Sesal diri

122 11 1
                                    


Hospital Pakar Kuala Lumpur .

Doktor mengesahkan Munirah koma selama 4 bulan .Sehari lalu ,Munirah dilanggar sebuah kereta .Kami berdua menghantarnya ke sini .

"Abang nak minta maaf kepada Munirah .Abang ...abang tak patut cakap macam tu pada adik .Maafkan abang,sayang ."Tangan Munirah diulas lembut .Tubuh yang kaku lagi dingin tidak membuat sebarang respon .Zawani menenangkan adiknya .Aku tahu kamu menyesal dik .Kita gagal jadi seorang abang .

"Ainuddin ,abang pun nak minta maaf .Munirah memang suka makan coklat .Walaupun abang tahu kamu penat belikan dia coklat ,Munirah tak pernah menyesal .Malah ,berterima kasih lagi .Apa yang kamu nak ?"

"Abang ,saya ni sibuk bekerja .Kita tak tahu apa yang Munirah mahukan .Razif pun ada cakap kan dia sunyi ?.Dia nak kita sentiasa berada di sisinya ."

"Dan...coklat lah penganti kita berdua ."

"Hah ?.Apa maksud abang ?."

"Abang tidak sengaja terdengar dia cakap dengan kawannya ,Razira .Masa tu ,lepas kitorang balik daripada rumah dia ."

Munirah suka makan coklat sebab bila Munirah makan,rindu Munirah pada abang-abang Munirah terubat .Jadi ,Munirah jadikan coklat sebagai penganti. Coklat Cadbury Fruity Abang Ainuddin,coklat Galaxy pula Abang Zawani .Mereka berdua bekerja keras demi Munirah .Diorang pun jarang balik .Apa yang bestnya ,Abang Ainuddin bawa balik coklat Cadbury bila dia pulang daripada kerja .Abang Zawani pun .Dia belikan coklat Galaxy hazelnut .Baki coklat-coklat tu pun masih ada lagi .Saya tahu diorang takkan balik selagi belum pukul 9.00 malam .Munirah makanlah baki coklat tersebut .Hati Munirah pun gembira .Munirah akan ingat pada Abang Zawani dan Abang Ainuddin yang tengah bekerja dekat pejabat .

"Betul ke ,abang ?."Zawani menganggukkan kepala .Ainuddin memeluk Munirah .Perasaan sesal dan sebak berkurung dalam dirinya .Maafkan abang,Munirah .

"Kita doakan supaya Munirah cepat sembuh ."

"Baik abang .Hurmm...hubungan abang dengan Irisyah macam mana ?"

"Entah .Macam tu je lah ."Mulut kata lain ,hati kata lain .Dia sebenarnya sudah mula membuka hatinya untuk Irisyah ,gadis idamannya .Jika ada peluang ,aku akan mengejar peluang itu .Tanpa mereka berdua perasan ,Munirah menggerak-gerakkan jarinya .

Adik abang suka makan coklatWhere stories live. Discover now