•Noah as Mcbrian Junior
"Please, jan buat bgni." kedengaran sayu betul suara saya " Kenapa pla jangan, kau tu anak pungut ja dalam keluarga ini. Suka hati la sy mau bt apa sma kau, pkul kau, sindir kau and mcm2 lagi since kau tu ANAK PUNGUT!" . Menangis2 sudah sy. Apa salah sy slma ni smpi sy kena layan bgni luah hati sy sakit btul mcm kana kasi kuyak2. Pap! kena tampar bah pipi saya tanpa dpt saya elak atau tepis, pnya la sakit. "Bodoh! Knpa kau p brkawan sma lelaki sna sblah rmah? Hmp, memang bh kan kalau anak pungut, menyundal ja kau tau." Junior ckp dengan muka yang betul-betul marah trus beredar dri situ. Saya gusuk2 tu pipi sy yg merah sdh kena tmpar. Walaupun sakit dia tidak seberapa sudah sebab hati saya lagi sakit sekarang!
Eh msti kamu confused ni kan apa sdh jd, sepa nama sy and so on. Bh nama saya Annamarie, org smua pggil sya Ann. Saya ni anak yatim piatu bh ni since both parents sy meninggal dunia time sy umur 5 tahun sbb kemalangan kereta, wlaupun bru 5 tahun time tu saya masih lg ingat cmana insiden tu brlaku sbb saya pn ada time tu, ever since that insiden saya sentiasa mimpi buruk atau mimpi pasal tu kemalangan. Ok lepas kejadian menyedihkan tu, sy kena antar d rmah anak yatim adeiii sedih btul keadaan sy ni and then tetiba after one year sy d rmah anak yatim( syukur juga la sy nda kana dera d sna) sy kena ambil jd anak angkat sma keluarga Mcbrian, mcm Mcdonald pla nama keluarga drg ni. Saya happy, excited and takut2 jg la time tu sbb bru jg umr sy 6 tahun kan time, rapat2 jg sudah sy sma tu pnjaga and anak2 yatim piatu yg lain.
Both of my new parents Mr&Mrs Mcbrian baik, dia layan sy mcm anak sndri. Drg ada satu ja anak iaitu anak lelaki nama dia Mcbrian Junior and drg mau kasi complete keluarga drg dgn ada mengambil satu lagi anak prmpuan iaitu sy la sbb c mama baru sy ni nda dpt melahirkan sdh sbb ada sakit dia sampai rahim mama baru saya tu terpaksa dibuka. Time tu umur c Junior 10 tahun, so beza umur kami 4 tahun la. Drg mama and bapa bru sy kasi kenal la kunun kmi dua, senyum2 drg sbb kecomelan btul drg rsa prtemuan kami " Junior, this is our new family member, your sister. Say hi to her" dia bilang c bapa " hi, nama sya Annamarie" saya ckp trus kasi hulur tu tgn saya mau salam smbil sinyum2 lg sbb excited sy mau ada keluarga baru kan kali tetiba tgn saya kana tepis " You are not welcome here, shoo!" bilang c Junior trus dia lari naik p bilik dia mgkin sy pun nda tau p mana dia mau lari. Terkejut beruk drg mama bru sya, trus brtinguk2 drg dua smbil bt muka kerisauan. " Jan ambil hati ah sma c Junior lama2 ok laitu dia" bilang my new mom, trus c bapa brckp " sya p brckp sma c Junior dlu, Honey bwa Ann p bilik dia" dia sinyum sma kami and brlalu dri situ. Ever since that moment saya tau mmg c Junior nda akan pernah suka kehadiran sya d rmah atau dalam keluarga ni.
