Gaduh

129 10 0
                                    


Coklat Cadbury ,coklat Galaxy semuanya Munirah makan .Ainuddin bersusah payah membersihkan mulut adiknya .Makan comot betu l .Tak jemu ke hari-hari dia makan ?.Tak cukup dengan tu ,muffin coklat dengan coklat putih masakan tu pun dia makan .

"Adik,jangan makan banyak makan coklat .Nanti gigi sakit ." Munirah tidak mempedulikan abangnya.Dia meneruskan kunyahan.Ainuddin menggelengkan kepala .Hadui yaii .

"Munirah,dengar tak apa abang cakap ?.Sehari tak makan ,tak boleh ke ?."

"Kenapa ?.Abang nak juga ?.Kalau nak,cakap lah nak ."

"Munirah tahu tak coklat tu abang beli ?.Abang penat tau belikan Munirah tiap-tiap hari .Lainlah kalau Munirah kerja .Tapi,mustahil lah kan ?.Sebab Munirah masih mentah lagi ! ."Perkataan 'mentah'ditajamkan .Munirah terkesan .

"Memang ! .Memang Munirah masih mentah ! .Munirah tak paksa abang pun kan belikan coklat ?! .Dah abang belikan ,Munirah takkan simpan sampai basi ?! .Saya tak lah macam orang tu yang simpan barang,lepas tu lupa bertahun-tahun ." Pertengkaran Munirah dan Ainuddin semakin menjadi-jadi .Zawani menghentikan perbalahan tersebut .Aik ?.Dah terbalik pula ? .Gaduh pasai apa pula dok ni .

"Ni dah kenapa ni ?.Gaduh macam anjing dengan kucing .Hah,Ainuddin ?.Kamu gaduh dengan Munirah sebab dia ambil fail kamu lagi lepas tu hilang ?.Munirah ?.Abang Ainuddin curi-curi makan coklat dan tak nak mengaku ?."

"Abang ! .Kenapa abang cakap ?.Kan dah kantoi ."Ainuddin menjeling Zawani .Zawani tidak menjelingnya kembali .Sebaliknya ,dia ketawa di dalam hati .Muka tetap serius .Munirah memasamkan mukanya .

"Abang,saya cakaplah dengan Munirah jangan banyak sangat makan coklat .Tak baik kesihatan.Tengok,dia masih kunyah lagi ."

"Ainuddin,dah tahu kan si Munirah suka makan coklat ?.Tak pelik kan ?.Yang kamu ni bising-bising apsal pulak ?."

"Jangan bagi muka sangat boleh tak ?.Coklat pemberian Irisyah pun tak sampai setengah jam ,dah licin ! .Abang tak risau ke ?."

"Risau tu memanglah ada .Tetapi,Munirah boleh kawal bukan pemakanan Munirah ?."

"Boleh .Munirah tak naik pun berat badan .Abang Ainuddin tu yang sibuk sangat nak pergi Gym .Entah-entah nak tunjuk kepada Kak Irisyah ."

"Irisyah ?.Ainuddin...awak suka dia eh ?."

"Eh,tak lah.Mana ada .Tu abang punya kan ?.Ja..jangan nak tolak pada saya okey ?.Saya belum ada kekasih hati ."

"Bila masa Irisyah abang punya ?."

"Tak lama lagi lah tu .Kan Irisyah kawan abang sejak sekolah menengah lagi .Eheh."

"Dah ! ,dah ! .Korang pandai kan ?.Pandai kenakan abang ?.Dah lah ! .Korang teruskan lah 'perang'dingin ni .Malas nak layan .Caow! ."Munirah dan Ainuddin sambung gaduh .Mereka bergaduh hampir 3 jam .Selama 3 jam jugaklah Zawani menyumbatkan telinganya dengan kapas .

Adik abang suka makan coklatWhere stories live. Discover now