06 ; Percaya

457 66 13
                                    

. . . . . . . . . . . .
  Elina POV
. . . . . . . . . . . .

Baiklah , ini peluang keemasan . Termakan juga dengan kata kata aku , alahai Alice cuba jadi bijak sikit .

Selepas chat dengan Alice , aku segera mendail nombor Jinyoung . Sebelum tu , betulkan nada suara .

-phone pov-

"Hello , Jinyoung"
"Apa ?"
"Kejap lagi , aku keluar dengan bini kau . So keep going dengan rancangan kita"
"Ohh ok . Thanks inform"
"Ok~"

-end pov-

Aku da senyum sinis dan segera berlari anak naik ke bilik untuk salin baju . Hm rasanya pakai simple simple pun da ok .

Aku mengenakan jeans biru laut dan baju tshirt warna putih berlengan panjang . Tak lupa , rambut aku dandan sikit .

Setelah siap , aku menyarungkan kasut converse dan memasuki perut kereta untuk pergi ke rumah Alice .

DRRT DRRT !

Incoming call from Alice.

Mesti boleh punya huhu . Aku slide ke simbol phone berwarna hijau .

-phone pov-

"So how ?"
"Dia bagi hehe"
"Da agak da . Kau da siap ?"
"Da !! Tapi Jaejin , aku suruh jiran aku jaga jap . Well , nak juga spent time dengan kau berdua"
"HAHA ok ok"

-end pov-

Dengan semangat membara , aku pandu kereta dengan sederhana laju ke rumah Alice . Haihh Alice Alice hehe

Sampai saja , aku menekan hon dua kali dan Alice keluar dari rumah dengan tergesa gesa .

Perangai tak pernah nak berubah , mesti tergopoh gopoh plus cuai . Dia berlari anak lalu masuk ke dalam perut kereta .

"Da , jom"

"Amboi , kemain gembira nampak ?"

"Hm actually taklah gembira sangat sebab aku tengok Jinyoung macam pelik sikit"

"Pelik macam mana tu ?"

"Hm kat sanalah aku cerita"

HAHA up to you lah Alice , aku da tahu apa yang bakal kau cerita nanti . Memang kena tipu habislah kau 😏

30 kemudian , kami sampai juga kat Itaewoon . Tempat ni cantik sesangat ! Last aku pergi sini time form 3 , lama tho .

"Aku rasa bebas sikitlah sebab dapat jenjalan"

"Kenapa ? Selama ni kau tak keluar bersama suami dan anak kau ke ?"

"Pernah tapi tu pun beberapa minggu lepas"

Auwww poor you , honey . So bermakna aku lebih beruntung dari kau lah , tiap tiap hari aku keluar , chat , call suami kau .

Bukam tiap harilah , adanya kami berhubung atau meet each other sebab nak bincangkan sesuatu .

Nampak psycho ke aku ? Kesah 💁

"Jom singgah kat situ alang alang boleh aku membawang dengan kau"

"Ok , no prob"

Kami pun memasuki sebuah cafe yang mempunyai hiasan mat saleh . Hiasan dia cantik macam hiasan kat Starbucks Cafe .

Kami order minuman dan kek . Sejak Alice da lama tak keluar jenjalan , dia beli 3 potong kek berbeza perisa . Fuhh jaga lah sikit berat badan kau tu .

Lepas tu , kami duduk di meja tepi tingkap yang menampakkan jalan raya serta kedai kedai yang aesthetic .

"Ceritalah"

"Ok gini , perangai Jinyoung kan banyak berubah . Kekadang ok kekadang tak ok , aku naik runsing wehh"

"Dia mungkin serabut kot sebab jadual dia padat . Artis"

Alice da mencebik lalu menyuap satu sudu kek ke dalam mulut . Sedap pula aku tengok dia makan kek perisa red velvet .

"Mungkin juga tapi sebelum ni jadual padat juga , takde pun serabut sampai macam ni . Aku syak dia mesti da jumpa someone hm"

Berderau darah aku bila Alice kata macam tu . Nasib air yang aku minum tadi tak tersembur keluar , kang lain lak ceritanya .

"Eh kau ni tak baik fikir macam tu , husnudzon Alice"

"Ok ok think positive"

Alice inhale exhale dan minum airnya . Tah lah aku ada gak rasa kesian bila kena game dengan Jinyoung tapi dalam masa yang sama , aku suka .

Bercampur baur . Korang rasa mana patut aku pilih . Kesian or suka ? Choose one hm .
Tapi benda ni mesti di teruskan kalau tak macam mana aku nak dapatkan reward dari Jinyoung .

"Alice , aku rasakan mungkin dia saja nak tunjuk sesuatu kot"

"Sesuatu ? Maksud kau ?"

"Alaaa hal orang kahwin ni susah lah nak describe"

"Eh ke situ pula grr lain kali kahwin awal"

Kang aku kahwin dengan Jinyoung , kau pula sengsara grr . Annoying gak cakap dengan dia ni , nasib cousin terchenta .

"Sekarang ni , kau jangan fikir pasal Jinyoung ada orang lain ke apa . Yang penting , kau jaga rumah tangga kau"

"Kekadang idea kau teruk sampai khinzir pun mati dengar tapi kekadang idea kau bernas sungguh . Bijak kau ni . Kk , yang penting rumah tangga aku"

Dia memeluk sudu dengan kedua dua tapak tangannya dengan muka penuh harapan . Pfft

"Tapi doa dari kau juga penting tau . Doakan hubungan kami tak de masalah tau"

"Aku akan sentiasa doakan kebahagiaan kau , Alice"

Fake smile sikit . Senang betul nak tipu kau sekarang , Alice . Dulu kemain susah lagi , agaknya sekarang dia jadi macam ni sebab da terlampau percaya kesetiaan Jinyoung .

Huhu sabar Elina , memang best game orang tapi pengakhirannya pula jadi lain . Yes , itu yang aku risaukan .

Ya Allah part ni penuh dengan kehambaran dan kekelingan 😫 Penuh dengan drama melayu tv3 2k18

Papooiiii sweet dream 🌙
+vote+comment+

[C] Senior Bae S2 : bjyWhere stories live. Discover now