

men jag är sämst på att börja följa folk på wattpad (och överallt annars också lol), så om jag inte följer dig och you feel like i should, så är det en stor chans att jag bara glömt hahah. ta det inte personligt liksom. men oavsett om vi knappt känner varandra så kan vi självklart skriva ändå, jag är ofta på chatt-humör och kan tänka mig att skrivs med vem som helst typ!!

okej så det var allt, tror jag??
btw lyssna på chloe moriondos album!! jag lyssnade (finally) på det för ett par dagar sen när jag var på en skogspromenad och ngl det var inte ens en minut på första låten innan jag grät.

men hoppas ni alla mår bra.
ni är alla så otroliga,
jag älskar er till döds xx

JUPITER * random IIWo Geschichten leben. Entdecke jetzt