Part 4

391 25 0
                                    

  "ouh. Mianhae... Saya tak se...." tzuyu terdiam saat melihat wajah namja tersebut.

"neo...!" kata tzuyu dengan riak muka terkejut melihat namja tersebut.

"juwibo!!!"kata namja tersebut.

" jangan panggil aku 'juwibo' aku bukan siapa siapa kau lagi! Ingat tu taehyung! "ancam tzuyu.

  Namja itu adalah ex-boyfriend tzuyu semasa dia tinggal di Incheon. Name namja tersebut adalah  taehyung or Kim Taehyung. Mereka putus sebab tzuyu kecewa dengan taehyung kerana taehyung mainkan cinta dia dan duakan cinta dia selama dulu. *kalau tulis selama ni, bererti di orang ni masih couple lah kan. Tu yg tn tulis 'selama dulu' selama dorang still couple lagi.

" just call me V! I miss you so bad tzuyu" kata taehyung dan memegang tangan tzuyu dengan lembut.

"don't touch me!" elak tzuyu yang tak sudi tangannya di pegang taehyung.

"kita dah putus kan! Kau lupa ke? Kenapa pulakkau rindu kan aku. Kenapa tak rindukan jelah kesayangan kau tu, jab sapa name dia... empp(berfikir sejenak) hah, chayeong! Kenapa kau tak rindukan minah chayeong tu! Hah ?!" sambung tzuyu. Lalu dia pergi meninggalkan taehyung seorang diri. Taehyung hanya mengeluh ketika dengar apa yang tzuyu cakap.

   Di sudut lain, ada yang mendengar perbincangan antara tzuyu dan taehyung.
" okay... Jadi kau kau ada seorang kekasih yang buat kau sakit hati. Amboi kesiannya aku tengok kau tzuyu. Ck... Ck... Ck... " kata yoeja tersebut.
Skip...

Chanyeol pov!
  Aku yang sedang terbaring diatas katil memikirkan bagaimana caranya untuk mendapatkan tzuyu. Tiba-tiba smartphone aku berdering!

Kring!! Kring!!

   Tertera number yang tak dikenal di layar smartphone ku.

" Yeobuseyo"_chanyeol

" oh ne nal..." suara seorang yoeja, belum selesai dia cakap aku laung memotong percakapan.

" nugu... "belum sempat aku selasaikan kalimat nya yeoja itu langsung jawab.

"chanie oppa! Ni sana lah" _sana

"apa kau ni dah kenapa telpon aku malam-malam" _chanyeol

"sana nak cakap pasal tzu...

tut.. tut..!

Belum sempat sana selesaikan percakapannya, aku langsung mematikan talian.

" malas aku nak cakap dengan perempuan gila macam si sana ni, bukan lawa pun, lawa lagi Princess aku" bisikku dalam hati.
"tzuyu..." sambil tersenyum tersengih-sengih.

Ting!

  Masuk mesej daripada sana.

Sana tak penting😒:
 
"'chanie oppa! Sana nak bagitahu yang tzuyu tadi jumpa dengan ex-boyfriend dia, dia orang sweet gila. Pegang tangan pulak tu! Sana nak bagi tahu oppa yang oppa jangan harap sangat yang tzuyu tu nak sangat dengan oppa! You're mine forever oppa! Saranghae😘💋💋"' ~~~

  Aku langsung abaikan mesej dari dia, malas nak layan orang gila.

Keesokan harinya di seoul high-school!
 
Chanyeol yang sedang asyik kacau pelajar yang lalu lalang di gazebo sekolah. Tiba-tiba dia melihat kelibat tzuyu yang sedang menuju ke kantin sekolah bersama momo, mina  dah yun, dan nayeon.

"chagiya!" panggil chanyeol (mula lah perangai dia)

Semua pelajar melihat tingkah laku chanyeol yang sangat memalukan.

"ya... Chagiya!!!... Tzuyu... Chagiya!" panggil chanyeol sambil melompat dan melambai ke arah tzuyu.

