05 ; Pelik

480 62 22
                                    

. . . . . . . . . . . .
  Alice POV
. . . . . . . . . . . .

Pagi pun menjelang , aku segera bangun dan mengejut Jinyoung . Amboi amboi sesedap cukup rasa dia je sambung tidur balik , siap buat peta dunia lagi haihh .

Sekarang pukul 6.00 pagi , aku siapkan sarapan dulu lah . Baru kejut laki gue tu huehue .

"Nak masak apa ek ?"

Omel aku sendiri kat dapur , bahan bahan yang tersedia dalam peti sejuk aku tenung sampai terbakar . K tipu je

"Masak asam pedas"

Naik gugur jantung aku bila Jinyoung berkata tanpa di undang . Aku memandangnya dengan tajam sekali sambil mengurut dada huiihh

"Ada giler awak nak makan asam pedas pepagi ni ? Kang cherry berry"

"Hm kalau macam tu , pagi ni saya makan awak je lah"

"Awak nampak set pisau yang Elina bagi tu ?"

Jinyoung mengangguk laju and then memandang aku blur . Da lah rambut serabut pastu butang baju terbuka , nasib tak terbuka habis .

"Sebelum awak makan saya , saya makan awak dulu"

Sempat aku bagi sengihan sinis kepada Jinyoung , dia da telan air liur . Pastu aku jeling dia , malas nak layan .

"Ok ok , saya cadang awak masak char kuey tiow"

Krik krok kruk krek -_-  Tak sekarang ni , laki aku ni buat lawak bodoh di gaulkan dengan lawak hambar tau . Tak lawak weyy

"Kalau awak nak char kuey tiow , ahh pergi ff sebelah sana . Da lah , awak pergi mandi . Pepandai saya lah masak"

"Cehhh . Macam bagi greenlight je hgohgo"

Apa jenis ketawa dia ni ?! Aku pula naik emo dengan perangai tak senoh senoh dia pepagi ni grr

"Kalau rasa nak kena rogol dengan Justin , pakwe si char kuey tiow tu , cubalah buat ngehngeh"

Aku sendiri terjebak ketawa tah pape si Jinyoung haihh . Naik gilerlah kalau hari hari begini .

"Elehh cemburu lertu"

"Isteri mana je tak cemburu ! Da sekarang naik atas , mandi !"

Kan da tertinggi suara . Ya ampun , Alice ingat bahawa Jinyoung tu suami kau . Mohon menangis tepi tiang lampu .

"Masak je lah lasagna"

Semua bahan aku sediakan dan memulakan silat masakan di dapur . Uyahh ! Gelek gelek !

Setelah semua siap , aku masukkan lasagna ke dalam oven . Sementara tunggu , aku check WhatsApp .

Ada chat dari Elina , wahh minah ni tak pernah pernah bangun seawal yini HAHAHAHA dia tu dulu bangun pukul 10.00 malam pastu jadi burung hantu .

Elina
Online

Elina
Weyyy harini kau free tak ?

You
Free ? . Macam ye je , kenapa ?

Elina
Aku ingat nak ajak kau pergi jenjalan . On tak ?

You
Hm ok tapi aku kena minta izin my husband dulu . Nanti pape aku roger kau

Elina
Cantik sesangat wehhh !

TINGG !

Oven sudah berbunyi , so maknanya lasagna buatan aku da siap huehue . Marilah keluarkan !

Pabila ku bawanya keluar , bau lasagna merebak ke semua sudut rumah . Fuhh bau dia kemain mengancam .

"KYAAA !! BAU APA SEDAP NAU NI ?!!"

Jinyoung tertiber jerit dari tingkat atas . Da kenapa pula laki aku ni menjerit pagi buta ni ?

Dia turun ke bawah dengan laju sambil mendukung Jaejin . Eiii kang tergelincir kang , haihh buat risau je lah mamat ni .

"Masak lasagna ke ? PATUTLAH BAU SAMPAI ZUPP KE ATAS , BAU OREGANO TAK MENAHAN SIUT"

Aku sengih lalu memotong lasagna dengan perlahan lalu meletakan satu slice atas pinggan makan dan hulurkan kepada Jinyoung yang kebulur sampai lidah keluar macam anjing bulldog pfft .

"Jaejin , biar saya dukung"

Kami bertukar tangan . Kini , Jaejin di dukungan aku , aikk sambung tidur balik ke ? Dasar ikut perangai mak dia HAHAHAHA

"Sedap ?"

"OFC LAH SEDAP ! KALAU TAK SEDAP , MESTI TAK HABIS !"

"Manalah tahu sebab nak jaga hati ke an ?"

"Eh doq eh , betul sedap nih"

Dia senyum kepada aku lalu menambah satu lagi lasagna . Lain macam bila pepagi selera makan naik , tetiber tau .

KRINGG !

Telefon Jinyoung berbunyi menandakan ada panggilan masuk . Dia terus ke ruang tamu , eh macam tak nak bagi aku dengar je , selama ni ok je hm

Selepas 6 minit , dia kembali . Aku pula tengah sibuk makan . Lapar pula tengok si suami makan masakan aku dengan selera tinggi menggunung .

"Sayang , saya kena pergi sekaranglah"

"Eh awalnya , sekarang baru pukul 7.00 tepat tau"

"Tak tahulah kenapa tetibe manager nak semua berkumpul"

Aku hanya mengangguk . Alaaa baru nak manja manja pagi ni 🌚 kang lain pula jadinya pfft .

5 minit kemudian , van Wanna One da sampai . Jinyoung pun terus pergi , aku dan Jaejin melambainya dari pintu rumah .

Kenapa hari ni aku rasa lain sikit ? Pelik pun ada dengan perangai Jinyoung . Alice , tak baik bersangka jahat kat suami sendiri .

Trust him , Alice . Jangan rasa ragu ragu nanti mengundang perkara tak baik . Dugaan sungguh hidup berumah tangga ni .

Dasar drama queen kau , Alice 😂

Chap hambar wehh pastu scene dalam rumah je , bila nak masuk tempat lain aku pun tak tahu HAHAHAHA

+vote+comment+

[C] Senior Bae S2 : bjyWhere stories live. Discover now