Del 26

81 3 0
                                    

A/N:
Den här boken kommer ha en seg uppdatering så ibland kommer det upp delar. Den här delen har legat o uppdaterad i flera månader.....
-
Bilen jag sitter i tillsammans med Marcus, Martinus och Kjell-Erik stannar vid en bensinstation. Kjell-Erik vänder sig om mot mig och Martinus som sitter i baksätet.

"Ni kan väll gå in för att köpa någon dricka och snacks åt er själva?"

Säger han och flackar med blicken emellan oss två. Vi nickar och ett leende placeras på hans läppar.

"Köp något till Marcus också"

Fortsätter han sedan medan han vänder sin blick mot Marcus som sover i framsätet. Martinus hummar till svars innan vi går ut från bilen.

Jag kollar runt lite medan en konstig känsla sprider sig i min kropp. Det känns så bekant på något sätt.
Det är en skog bakom bensinmackens lilla affär. Ett öronbedövande skott fyller mina hörselgångar och snabbt sätter jag mina händer för mina öron. Jag kniper hårt ihop mina ögon medan bilder spelas upp i mitt huvud.

"Vart fan är flickan?!"
Kunde jag höra en röst ryta.
En knappt hörbar mening flög ur en annan man. Strax därefter hördes ett pistolskott.

"Lisa? Mår du bra?"

Försiktigt öppnar jag mina ögon och möter Martinus fina bruna.

"Ehm.. ja, ska vi fortsätta?"

Innan han ens hunnit svara fortsätter jag min väg mot affären. Vad hände nyss?

När vi kom in i affären började vi genast att roffa åt oss en massa godsaker till bilfärden. Martinus tog också lite godis och dricka till sin far och bror. När vi tagit allt går vi mot kassan och Martinus tar fram pengarna hans pappa gav oss. När allt är betalat tar jag min och Martinus cola flaska och våra chokladkakor vi valt. Martinus tar resten av snacksen innan vi beger oss ut från macken. Vi går mot Kjell-Eriks bil och Martinus hoppar in först. Jag vänder mig mot macken igen för att inspektera den en sista gång ifall jag kommer på varför den är så bekant? Med en suck sätter jag mig i bilen och stänger bildörren efter mig. Jag ger Martinus sin chokladkaka och sätter ner cola flaskan i en mugghållare som finns vid baksätena på bilen.

"Vad är det Lisa?"

Frågar Martinus och lägger en hand på min axel. Jag skakar på huvudet och han suckar.

"Du vet att du kan prata med mig"

Säger han och jag nickar. Med en suck möter jag Martinus rådjursögon med mina blåa.

"Stället känns bara så.. bekant"

Han nickar åt mig innan han ler.
Han öppnar munnen för att säga något men hinner inte påbörja sin mening då Kjell-Erik hoppar in i bilen.
Diskret flätar Martinus i hopp våra händer men jag kan se i ögonvrån hur Kjell-Erik ler mot oss genom backspegeln.
———————————————————————————
Rösta & Kommentera

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 15, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Hans död förstörde mig och du är min tröst {M&M} [PAUSAD]Where stories live. Discover now