  Tzuyu hanya pura-pura tak dengar, dia malas sangat nak layan monyet macam si chanyeol tu.

"kau okay ke juwi?" tanya mina

"okay, kenapa? Aku nampak tak okay ke?" jawab tzuyu dengan nada dingin.

"asal aku nampak kau macam takda mood jer!" tanya momo sambil melihat ke muka tzuyu

"aku okay jer" sahut tzuyu sambil menjeling ke arah momo.

"kenapa si 'badboy' tu panggil kau 'chagi', korang dah couple' ke?" tanya mina penasaran.

"gila aku 'couple' dengan dia! Tak langsung." jawab tzuyu dan menjeling tajam ke arah chanyeol yang sedang melambaikan tangan ke arahnya.

  
Sana yang melihat kelakuan chanyeol yang memanggil name tzuyu pakai 'chagi' pulak, sana pun merasa semakin marah dengan tzuyu.

"kau memang nak kena dengan aku tzuyu! Takpa akan ku kabulkan permintaan kau" tekad sana.

   Sana pun menyebarkan berita bahwa tzuyu ialah seorang perampas dan amik chanyeol dari dia.

"tzuyu tu perampas, dia dah rampas namchin aku, aku dah lama couple dengan chanie oppa asal korang tau. Tapi, semenjak tzuyu tu duduk depan kerusi oppa aku, chanie oppa langsung tak layan aku. Sakit hati aku. Ha..........." tipu sana dan berpura-pura menangis(pandai sana akting, boleh main drama ni!)

" sabarlah ye sana" pujuk jungyeon dan mengusap-usap punggung sana.

"aku tak nak dia rampas jugak namchin korang. Aku tak nak korang sakit hati macam mana yang aku rasakan time ni. Hek....... Hek..." lanjut sana dan mula berpura-pura menangis lagi.

"ye sana, ye! Dah kau jangan lah menangis lagi. Cup..cup..cup. Dah tak nangis dah!" jihyo pun ikot pujuk sana.

"yess aku berjaya tipu mereka!" bisik sana dalam hati.
Skip...

Di kantin sekolah!

   Banyak pelajar yang menjeling tajam ke arah tzuyu dan kawan-kawannya yang sedang lepak sambil makan minum. Mereka berbisik-bisik tentang tzuyu. Ada yang kata tzuyu playgirl la, suka mainkan hati namja, perampas namja orang, duakan jungkook dengan chanyeol la. Macam-macam lah!.

   Momo, mina, dahyun dan nayeon pun saling memandang dan sesekali tunjuk arah tzuyu yang sedang menikmati minumannya dengan mata masing-masing(takkan guna mata tn ka! Hahaha gurau jelah!).

  Di meja sebelah mereka duduk, ada beberapa pelajar yeoja yang sedang bicarakan tentang tzuyu.

"tu hah dia, perampas!" tunjuk pelajar 1 ke arah tzuyu.

"muka tebal!" sambung pelajar 2

"tak tahu di untung!"sambung pelajar 3 yang jelingkan matanya ke arah tzuyu.

" kesian aku tengok jungkook, jungkook tak sekolah dia dekat dengan namja laen. Memang tak tahu malu" sambung pelajar 4, yang sukakan jungkook.

"bla... bla... bla..."

  Dari kejauhan, sana tersenyum sinis dan merasa gembira melihat plan yang di rancang ya berjaya.

"ni belom apa-apa lagi tzuyu. Aku akan buat kau lebih dari ini. Siap siap ye tzuyu for my next plan, special for you!!!" kata Sana dan pergi meninggalkan kantin sekolah.

...To Be Continued...

Annyeong semua! Sorry kalau cerita tn part 4 ni tak menarik, tak Best!
Semoga yang baca enjoy semua!!!
Tolong terus support ff tn ni
Dengan vote dan comment!
Tq semua... Luv you guys😘😘


LOVE, TN

  

My Bad Boy! (C)  Where stories live. Discover now