Discriminatie:
ze zeggen altijd discriminatie hoe kom je er bij, het zit tussen je oren. ja het ligt nooit aan een ander het zit mooi niet tussen me oren.
Al hoewel we zogenaamd in een multiculturele samenleving verkeren is er niets multicultureel aan.
Ik hoor vaak mensen tegen mij zeggen je moet juist blij wezen dat je in Nederland mag wonen. Dit is onze land en jullie zijn hier te gast, het is niet meer dan normaal dat jullie je aan onze regels moeten houden.
Meen je dit serieus, hoe nou ik mag blij wezen dat ik in Nederland mag zijn. Ik ben hier geboren dat maakt het ook mijn land. en wij zijn hier te gast, nee dat zijn we niet. Toen Nederland 1 en al puin was hadden jullie de buitenlanders nodig om Nederland te maken wat het nu is. dus nee niet jullie land, onze land van ons allemaal.
Artikel 1 grondwet:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, IS NIET TOEGESTAAN.
Ik snap niet dit is artikel 1 van de grondwet maar toch komt discriminatie vaker voor dan je denkt.
De media daar zit ook alleen maar discriminatie. Stel Piet en Hassan vermoorden allebei een persoon. Piet wordt eenmalig in het nieuws benoemd met alleen zijn voornaam, Hassan daar in tegen blijft herhaaldelijk terug komen in het nieuws met volledige naam. (voor en achternaam) plus er wordt ook meerdere malen benoemt dat Hassan van Marokkaanse afkomst
is bijvoorbeeld of wat zijn afkomst dan mag wezen.
Ik zal mijn eigen ervaringen vertellen over discriminatie Bij Schuurmans Schoenen Winkel:
Ik ben een meisje van Marokkaanse afkomst. Ik liep door de stad en zag een grote advertentie op de raam geplakt bij schuurmans schoenen. De advertentie sprak me erg aan en liep de winkel in, op zoek naar een medewerkster. Ik vertelde aan de medewerkster dat ik zag dat ze mensen nodig hadden. Ik werd van top tot teen aangekeken door de medewerkster en vervolgens trok ze een vies gezicht en zij tegen mij. Sorry meid maar de advertentie moesten we weg halen, we zijn al voor zien van personeel. Ik vond de manier waarop ik behandeld werd door de medewerkster niet fijn, maar bedankte haar voor haar tijd en liep de winkel uit. Ik liep richting de V&D waar ik me hoofddoek af deed en vervolgens terug liep naar Schuurmans schoenen. Onder tussen waren er 10/20 minuten verstreken. Zonder hoofddoek lijk ik niet op een buitenlander, lichte huidskleur, lichte haar kleur en lichte ogen. Ik liep de winkel in en zocht dit keer naar de medewerkster waar ik zo juist ook was.
Ik: Goede middag mevrouw ik zag een advertentie op het raam geplakt wat erg me aandacht trok, ik zou graag bij uw in het bedrijf willen werken.
medewerkster: wat leuk dat je bij ons binnen stapt naar dat je onze advertentie buiten zag. We zijn inderdaad nog op zoek naar medewerksters, en jij lijkt me een leuke spontane meid.
Ik: o meent uw dat, aardig dat uw dat zegt.
Medewerkster: als je jou gegevens achter laat
en even opschrijft per wanneer jij beschikbaar bent, dan kun je zo spoedig mogelijk beginnen wat mij betreft.
Ik: meent uw niet?
Medewerkster: waarom zou ik het niet menen, je bent een leuke vlotte meid. die volgens mij wel van aanpakken houdt.
Ik: oke, nou bedankt maar ik pas. de medewerkster kijkt me met grote ogen aan en zegt dan je past? hoe bedoel je?
Ik: ja ik pas, ik wil hier niet eens werken. 10 minuten geleden was ik hier ook en toen hadden jullie geen mensen nodig. terwijl ik me hoofddoek voor de medewerkster haar gezicht weer op doe. Begint de medewerkster rood te worden in haar gezicht en begint ze te stotteren; eehh eemn ik weet niet wat ik moet zeggen, zegt de medewerkster. Ik wou alleen kijken of u mij de eerste keer hebt afgewezen omdat ik een hoofddoek draag. Je hebt me vermoedens zo juist bevestigd, weet dat ik eigenlijk een klacht tegen u kan in dienen. maar ik vindt u de moeite niet eens waard, ik ga de winkel gewoon boy cotten. tot de dag van vandaag heb ik nooit een voet bij Schuurmans schoenen gedaan.
Ik heb nog een aantal ervaringen wat ik met jullie wil delen.
Ik kreeg een stage plek van school toegewezen bij een kinderdagverblijf, in de tijd dat ik nog een student was. school stuurde mijn cv en sollicitatiebrief naar de des betreffende bedrijf. Het bedrijf wist dus aan de hand van de informatie dat de school hun gaf, wat er binnen zou komen. Me eerste stage dag, ik kom binnen en meldt me bij 1 van de medewerksters die ik op dat moment aan trof op de
mij aanraken en het dus fijn zou vinden als ze in het vervolg haar handen thuis kan houden. De medewerkster zegt vervolgens tegen mij, jou lot zit in onze handen mocht je ooit met een diploma van school willen gaan. Jij bent de stagiaire en doet dus wat wij zeggen dat je mag gaan doen. Als het op deze manier moet hoef ik geen diploma, ik raak jou ook niet aan. ik neen nog liever een onvoldoende in ontvangst dan dat ik hier nog een dag langer aanwezig zal zijn. Jullie doen net of ik 1 of andere terrorist ben die van plan is een bom ergens te gaan plaatsen. Dat jullie elke stap dat ik doe volg en controleert op iets wat er niet is. Ik pak me spullen en loop naar de deur, bij de deur schreeuwt de medewerkster mij kant op dat als ik de deur uit loopt ik zeker een onvoldoende heb en niet meer terug hoef te komen. Alsof ik hier terug wil komen, ik draai me om en loop weg. De volgende dag ga ik niet naar me stage plek maar richting school, me docent merkt me gelijk op en vraagt waarom ik op school ben. Ik vertel haar wat er op de stageplek gebeurd is en dat ik het vertik om er nog een stap te zetten. Door deze stage plek liep ik een half jaar achter omdat ik geen andere stage plek kon vinden, hierdoor moest ik een half jaar langer door met de opleiding.
Maar dat laat ik maar voor wat het is.
Dus eigenlijk vindt ik persoonlijk dat jullie de grondwet moeten aanpassen. Er klopt namelijk niet van wat er staat en er is niemand die zich aan de grondwet houdt.
Ik zeg niet dat iedereen een racistisch is maar dat dat racisme vaker voor komt dan dat jullie zelf weten is iets wat ik even kwijt wil.
Ik zeg ook niet dat buitenlanders lieverdjes zijn, tuur lijk je hebt er altijd een paar bij die het voor de rest verpesten. Maar zulke types heb je ook gewoon tussen de Nederlanders zitten.
laat iedereen in zijn of haar waarde en laat elkaar met rust. Als we minder op elkaar zouden letten en meer op ons zelf, kom je er achter dat ieder wel eens iets doet wat niet door de beugel kan.
Het maakt niet uit of je zwart,wit,geel bent van buiten. als we op een plek zouden staan waar het licht uit viel zouden we allemaal dezelfde kleur hebben, plus vergeet niet dat de binnenkant de bloed van ieder mens rood is en dus gelijk is....Vrede op aarde!!