Keluarga angkat

4.4K 343 95
                                    

Gempa's POV

Fang membawaku ke dalam kapal angkasa abangnya itu.Aku amat teruja untuk melihat kapal angkasa sebesar itu.Fang membawaku berjumpa abangnya dahulu.Aku berasa amat gementar untuk berjumpa dengan abangnya atau lebih dikenali sebagai Kapten Kaizo.Apabila aku melangkah masuk ke dek utama,aku dapat melihat wajah Kapten Kaizo.Aku berasa amat hairan kerana wajah Kaizo yang bengis itu kelihatan tersenyum manis melihatku.(Ok,readers boleh lempang Nana sekarang)

Kaizo mula berjalan kearah aku.Secara automatiknya kaki aku terkunci tidak bergerak.Aku memejamkan mataku.Tiba-tiba aku merasa kepalaku sedang diusap lembut.Aku membuka mataku dan melihat Kaizo sedang mengusap kepalaku.(What!Kaizo usap kepala dia lah!)

Gempa's POV end

Fang:*ternganga*

Gempa:Err,kapten??

Kaizo:Kenapa?Tak pernah tengok aku buat camni ke?

FanGem:*Angguk serentak*

Kaizo:*Tergelak*

Gempa:(kenapa pulak dengan kapten ni,salah makan ubat ke?)Ke...Kenapa kapten ketawa?

Kaizo:Panggil je aku abang.

Gempa:A-abang?

Kaizo:Ya kerana,mulai hari ini,kau akan menjadi keluarga angkat kami.

Gempa:B-betul ke ni??

Fang:Betulah.Aku dan abangku memang seronok kalau kau jadi sebahagian dari keluarga kami.

Gempa:Terima kasih,Fang!!*peluk Fang*

Kaizo:Ehem.Aku taknak peluk ke?

Gempa:Hihi,sorry kap-abang Kaizo.*peluk Kaizo*

~~~

Thorn:Abang Solar,jom kita melawat abang Hali nak tak?

Solar:Boleh,kita dua orang je tau.

Thorn:Ok.👌

Setibanya mereka di hospital....

Thorn:Kesian abang Hali.Sampai hati abang Gempa buat macamtu.

Solar:Entahnya.Tak da hati perut langsung.

Thorn:Habistu,selama ni kita tinggal dengan hantu Gempa lah ye.

Solar:Kenapa sampai tahap tu...

Thorn:Yelah.Kan abang Solar kata yang abang Gempa tu tak ada hati dan perut.Macam mana dia hidup.

Solar:Bertabah jela dapat kembar macam ni....

Tiba-tiba ada seseorang masuk ke wad Hali.Thorn dan Solar terkejut melihat orang yang memasuki bilik Hali.Orang tersebut ialah Gempa.

Solar:*mata dah bercahaya*Apa kau buat dekat sini?!

Gempa:Erm,a...Aku cuma nak lawat Hali je.

Thorn:Mana boleh tak pasal-pasal dari koma kau mampuskan dia terus.

Solar:*mata kembali normal dan terus ternganga*Err,mampuskan tu teruk sangat lah.

Thorn:Ye ke*innocent

Tiba-tiba pergaduhan kecil mereka terhenti apabila melihat Gempa ditolak ke depan mereka.Mereka mencari gerangan orang yang sangat berani itu.Orang itu ialah Fang.Solar dan Thorn menepuk tangan kepada Fang.Gempa pula sudah mahu menangis.Namun begitu,Gempa masih lagi bersabar kerana dia tahu semuanya hanyalah lakonan semata-mata.

Gempa,maafkan kami! | BBB Gempa | Complete [√]Where stories live. Discover now