(Bu diyalog Dr.Zakir Naik'in Katolik bir kızla konuşmasından alıntılanmıştır.)
Kız:K Dr.Zakir Naik:Z
-------
***
Arkadaşlar lütfen bu değerli isimlerin yanlarındaki kısaltmaları da okuyalım saygısızlık yapmayalım:
(c.c.) : celle celaluhu.
(s.a.v.) : sallallahu aleyhi ve sellem.
(a.s.) : aleyhis selam.
-------
K: Bir çok Müslüman bana diyor ki Katolik olduğum için cehenneme gidecekmişim.Ben günah işlememeye çalışıyorum,yine de cehenneme mi gideceğim?
Z: Kardeşim,sen gerçek bir Hristiyan'san inşallah cennete gideceksin. Ama durum şu,sen kiliseyi mi takip ediyorsun,Hz.İsa (a.s.)'yı mı? Hz.İsa (a.s.) der ki: ''Doğruyu ara bul,seni feraha erdirecektir.'' Önemli olan Hz.İsa (a.s.)'nın dediklerini iyi takip etmek. Sen Hz.İsa (a.s.)'nın Tanrı olabileceğine inanıyor musun?
K:Yani,tam bilmiyorum aslında...
Z:Kardeşim,bilip bilmediğini değil inanıp inanmadığını soruyorum.
K:Evet,bence Hz.İsa (a.s.) bir Tanrı. (haşa)
Z:Bir şey daha söyleyeceğim,İslam,Hz.İsa (a.s.)'ya inanmayı emreden tek dindir. Hz.İsa (a.s.)'ya inanmayan Müslüman olamaz ancak biz Müslümanlar Hz.İsa (a.s.)'nın Tanrı olduğuna değil, Allah (c.c.)'ın kulu ve elçisi olduğuna inanırız.Biz O (a.s.)'nun mucizevi bir şekilde babasız doğduğunu,biz O (a.s.)'nun mesaj verici olduğunu kabul ederiz.Hz.İsa (a.s.) 'nın babasız doğduğuna Hristiyanlar ve Müslümanlar hemfikir,peki ayrım nerede? Neredeyse bütün Hristiyanlar Hz.İsa (a.s.)'nın Tanrı olduğuna inanır. (Haşa). Oysa İncil'in hiç bir yerinde bu bilgi geçmez.
K:Tamam ben cevabımı aldım.
Z:Daha cevabımın hepsini vermedim kardeşim.Önemli olan şeylerden biri şu: Eğer gerçek Hristiyansan, Allah (c.c.)'ın son elçisi olan Hz.Muhammed (s.a.v.)'e inanmak zorundasın kardeşim. Kısacası gerçek Hristiyan'san Hz.Muhammed (s.a.v.)'a inanırsın ve inşallah cennete girersin.
K:Teşekkürler.
-------
Kaynak: Levh-i Mahfuz adlı Youtube kanalının ''Hristiyanlar Cennete Girecek Mi? |Dr Zakir Naik |'' başlıklı videosu.
YOU ARE READING
DİNLER HAKKINDA BİLGİLER
Non-FictionAklınıza takılan sorulara cevap vermeye çalışıyorum.