Det var en hellt vanlig måndag,Eller inte riktigt en helt vanlig måndag jag hade nligen flyttat till en ny stad.Staden hette monsterköping och idag skulle jag gå första dagen i en ny skola och en ny klass. Jag kende ingen i denna klassen och i på denna skolan. Men jag har glömde att berätta att jag är en 11 årig tjej som Heter vilma.Jag har en kanin som heter Sara och henne älskar jag.Jag har en mamma son hetter Anika och en pappa som hetter Daniel och så får jag inte glömma min lillasyster Emelie.Men nog om det nu fortsetter vi.klockan var kvart i 8 och det var dags att gå till skolan.När jag kom till skolan kom två tjejer fram till mig och sa att jag hade en fin tröja jag takade och gick lengre in på skolgården. 5 minuter senare ringde klockan och det var dags att gå in. Klassrummet låg en våning upp. Jag gick upp för den breda trappan och kände att deta skulle bli en bra första dag. När jag kom in i klasseummet
satt alla knäp tyst på sina platser men en plats var tom och det var min plats.Jag fick sitta bred vid en tjej som hete Selma.Dagen gick och allt gick bra.När jag kom hem var bara mamma hemma.Jag berättade allt för henne om den nya skolan.Och eftersom vi flyttade till en annaa stad så har vi ju ett nytt hus fast det var inget hus vi bode i vi bode i ett slott,Och eftersom vi bor i ett slott var det ju väldigt stort.Vi flyttade hitt i fredags kväll altså har vi inte bott här så länge och slottet hade tre våningar övervånig,melkan vånig och källare. Jag hade enu inte vågat gott ner i källaren.men nu skulle jag gå ner i källaren för första gången. det var en lång brant trappa ner till källaren.Men jag tog mig ner för trappan.Där nere var det mörkt,kallt och fuktigt det fanns många rum att utfårska dom flesta av rummen var daminga och ointressanta. Men i rummet längst in lång en stor begravnings kista. Jag öppnade kistan och der i låg en ande. Var en greve och den här greven hade vi läst om i min förra skola. Det var greve Vuktor.Jag stengde snapt begravnings kistan och fortsate att kolla runt i källaren. Men hittade i mer intressant så jag gick upp igen.klockan bar 18.17 och vi skulle äta middag.,Efter middagen satte jag mig vid datan och spelade minecraft på server ArkamNetwark. När jag hade spelat klart var klockan mycket och det var dags att gå och lägga sig. GODNATT!! skrek mamma från köket.Nästa morgon när jag vaknade gick jag upp och gosade lite med Sara. Sen åt jag frukost och kläde på mig kläder.Sen gick jag till skolan hela skoldagen gick bra bortset från att jag ramlade och en kille i klassen över mig såg. Men efter skolan skulle Agnes i min klass följa med mig hem och bi skulle gå ner till källaren.Agnes var den enda i klassen jag va med.När vi komm hem åt vi melis och sen gick vi ner i kälaren.
YOU ARE READING
Slottets härskare
FantasyWilma springer ner för sorgets gator med greve Vuktor hak i hälarna. komer Vilma undan svaret får du om du läster boken.☆○