Author .
Kringgg !!!
Bunyi loceng yang menandakan persekolahan telah tamat , dan seperti biasa , Jimin akan menunggu kawan baiknya , Taehyung yang menjalani latihan bola keranjang .
Kebiasaannya , Jimin akan menunggu ketibaan Taehyung di bus stop . Tapi kalini , dia menunggu Taehyung di dewan terbuka .
Semasa dalam perjalanan , Jimin terserempak dengan seorang budak lelaki yang sememangnya Jimin kenal .
" Yuhuu~ Tunggu sapa tu gemuk oi ? Tunggu boyfriend kau eh ? "
" For your information , aku tak gemuk ok ? Ujian SEGAK baru-baru ni berat aku 45 kg jeh and he is not my boyfriend , he is my bestfriend "
" Acah BI pulak budak gemuk ni . Kalau aku tumbuk muka kau , bersepah gigi kau dekat koridor ni . "
" Try ah "
Maka , Namjoon aka pembuli tadi meluru ke Jimin , menyasarkan kepala Jimin sebagai tempat mendapat tumbukannya .
DUSH !!
Tumbukan Namjoon yang kuat dan tepat mampu membuatkan Jimin rebah .
Tapi , Jimin tidak mengalah dan bangkit semula untuk menumbuk Namjoon tapi gagal kerana kawan-kawan Namjoon , Yoongi dan Jungkook menahan kedua-dua tangannya .
" Kau tak payah nak lawan aku kalau kau tu LEMBIK ! Bodoh , bazir sperma ayah kau jeh lahirkan kau ! "
" At least , aku pandai . And , kau tu yang bazir sperma ayah kau sebab sia-sia dia besarkan kau 17 tahun , last-last anak dia jadi pembuli FUHFUH poor your dad "
" KAU MEMANG CARI NAHAS , GEMOK !!! "
Sekali lagi , Namjoon meluru ke Jimin dan kalini , Namjoon , Yoongi dan Jungkook membelasah Jimin sehingga Jimin layu tidak bergerak .
" Tu padahnya bila lawan cakap aku . HAHAHAHAHAHA ! "
Lalu , mereka meninggalkan Jimin sendirian tanpa pertolongan dari sesiapa sehinggalah dunianya menjadi gelap .
Taehyung .
Akhirnya , habis jugak latihan aku .
Aku mesti cepat nanti Jimin tunggu aku .
Aku berlari untuk berjumpa dengan Jimin tapi aku nampak susuk tubuh sedang berbaring di lantai , seperti mati .
Aku menghampiri tubuh tersebut , lalu aku terkejut .
" YA TUHAN ! JIMIN ! SAPA BUAT KAU MACAM NI WEH ?!! "
Aku menangis di hadapan Jimin .
Aku tak tahu macam mana nak selamatkan Jimin .
Mujurlah , coachku , Cikgu Jin datang ke dewan dan berhenti di tempat kami .
" Eh , Taehyung ? Kenapa ni ? "
" Cikgu ! Tolong saya , cikgu . Kawan saya , Jimin dibelasah teruk dan saya nak bawa dia ke hospital . "
" Okay , kalau macam tu , jom ikut cikgu ke kereta "
Aku dan Cikgu Jin mengangkat tubuh kecil Jimin , memasukkannya di dalam kereta Cikgu Jin .
Setelah kami masuk ke dalam kereta , Cikgu Jin cepat-cepat menghidupkan enjin keretanya dan memacu laju ke hospital .
Jimin , tolong jangan tinggalkan aku . Aku takda kawan lain selain kau . Aku tak boleh hidup tanpa kawan macam kau . Please .
Author .
Setibanya mereka di hospital , Cikgu Jin memanggil jururawat untuk mengangkat anak muridnya .
Setelah masuk ke bilik kecemasan , Taehyung dan Cikgu Jin bersama-sama duduk di kerusi .
" Taehyung , kamu nak makan apa-apa ? "
" Taknak lah cikgu . Saya cuma nak kawan saya ja sekarang ni "
" Ya , cikgu tau . Tapi , kamu kena makan untuk jumpa dengan Jimin . Nanti kamu pengsan ? Jimin jugak yang risau "
" Okay lah , cikgu . Saya makan "
" Haa , bagi tau kamu nak makan apa . Cikgu belanja . Kamu tunggu sini , nanti kalau ada apa-apa , panggil cikgu . "
" Saya nak makan roti "
Setelah Cikgu Jin pergi , mata Taehyung dipenuhi dengan air sekali lagi .
Rasa sayang kepada kawannya semenjak mereka berumur 5 tahun sehinggalah 17 tahun tidak pernah berkurang malah bertambah . Dia juga takut dia akan kehilangan satu-satunya kawan baik yang memahaminya dan sentiasa menemaninya .
" Dimana keluarga kepada En.Jimin ? "
" Saya... suami dia . Ada apa-apa dengan isteri saya , doc ? "
" Isteri kamu cuma mengalami patah di bahagian tangan dan kaki . Pihak hospital tidak boleh jamin dia akan selamat . Saya rasa dia telah dibuli . Lebih baik kamu sebagai suami membuat laporan polis agar benda ini tidak berlaku lagi "
" Baiklah doktor . Terima kasih kerana merawat isteri saya "
" Ini memang kerja saya "
Setelah doktor tersebut pergi , Taehyung segera masuk ke wad Jimin
" Ya Tuhan , tolonglah selamatkan Jimin . Yang kau nak gaduh apasal ? Kalau kau mati , aku taknak datang majlis pengebumian kau "
Taehyung memarahi Jimin yang sedang kaku di atas katil , ntah hidup ntah mati .
Setahun kemudian....
Taehyung berjaya mendapat straight A dalam SPK ( sijil pelajaran korea lol ) .
Kini , Taehyung telahpun graduate daripada secondary school .
Taehyung .
Jimin .
Aku dapat straight A SPK .
Kau mesti bangga kan ?
Kenapalah kau pergi awal sangat .
Rindu pulak aku .
Aku rindu gelak ketawa kau .
Aku rindu tangan kecil kau .
Aku rindu pipi mochi kau .
Kau kejam kan ?
sebab
kau
tinggalkan aku .
Kenapalah kau cuti masa ambil result .
Kalau tak dah lama kita ambil result sama-sama .
Hanjeng sangat keh result kau sampai kau taknak ambil . Kuangajo punya kawan .
The end .