*Present*
Saya pegang pipi saya, tapi saya tau yang betul-betul sakit itu adalah hati saya, "adui" keluh saya, smbil lap tu air mata sya sudah pun kana tampar kana ckp menyundal lg. ihhhhh! Hati sy lg sakit oh dri ni pipi, kenapa bh juga C Junior mau tmpar sy and marah2 sy sbb tu ja manada sy p menyundal pun. Saya sma C Marcel p study sma2 ja pun di library lgpun c Marcel tu ada pundan2 skit tu la sy suka mau brkwn sma dia.( Ohya sy lupa bgtau kamurang yg sy sma c Junior satu sekolah d sna School of Tamara, saya tgkatan 1 and c Junior tgkatan 5 sdh) c Junior time tu ada jg d library, sy trtgk d arah dia trus sy nmpk muka dia merah2 sdh especially tlinga dia, ' aih, knpa dia ni takut sy tgk muka dia. Abis la sy kena marah d rmah ni' saya blg d hati and mmg pun skg tgk la sy mmg kena marah and kna penampar lagi! Hadeiii, kenapa la nasib sy bgni dari sy jejak kaki d rmah ni mmg sya la mangsa buli c Junior erti kata lain mmg dia benci sy. Klau kamu curious mana drg parents angkat sy, drg p oversea skg sbb urusan kerja dan yang jaga kmi d rmah is the pembantu rmah, Aunty Fey, paling baik, paling sweet and loving plus the best thing is masakan dia paling tiptop. Pekerja kesayangan drg mama and bapa ni dri sy kecil smpi remaja skg dia berkhidmat sma ni keluarga Mcbrian even mcm keluarga sndri sdh dia kena layan. Aunty Fey ni dri Philipines but lama sdh dia d Sabah jadi pndai sdh dia brckp sabahan dgn baik. Wlaupun sebenarnya kmi xperlu penjaga sdh since c Junior besar sdh and buli kasi jalan tanggungjwap dia sbgai anak tua tp ni tidak sama sekali, sibuk dia melepak ja sma kwan2 dia and membuli sy dgn teruk sekali hmmmm. Wlaupun c Junior ni kuat lepak tp dia one of the top students d sklh kmi, and yes paling hensom jg la sy tgk2 klau sy p kasi banding2 muka dia sma stdents lainn mmg dia hensom turus bnyk pominat, c Junior ni tinggi 184cm tegap and fit since dia ni pemain bola and keranjang but he is cold as ice mcm mcm jiwa dia that is why sy sllu jd mangsa utk dia marah, and even pukul juga mcm yg td tu ' aduiii sakit pipi sy'. Bah sudah2 sy bagitau background ni family and psl c Junior sbb sakit bh pipi sy skg bekas tmparan c Junior. Saya p tndas mau p cuci tu luka, saya nda tau mana sdh c Junior pigi lepas tmpar sy trus dia keluar dri rmah and sy dgr tu bunyi kereta kena start, mgkin p melepak lg kali. Saya cuci muka sya kasi segar mata sy yg bengkak dri menangis sbb sy xmau Anty Fey tnya apa sdh jadi nnt penat otak sy mau bt2 cerita since c Junior pernah ugut sy dlu klau sy bgtau org dia xsegan2 mau buang sy dri rmah and sekaligus keluarga ni, takut sy and all I do is stay silent and swallow the pain. Oh and one more thing as I said before, umur saya bru 13 tahun and my height currently 155cm and I hope saya boleh meninggi lagi bukan sebab saya mau jadi model ka apa, cuma saya malas bah terlampau pendek berbanding family member saya yang lain. Because mama 168cm and bapa 178cm. And never in my life sejak saya tinggal sama family baru say untuk sentiasa berdoa untuk kedua ibu bapa saya, selain daripada itu kan, saya rasa hairan sebab tiada family member sebelah both real parents saya, yang saya tau or kenal. Its like they don't even exist.
So, how was it? Hahaha mcm plain kan? Xpa. Sy keep update this story and kmu keep on reading kio and leave a comment please and do give me 🌟 😚 pleaseeee.
Xoxo
Your crazy writer
YOU ARE READING
Our strange love
RomanceTo be in the new family is a blessing after the tragic death of her parents. But sometimes it is too good to be true, when their son hates you. "Please, Jan buat bgni" -Annamarie "Kau tu Anak pungut ja, suka hati saya mau buat apa Sama kau... " Mc...