"Nis!"Mimi memanggil Annisa yang sedang makan malam di meja makan seorang diri.Mimi memang jarang mahu makan pada waktu malam.Mahu diet katanyaa.
"Apa?"
"Aku ingat nak ambil cuti 2 minggu,nak balik rumah mak aku."kata Mimi.
Annisa memandang Mimi."Lamanya,kau nak lari dari siapa?"
"Ehhh macam tau je."kata Mimi.
"Nampak M-A-C-A-M nak lari."
"Memang pun!"
"Dari siapa?"
"Haikal!Tadi dia datang kedai roti Makcik Gayah,dia cari aku!Dah lah cakap aku pendek!"kata Mimi.Matanya hanya memandang televisyen yang sedang terpasang.
"Habistu kau jumpa dia tak?"
"Tak.Aku suruh Lina je pergi tanya dia."
"Kau ni!Haritu nak sangat jumpa dia.Ni apa kes??"
"Entah lah.Aku rasa belum bersedia nak jumpa dia lah."kata Mimi.
"Aku rasa lah,Haikal tu masih sayangkan kau.Kalau tidak,kenapa dia cari kau?Dia kenal kau lagi tu."kata Annisa pula.
Mimi hanya berdiam diri.Dia tidak memberi respon apa pun.Dia sedikit tersentuh dengan kata-kata Annisa.Haikal masih sayangkannya?Ya..itulah yang dia harapkan dari dulu.Mungkin kah selama ini mereka sebenarnya masih saling menyayangi satu sama lain?
✨
Zulfaq dan Ahmad berbual rancak di luar rumah sambil menghirup udara yang segar.Sudah lama dia dan ayahnya tidak berbual bersama-sama.Bergelak ketawa.
"Jadi lepas ni apa rancangan kamu?"
"Saya ingat saya nak buka sebuah sekolah agama di Klebang dengan kawan saya yang sama-sama menuntut di university dahulu."kata Zulfaq.
"Baguslah kalau begitu."
"Ayah..Mimi sihat?"tanya Zulfaq kepada ayahnya.Sudah lama dia tidak mendapat khabar tentang Mimi.
"Dia sihat.Dia baru saja tamat pengajian di Kolej Vokasional,dia tengah tunggu untuk bekerja di hotel."
"Ooo..alhamdulillah ..acik rindukan dia."
"Kamu masih sayangkan dia?"
Zulfaq menggangguk.Dibah keluar sambil membawa dulang dua gelas air kopi dan cucur udang.
"Ibu,ayah.Acik sebenarnya nak jadikan Mimi sebagai isteri acik yang sah.Ibu dan ayah setuju tak?kata Zulfaq.Dari dalam kapal terbang lagi,dia sudah memikirkan hal ini.Dia memang ikhlas mahu menjadikan Mimi sebagai teman hidupnya sehingga hujung nyawa.
Dibah dan Ahmad gembira mendengar hajat Zulfaq.Mereka berdua pun amat berkenan dengan Mimi.
"Alhamdulillah kalau macamtu...nanti ibu dan ayah pergi rumah dia ye."
"Terima kasih ibu,ayah."
YOU ARE READING
Cinta Luar Biasa✨
Roman d'amourBercinta di zaman sekolah dan masih muda ketika menyulam cinta tidak pernah dijangkakan oleh Mimi dan Haikal.Malah,mereka juga tidak menyangka akan berpisah!8 tahun tidak bersua muka dan akhirnya mereka ditemukan di dalam suasana yang mereka tidak p...