Beril, İmay ile beraber koltuklara oturdu. Elindeki dosyayı kucağına koydu. İmay ise kendi dosyasını karıştırıyordu.
"Çalışmaya başlayalım istersen."
Beril İmay'ı onaylayarak ilk sayfayı açtı. Günce karakterinin ilk cümlesini okudu. İmay'da Sezin'in karakterini aldığına göre Evin rolündeydi diye düşündü.
"Beril hangi sayfayı okuyorsun ?"
"İlk sayfayı."
İmay elini çenesinin altına koydu. Beril'e baktı. Güldü.
"Senaryoyu okumadın değil mi ?"
"Hayır." Beril senaryoyu okumadığı için kendine kızdı. Mahcup bir şekilde başını sağa sola salladı.
"Peki o zaman şöyle anlatayım. Senin karakterin Günce. Benimki Evin'di ama artık Evin, Sezin'in oynayacağı kişi."
"Şimdi benimle prova yaptığına göre..." Elini Beril'in dosyasına götürdü. Bir kaç sayfayı çevirdi. " ...benim ile diyaloğun bu sayfada başlıyor."
Beril'in kaşları çatıldı. İmay'ın söylediklerini idrak etmeye çalıştı.
"Anlamadım? Yani sen Evin'din."
İmay başını evet anlamında salladı.
"Ama nasıl olur ? Efil hocaya Sezin ile beraber çalışmak istemediğimizi söyledik. O da rolleri değiştirdi."
İmay Beril'i izliyordu. Karşısındaki kızın surat ifadesinde ki karmaşıklığı çözmeye çalıştı. Beril'in söyledikleriyle neden öğretmeninin kendi rolünü Sezin ile değiştirdiğini anladı.
"Beril sen başrolsün. Her oyuncuyla kısa da olsa bir diyaloğun var. Senaryoyu okuyunca görürsün zaten."
"Ve artık Sezin ile oynayacağın rol benimle oynayacağın rolden daha önemli."
Beril, İmay'ın son söylediği kısma takılmıştı.
"Önemli derken ?"
"Onu da senaryoyu okuyunca anlayacaksın." dedi İmay.
Beril'in kafasında soru işaretleri oluşmaya başladı. Bir an önce eve gidip senaryoyu okumak istiyordu.
Sezin'e baktığında arkadaşlarından uzak bir köşeye oturmuş elindeki metni okuyordu. Gözleri yazıları okudukça kocaman açılıyor, yanakları kızarıyordu. Birden başını kaldırdı. Kızarmış yanaklarıyla Beril'e baktı.
Beril Sezin'le göz göze gelince bu sefer gözlerini kaçırmadı. Merak etti. Senaryoda kötü bir şey mi vardı acaba ?
Sezin dosyayı çantasına attı. Montunu ve çantasını eline alıp salondan hızlı bir şekilde çıktı. Arkadaşları, Sezin'in onlara hiçbir şey söylemeden gittiğini görünce kendi aralarında bir şeyler konuşup tekrar önündeki kağıtlara döndüler.
"Hey!"
Beril önünde sallanan ele baktı.
"Beril orada mısın ?"
Gözlerini İmay ile buluşturdu.
"Senaryoyu okuduktan sonra çalışsak daha iyi olur."
"Yarın görüşürüz."
Beril İmay'ın bir şey söylemesine fırsat vermeden merdivenlerden indi. Salondan çıktı. Fakültenin kapısından çıkacakken ismini duymasıyla yerinde durdu. Arkasına döndü.
"Beril!"
Sezin koridorun başında bekliyordu. Beril'e doğru yürümeye başladı. Sezin Beril'e yaklaştıkça Beril'in kalbi yerinden çıkacakmışcasına atıyordu. Yanına geldiğinde Beril onun ne söyleyeceğini merak etmişti.