Chanyeol pov!
Aku memang sukakan tzuyu sejak hari pertama masuk sekolah. Tapi masa tu aku tak berani nak luahkan isi hati kecil aku. Tapi semenjak aku dengar gosip yang dia dah bercouple dengan jungkook kawan dia tu, tu yang aku tak terima. Aku pun berusaha nak luahkan, tapi dia tolak aku masa camping sekolah hari tu.Flashback :
Chanyeol yang baru saja siap dinner tak sengaja mendengar pembicaraan beberapa pelajar seoul high-school tentang tzuyu dan jungkook dah pun 'couple of the years'."weh... Korang tau something yang hot tak?" kata pelajar 1.
"cam mana kitorang tau, kau cakap lah dulu? Ni tak!" jawab pelajar 2.
"tzuyu..." kata pelajar 1
"kenapa dengan si tzuyu tu? Ada namja yang minat dia? Yang tu aku tak nak dengar lagi! Araseo?" jawab pelajar 3 dengan riak muka bosan.
"tak yang ni lain lagi!" terang pelajar 1.
"kau cakap lah cepat, apa dia?" kata pelajar 4.
"tzuyu dan jungkookie... Couple of the years!!!" terang pelajar 1.
"what?®¥®©^¿°¶¦<" serentak semua kecuali pelajar 1.
SkipChanyeol langsung berniat untuk meluahkan perasaannya terhadap tzuyu yang selama ini dia pendam.
Tzuyu yang sedang duduk termenung di dekat sungai, tiba-tiba dikejutkan seorang namja, tak lain dan tak bukan dia adalah chanyeol.
"oii mak kau monyet!" latah tzuyu dengan mimik muka yang comel.
"mak aku manusia lah. Kalau mak aku monyet aku takkan hensem cam ni" kata chanyeol sambil buat muka so cool! (wahhhh oppa! Saranghae)
"kau pun satu! Takda kerja laen ke? Pahal kau nak kejut aku h'ah?" marah tzuyu.
"jan la marah nti tak lawa! Aku saja bagi kau terkejut. Aku nak cakap something ni Kat kau?" kata chanyeol dengan serius.
"apa? Cakap je lah! Aku dengar" kata tzuyu.
"aku sukakan kau!" luah chanyeol sambil tundukkan kepalanya.
"mian... But aku tak suka kau! Kau tu suka sangat cari pasal dengan pelajar kat sekolah, kau ponteng sekolah, kau suka buat anak orang menangis, and lagi satu kau selalu kacau aku! So, I am so sorry!" terang tzuyu lalu meninggalkan chanyeol.
"tzuyu... Wait! Aku akan berubah, asal kau terima aku jadi namjachingu kau! Aku janji!" kata chanyeol.
"aku dah kata kan yang aku tak suka kau, sampai bila-bila aku takkan suka kan kau! And aku takkan terima kau" kata tzuyu dan langsung meninggalkan chanyeol sendirian.
End Flashback.Aku berniat nak try luahkan lagi perasaan aku terhadap tzuyu, aku tak kesah lah kalau dia terus tolak aku tapi aku harus berusaha dan senantiasa berjuang demi cintaku tzuyu.
Malam hari jam 8:09p.m
"tzuyu... tzuyu... tzuyu..."
Tzuyu pun keluar untuk melihat siapa yang memanggil namanya dan memberanikan diri membuka pintu depan rumahnya. Matanya membulat melihat seorang namja berpakaian serba hitam berdiri di depannya.
"si... Siapa a... Awak?" tanya tzuyu tergagap-gagap.
"a... Awak nak ap... Apa se... Sebenarnya?" tanya tzuyu lagi.
"and wh... Why you call my name?" lanjut tzuyu dengan muka ketakutan.
Tapi tiada satu pun jawapan dari si namja tersebut. Tzuyu pun semakin takut dengan suasana yang amat menegangkan.
"ini aku..." suara namja itu.
"Chan..." kata tzuyu dan belum sempat tzuyu habis kan kalimat itu
"yeol... Ne.. Aku chanyeol" sahut chanyeol sambil membuka topi hitamnya.
"aku kan dah kata yang aku tak sukakan kau! Kau tak paham ke?" sengaja tzuyu tekankan kata 'aku tak sukakan kau!' biar si chanyeol paham maksud yang di maksudkan tzuyu.
"aku akan buat kau sukakan aku!" kata chanyeol yang lalu pergi tinggalkan tzuyu sendiri.
"suka hati kau! Aku tak kesah pun" kata tzuyu sambil menjilirkan lidah ke arah chanyeol dan masuk ke rumahnya.
Keesokan harinya di seoul high-school!
Hari ini jungkook tak masuk class sebab dia pergi majlis kat Busan temankan daddy dia. So tzuyu sorang lah! (kesian😢).
"mana jungkook?" te tiba datang chanyeol yang entah dari mana datangnya.
Tzuyu hanya diamkan diri, malas nak layan orang tak penting macan si chanyeol ni. Dia lanjutkan studynya setelah menjeling ke arah chanyeol.
"weh... Aku tanya ni? Mana jungkook? Dia ponteng ke? So kau sorang lah ni. Nak aku teman kan tak?" rayu chanyeol.
Tzuyu tetap diam dan mukanya mulai merah menahan emosinya yang hampir meledak seketika.
"chagi... Kenapa ni? Senyap je" gedik chanyeol.
"yah... Park Chanyeol!" tzuyu hentakkan meja sehingga semua pelajar yang lalu dan di dalam class mata mereka tertuju ke arah tzuyu. Chanyeol yang terkejut pun tiba-tiba ketawanya pecah.
"ha... Ha... Ha... Ha..." gelak chanyeol sambil pegang perutnya(ntah apa yang lawak? 😯) (ntah lah)
Tzuyu pun mengambil beberapa buku dan keluar dari classroom tersebut lalu menuju ke taman sekolah.
"kyeopta..." kata chanyeol melihat tingkah tzuyu seperti kanak-kanak.
... To Be Continued...
Sorry guys Kalau cerita tn kali ni tak menarik.
Help vote tau and comment!
Luv you guys
사랑해... ♥LOVE, TN❤
YOU ARE READING
My Bad Boy! (C)
Fanfiction"aku takkan sukakan kau chanyeol si 'badboy'. Never ever~" bisik tzuyu dalam hatinya. "aku akan buatkan kau sukakan aku tzuyu. Just waiting!" tekad chanyeol dalam hati. #1 - tzuyu (15 Ogos 2021)