Del 1. Första mötet

390 11 0
                                    

Klockan hade slagit 12, jag visste fortfarande inte vart jag befann mig. Det var mörkt o dom flesta gatorna såg likadana ut. Jag kollade över på andra sidan gatan. En kille i min ålder gick där, han såg så mystisk ut, dock kunde jag inte se hans ansikte, eller varken han. Jag gick på gatan i mörkret, isen hängde ner från taket och snön pryde vägarna. Men helt plötsligt tappade jag greppet om marken och föll pladask på marken, mina saker som jag hade hamnade utspritt över vägen. Mitt huvud dunkade.

"Hur gick det?" Sa en röst. Jag satte mig försiktigt upp.

"Bra, tror jag.." Suckade jag. Han ryckte åt sig mina saker och packade prydligt ner mina skolböcker i min väska. Jag kollade upp i hans ansikte och möttes av ett par vänliga grönblåa ögon. Dom kände jag ju igen. Omg, du skämtar, har Felix Sandman just hjälpt mig. Han sträcker fram sin hand. Jag tar tag i den nervöst och ställer mig upp där jag nyss låg omedveten om att Felix Sandman var den killen tvärs över gatan. Han ler och jag smälter. Jag blir säkert sjukt röd i ansiktet också.

"Vad gör en sån fin tjej ensam här ute så sent?" Sa han bekymrat.

"Jag har varit ute med några kompisar, ehm." Snörvlade jag.

"Vill du ha sällskap hem?"

"Jag har tappat bort mig, jag är ganska nyinflyttad"

"Men du, följ med mig då!" Säger han med ett litet snett leende och tar min hand. Vi går, bara några dörrar bort, men tysta, jag är för nervös.

Han trycker på en knapp vid sidan av dörren.

"Molander" säger en röst. Oh GASH, Ogge. Han pratade förmodligen i en sån där telefongrej som man kan ringa upp olika personer/familjer i lägnheten.

"Öppna, de är jag mannen!"

"Kej vänta!" Säger Ogge o det lägger på.

En kille i ett par lösa jeans o ett trött ansikte kommer ner till porten. Han låser upp porten o släpper in oss.

"Tja tjejen, Ogge!" Säger han och ler. Jag nickar.

"Jo jag vet, ehm Linn" säger jag och ler tillbaka.

"kom så får ni nått o äta o dricka!" Säger Ogge. Felix greppar tag i min hand och ger mig ett smile. Sen går vi upp till Ogge.

Första kapitlet, gjorde om allt för det kändes bättre, hoppas ni gillar det! :)

Pretty Little DarlingWhere stories live. Discover now