faeryasmin - Amorin

178 6 3
                                    


Jag har läst berättelsen "Amorin" av faeryasmin.
Det här är en berättelse om kärlek publicerad kring alla hjärtans dag och handlar om den 17:åriga Cindy.
Cindy är ihop med en kille men verkar redan från första kapitlet förstå att han inte längre är särskillt intresserad av henne och så en dag, när Cindy är ute med sin pojkvän och antar att han tänker göra slut så dyker en amor upp och skjuter en pil emellan dem för att helt upphöra relationen.
Men vem är den här amorängeln egentligen och varför vill han förstöra för Cindy?

*

Du har inte publicerat särskillt mycket än och för att verkligen förstå sig på en berättelse behövs det antagligen mer men trots allt så har jag nu tänkt försöka mig på att kritisera det som finns så nu kör vi!

Jag kan börja med att ditt cover är fint, det passar storyn och med ens förstår man att berättelsen kommer handla om kärlek.
Titeln passar uppenbarligen också väldigt bra och är enligt mig konstigt nog ganska intressant trots att det bara är ett ord.

Nu när vi har the cover och titeln avklarade (som jag btw inte har någon superkoll på tbh...) Så kan vi ta och sätta igång med det intressanta!

Du har med många bra och väldigt fina beskrivningar och du är duktig på att blanda in bakgrundinfon så att man förstår vad som har hänt och hur läget ser ut i relationen mellan Cindy och Elliot, vilket är väldigt viktigt.
Så där får du en 🌟.

Dock så blandar du olika tidsformer då och då och ibland stämmer inte grammatiken helt korrekt vilket kan göra det svårt att hänga med i vissa meningar.
"Han har inte svarat på min röst samtal utan helt enkelt ignorerat den och skickat denna sms efter två veckors sen."
Här har vi ett exempel på en av de meningarna. Gramatiken gör meningen krånglig men om du istället hade skrivit tex.
Han har inte svarat på mitt röstsamtal, utan helt enkelt ignorerat det och istället skickat detta smset för två veckor sedan.
Så blir meningen mycket enklare att förstå sig på, mycket alltså i och med gramatiken.
Du skriver såklart många meningar som enligt min kunskap ser bra ut men då och då dyker meningar som den här upp som gör det svårt att få till ett flyt i texten.

*moving on*

Utdrag ur texten:
"En kille som var beskrivningen till skönhet som hade skutit en pilbåge mellan mig och min kille. Räknas han som min kille nu?"
Vänta va, Har hon en ny pojkvän nu, bara sådär!? Jaså det är så enkelt att bli kär...
Nej, skämt åsido så gjorde den här sista meningen mig himla förvirrad.
Tänker huvudkaraktären att en kille som hon precis sett plötsligt är hennes pojkvän, eller?
Det är nästan så det låter och jag har svårt att se att en vanlig människa hade reagerat på det sättet.
Huvudkaraktären verkar också väldigt chill med att änglar springer omkring och skjuter pilar här och var.
Visst, hon blir sur på amorinen men i vår värld hade chock antagligen varit den första reaktionen och ur huvudkaraktärens perspektiv låter det nästan som om det redan är självklart att sådana änglar existerar i vår värld, eller är det här kanske något slags alternativt universum...?

*

Men trots att jag nämnt mycket kritik nu så tycker jag i det stora hela verkligen att din berättelse är intressant.
Jag tycker om din story och idén om amorinängeln är väldigt fyndig(jag som älskar det övernaturliga...😉).
Samtidigt har du också dina stunder då du skriver otroligt vackert med fina beskrivningar och ord.
Man förstår sig till exempelvis direkt på Cindys känslor i början av berättelsen och med ens förstår man vad som pågår i hennes huvud.

Som sagt så har du dock inte särskillt mycket publicerat så egentligen har jag inte särskillt mycket att gå på men än så länge så är berättelsen enligt mig unik och väldigt intressant.
Jag har faktiskt aldrig läst om amoränglar förut så det här var defenitivt något nytt men absolut något som jag tror skulle kunna locka läsare.

Du har absolut potential att bli himla duktig så keep working! Man blir ju trots allt bara bättre och bättre desto mer man kämpar!✊

/Mvh elisalakris 🙃

29 augusti 2018

Kritik (STÄNGD)Where stories live. Discover now