Kelihatan sebuah istana yang berdiri megah yang terletak di hujung Metro Town.Kebiasaannya istana itu akan dipenuhi dengan gelak ketawa daripada mereka yang mendiami tempat itu.Bagi mereka,istana mereka itu merupakan tempat yang indah dan sentiasa membawa kebahagiaan kepada setiap yang mendiami tempat itu.Namun,pada hari ini keadaanya sungguh berbeza.Gelak ketawa telah bertukar dengan jeritan dan tagisan yang cuba meminta tolong.Separuh darinya menangis kerana kesakitan disebabkan di tindih oleh batu-batu dinding istana yang telah runtuh.Dan sebahagian darinya menjerit meminta tolong kerana melihat badan-badan rakan mereka yang berlumuran darah.Kelihatan seorang tua Dan budak lelaki yang berusia dalam lingkungan 9 tahun sedang berlari menyelamatkan diri menuju ke pintu keluar.Budak lelaki yang masih panik itu bertanya kepada pembantunya tentang keadaan yang berlaku.
"Atuk..apa yang sudah jadi ni?Siapa yang buat macam ni?"
"Atuk tak tau..Yang penting sekarang kita mesti selamatkan diri dulu.Kamu masih larat untuk berlari Kan?"
"Saya...masih larat lagi"
Mereka berdua terus mempercepatkan langkah apabila semakin hampir dengan pintu keluar.Namun tanpa disangka syiling istana itu runtuh dan hampir terkena budak lelaki itu.Pemabantunya yang perasan segera menolak budak lelaki itu ke tepi Dan membiarkan dirinya dihempap runtuhan itu.Budak lelaki yang masih terkejut terus ketakutan dan berlari menuju ke pembantunya.Namun terus dihalang oleh pembantunya.
"Ka..kamu mesti teruskan"
"Sa..saya tidak boleh tinggalkan atuk Di sini!"
"Kalau kamu tolong atuk,kamu juga akan ditangkap"
"Ta..tapi.."
"Pergi..tinggalkan atuk sendirian di sini..Lagipun masa atuk dah hampir tiba.."
"Sa..saya..tidak boleh"
"Ka..kamu mesti teruskan hidup kerana kamulah satu-satunya pewaris keluarga ini yang terselamat..Jadi,walau sukar sekalipun kehidupan kamu,kamu tidak boleh mengalah.."
"B..baiklah atuk..saya faham"
"Bo..boleh kamu janji sesuatu dengan atuk?"
"Ja..janji?janji apa atuk?"
"Janji..dengan atuk yang kamu akan....."
Hikari P.O.V
Semuanya menjadi gelap..Aku terbagun daripada tidurku..Aku memandang sekeliling sebelum menundukkan kembali wajahku.Aku tersenyum dan tergelak kecil.
"Mimpi itu lagi?...Hampir setiap tahun aku mimpi benda sama.."
Dan kemudiannya aku menyambung kembali tidurku tanpa menghiraukan maksud di sebalik mimpi itu.
----------------------------------------
Thanks for reading my book guys!!💞Dan maaf Jika ade typo dalam cerita ni ya😚.Kalau korang ade idea yang boleh digunakan,mohonlah share..And feel free to spam me with vote and comments!!Dan thanks kepada Aciana0 sebab sudi share idea and komen every of my story and chapter and also for the cover👼
YOU ARE READING
Metro Town(DISCONTINUED)
FantasyKejam..itulah satu-satunya ayat yang boleh menggambarkan keadaan di Metro Town.Memandang tinggi kepada orang yang berstatus dan memandang hina kepada orang yang lemah.Seorang remaja lelaki yang mempunyai sejarah hitam cuba untuk bangkitkan kembali k...