Prolog

490 43 6
                                    

Seoul International Highschool.

" Kim Injong, Park Chanyeol! Saya nak kamu berdua berdiri dekat luar! Asal waktu saya aje mesti kamu berdua bergaduh!" ujar Puan Kim Taeyeon. Mereka berdua terus sahaja berdiri di luar kelas. " Kalau ada lagi kes antara kamu semua bergaduh seperti mereka, saya potong markah kimia!"

" Sikit-sikit nak ugut" kata Injong perlahan.

" Kalau tak sebab kau, pasti aku tak akan di hukum!" ujar Chanyeol geram.

" Salah kau. Siapa suruh kau conteng kertas fizik aku? Kau fikir aku tak guna otak ke buat benda tu?" soalnya geram.

" Ka-"

" PARK CHANYEOL! KIM INJONG SENYAP!" jerit Puan Kim Taeyeon dari dalam kelas. Mereka berdua terus senyap. Tapi mulut Chanyeol terkumat-kamit mengutuk Injong. Injong tahu dirinya di kutuk tapi dia cuma diam. Jika dia bersuara, perang dunia kelima bakal berlaku.

---------

Rambut tocang milik si adik di tarik kasar. Itu semua gara-gara si adik tidak mahu menunggunya.

" PARK CHANYEOL! SAKIT TAHU!" jerit Seul Rin adik kepada Chanyeol. Haneul si adik bongsu di pandang.

" Apa kau pandang aku?" soal Chanyeol dengan emosi.

" Oppa kena hukum kan tadi?" soal Haneul. Seul Rin pandang Chanyeol.

" Kau buat hal apa lagi oppa? Gaduh lagi dengan Injong tu?" soal Seul Rin sambil itu dia buka plastik ais krim untuk adiknya.

" Kena halau je hari ni. Dua kali. Sekali Puan Kim Taeyeon. Kali kedua Encik Lee Kwangsoo" ujar Chanyeol.

" Lambat lagi ke ajjushi Min?" soal Haneul sambil makan ais krim. Seul Rin hanya menjongket bahu.

" Fulamak ada pendek" ujar Sehun setelah melihat Seul Rin. Dia pantang melihat Seul Rin. Ada saja benda dia nak menyakat. 

" Rasanya kita patut balik. Aku takut adik aku gila lepas layan kau Hun. Bye Sehun" ujar Chanyeol dan tiga beradik itu masuk ke dalam kereta milik keluarga mereka.

------

" Kau kena halau tadi kan?" soal Eunbin kepada Injong. Injong hanya mencebik sambil itu dia membuat kerjanya.

" Mana kau tahu?" soal Injong.

" Kekasih aku bagi tahu lah" jawab Eunbin. Injong membuat muka. Dia tahu Jongin yang merupakan kembarnya itu menceritakan semuanya kepada Eunbin.

" Kau pahal tak datang?" soal Injong sambil itu kertas kimia milik Eunbin di ambil lalu diserahkan kepada gadis itu.

" Eyyy dapat B lagi. Bila nak dapat A? Aku tak datang tadi sebab abang aku bangun lambat" ujar Eunbin.

" Sayang" panggil Jongin.

" EOMMA!!! JONGIN KACAU KAMI BELAJAR!" jerit Injong dan itu menyebabkan Puan Kim menjerit di atas memanggil nama Jongin.

" Celaka kau" di carutnya si adik dan dia keluar dari rumah.

" Kenapa kau pilih abang aku sebagai kekasih kau? Kau tak tahu ke perangai dia tu kalah syaitan?" ujar Injong sambil itu dia menjawab soalan fizik miliknya.

" Tapi dengan aku dia soft je" kata Eunbin dan dadanya di pegang. Injong membuat muka tanda menyampah dengan si kawan.

=======

SuamikuCapang61 janji tak unpublish. bye

[C] One and Only •PCY•Where stories live. Discover now