ONE

3 0 0
                                    

"Baby lets the game begin... " dan earphone yang aku pakai ditarik, aku memandang ke depan, kawan aku Ming memandang aku dengan muka bengang.

"Whats up? "

"Whats up my ass, kau tahu berapa lama aku tunggu kau kat depan fakulti? Kau senang-ii je lepak tepi tasik? Lepas tu...." Ming membebel sambil meletak beg galas nya di atas meja.

Bosan betul dengar jantan ni membebel, Ming memang macam ni, kalau dia penat mesti nak membebel, tak penat ke? Tapi aku dah stuck dengan mamat ni dari sekolah menengah lagi. So aku dah biasa dengar dia membebel, Hari ni First day kami daftar as a student kolej. So ramai yang daftar hari ni, dan mana lah aku nak nampak mangkuk ni.

"Sorry la Ming, Ramai manusia kat sini. Mana la aku perasan kau." Aku mencipta alasan, padahal boleh je nak call.

"Jangan menipu, kau boleh je kan nak call aku. " Ming membalas

"Hehehe" itu je yang aku mampu balas.

"Okey, jom la kita pergi masuk barang dalam bilik. Nanti petang nak keluar lagi. Ke kau tengah tunggu crush kau kat sini? " Ming senyum sinis dekat aku.

"Crush my ass! Hari ni pendaftaran budak baru aka junior, motif dia nak ada kat sini. "Aku pun bangun dan memula kan langkah.

"Woi New, kejap la. Aku cakap sikit je. Jangan la ambik hati " sambil terkejar untuk berjalan bersama aku untuk ke bilik.

Aku hanya senyap je. Tak terasa pun dengan apa yang Ming cakap tu. Kami kawan dah lama, so dengan dia lah aku cerita semua benda pasal diri aku, somehow aku rasa, kalau takda Ming, mungkin hidup aku bosan. Mungkin kalau takda Ming, aku tak pergi mana-mana, dan sekarang mungkin tak daftar belajar dan masih duduk dalam bilik, dengar lagu Taylor Swift.

-Ming POV

Aku Ming atau nama sebenar Muhaimin. Saja suruh orang panggil Ming. Nampak class sikit. Harini first day daftar as a student dekat private kolej ni. Private kolej best apa, walaupun ramai manusia tak pandang. Well ilmu ada dekat mana-ii, so kenapa perlu prejudis? Jadi untuk melawan segala kata-ii manusia, aku secara senyap nya daftar kat kolej ni. Dah dapat, baru aku bagitahu Mummy. Yang mana dia tak kisah sangat, dia lebih kepada urus kan kelab seni dia. Daddy? Always with his bussiness. Dia selalu cakap yang aku kena take over tempat dia someday. Bosan betul. So untuk nampak aku melawan secara tak jelas, aku apply kos fotografi. Tapi aku memang minat okey dengan fotografi.

Aku daftar dekat kolej ni tak sendirian, aku paksa sekali New daftar sekali. New atau nama betul nya Nazmi. Panggil New sebab dia tu acah mat salleh sikit. Speaking English hebat, playlist lagu semua english more to lagu Taylor Swift. Sebab tu aku cakap dia acah mat salleh sikit.

Sebut pasal New, somehow aku kesian jugak dekat dia tu, Keluarga kaya nak mati, New mintak apa pun, semua parents dia bagi, tapi sayang, kasih sayang kurang. So lepas dapat result SPM hari tu, New tekad tak nak pergi mana, nak duduk rumah je, New susah sikit nak sosial, aku rasa, aku sorang je kot yang kawan dengan dia. Jadi as a best friend, aku paksa la dia sambung belajar sekali dengan aku, tapi kos lain la. Dia minat english so dia ambik kos Desl, kos bahasa english. Macam aku cakap, Parents dia bukan kisah dia buat apa, jadi diorang setuju je New nak sambung mana pun.

Tapi aku tak rasa pun New kene paksa dengan aku, half of himself memang nak sambung dekat sini, sebab dia nak jumpa dengan senior kitaorang balik. Aku rasa New ada masalah suka sejenis or tak tapi aku tak kisah sangat, im not a homophobic or what. Aku open minded. Jadi aku nak tolong dia jumpa senior dia balik dan harap everything going well lah sebab lama jugak diorang tak jumpa.

"Argh, penat nya, baru daftar dah penat macam ni, macam la kalau start kelas nanti? " kata New sambil baring di atas katil nya. Aku suka sebab kitaorang sebilik walaupun lain kos, so aku still ada masa untuk dia.

"Kan? Penat weh. Eh petang ni jadi keluar tak? " aku tanya balik kat New, yela dia ni bukan betul pun, kene ikut mood dia jugak.

"Jadi, aku memang nak shopping sikit. Kita pergi mall je la eh? "

"Aku okey je. Kau cakap je New, mana kau nak pergi, aku boleh bawak. Kau cakap je" aku mengusik.

"Beria" kata New sambil siap-ii nak pergi mandi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 02, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Confused Where stories live. Discover now