20✨

2.7K 95 0
                                    

Zulfaq sering tertanya-tanya adakah Mimi masih menyayangi Haikal?Atau Mimi dan Haikal masih saling menyayangi.Jika benar,dia mahu pergi.Dia tidak mahu menghalang kesudahan cinta Mimi dan Haikal walaupun dia sendiri hidup dalam keadaan terluka.Jika Mimi bahagia,dia pun pasti bahagia!

Deringan bunyi lagu milik Haqiem rusli memecahkan kesunyian di dalam biliknya.Dia menjawab panggilan itu.

"Assalammulaikum!"-Haikal

"Waalaikummusalam."-Zulfaq

"Sihat?"-Haikal

"Makin sihat hahahah."-Zulfaq.

"Hahahah.Kau free tak malam ni?"-Haikal

"Free.Kenapa?"-Zulfaq

"Lepak,jom."-Haikal.

"No hal."-Zulfaq.

"Okay.Kedai mamak ehh."-Haikal.

"Ok ,bro!"-Zulfaq

Zulfaq bangun dari katilnya dan mengambil kunci motornya.Setelah dia memberitahu emaknya,Zulfaq keluar dari dalam rumah.Dia menghidupkan motornya dan berlalu dari rumahnya.

Sampai saja di kedai mamak yang mereka sering lepak dahulu,Zulfaq terpandang Haikal yang sedang minum air teh.

"Hai.Maaf,lambat."

"Hai.Sokey."kata Haikal.

"Sudah lama tak lepak di sini.Rindu,kan?"

"Itu lah.Kalau dulu,pagi-pagi pukul 1 ke dua selalu sangat lepak disini.Bila balik rumah saja,selalu kena marah dengan mak.Hahahah."Haikal mengenang kembali kenangan lama.

"Kan hahahah."

"Eh.Maaf lah kalau ganggu kau tengah tidur ke,dating ke."

Zulfaq ketawa kecil."Dating?Kekasih pun tak ada."

"Habistu Mimi?"

"Hah?Aku dengan dia kawan saja."

"Ye ke?Nampak macam rapat saja."kata Haikal.

"Memang kami rapat.Selalu la juga keluar dengan dia."

"Ooo..kau cintakan dia ke?"tanya Haikal.

"Sayang tu masih ada.Kalau ada jodoh,tak ke mana.Aku masih tunggu dia.Tapi kalau dia sayangkan orang lain,aku takkan paksa dia.Aku tak mahu lah nanti bila aku sudah 'ikat' dia,dia masih sayangkan orang lain.Tak elok lah begitu."kata Zulfaq.

Haikal tersenyum kelat.

Aku masih mampu meneruskan hidupku
Hanya karena janjimu
Yang tulus mencintaiku
Aku mencintaimu
Aku menyayangimu
Akukan setia selalu selamanya

Percayalah percayalah
Walau di mana dirimu
Hatiku hanya untukmu
Percayalah percayalah
Sejauh mana dirimu
Ku ingin kau tahu
You always in my heart

Aku takkan sanggup
Bila tak bersamamu
Kerna ku yakin dirimu
Tercipta hanya untukku
Aku mencintaimu
Aku menyayangimu
Akukan setia selalu selamanya

Lagu Percayalah milik penyanyi manis,Indah Ruhaila berkumandang di dalam bilik tidur Mimi.Dari hari yang dia bertemu dengan Haikal,airmatanya sering saja mengalir.Dia sendiri keliru dengan perasaannya.

Baru saja Zulfaq meluahkan rasa cinta pada dia,tiba-tiba Haikal pula muncul.Dia tidak tahu sama ada mahu gembira atau bersedih.Dia tidak tahu mahukan Zulfaq atau Haikal.Jika ditanya pada hatinya,pasti hatinya akan berkata 'aku masih sayangkan Haikal.Aku juga sayangkan Zulfaq.'

Mimi buntu.

Kling!

Mimi melihat mesej yang masuk ke dalam telefonnya.

Zul🌟

Assalammualaikum awak👯

Waalaikummusalam😊

Awak okay?😃

Okay.Kenapa?

Kenapa awak tiba-tiba nak balik haritu?

Saya rasa tak sihat badan☺

Awak demam ke?Dah makan ubat?😩

Saya tak demam.Cuma pening sikit

Betul ni?😩

Betul😛

Awak..jaga diri baik-baik tau.Kalau awak nak saya temankan awak pergi klinik,bagitahu saya

Tak apalah awak.Susahkan awak saja😞

Mana ada lah.Saya ikhlas😀

Terima kasih awak😃

Saya buat semua ni sebab saya ikhlas menyayangi awak❤

Mimi menutup telefonnya.Dia semakin buntu apabila Zulfaq berkata begitu.Dia tidak mahu memikirkan apa-apa lagi dan akhirnya dia menutup mata.

Vote🌠

Cinta Luar Biasa✨Where stories live. Discover now