~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~SAPPHIRES P.O.V
Jag satt lutad mot väggen med blicken på taket. Du vill säkert veta vad som hände med mig?
Jo allt började...
*flashback*
Jag vaknade upp och fick den där känslan. Den där känslan dom betydde att idag var en special dag.
Min födelsedag!
Jag hörde steg som kom upp på trappan. Hur jag hörde min systers röst samt mina föräldrars röster när dom viskade och fnissade.
Så jag låtsades sova och stängde mina ögon.
Plötsligt hörde jag hur dom började sjunga när jag hade öppnat ögonen och satt mig up: JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA UT I HUNDRADE ÅR, JA VISST SKA HON LEVA, JA VISST SKA HON LEVA, JA VISST SKA HON LEVA UT I HUNDRADE ÅR.
Sedan ropade pappa: ETT FYRFALDIGT LEVE FÖR SAPPHIRE HON LEVER HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA HURRA!!!
Plötsligt sjöng Vanessa när alla var tysta: Och när hon har levat och när hon har levat och när hon har levat i hundrade år. Ja då ska hon skjutas ja då ska hon skjutas..
Pappa och mamma tittade på Vanessa med en arg blick.
Vanessa: Jag skojar ju bara!
Alla i rummet började skratta.
- Grattis gumman på födelsedagen! sa mamma och kramade om mig och gav mig en present.
- Detta är från mig och pappa sa hon.
Paketet var ganska tungt och stort.
Jag började öppna paketet försiktigt. Tog bort lite papper och lite till.Jag trodde inte mina ögon!
EN MAC DATA!!!
- OMG TACK MAMMA PAPPA TACK SÅ MYCKET SHIT TACK!!! sa jag och hoppade på mamma och pappa och kramade o pussade dom.
Efter några sekunder satte jag mig ner igen och frågade Vanessa.
- Vad har du köpt till mig dah? Frågade jag ivrigt.
- Ok, men den här kommer definitivt slå mamma och pappas present sa hon och räckte mig det lilla paketet som hon hade gömt bakom ryggen.
Jag tog emot paketet och öppnade det försiktigt. Jag drog bort all papper och knep ihop ögonen.
- Haha amen titta vad det är för nåt! skrattade Vanessa.
Jag öppnade sakta ögonen och kunde inte tro mina ögon.
D...d...det.....DET VAR EN IPHONE 5C GRÖN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- AHHHHHHHH DU ÄR BÄST! OMG VANESSA JAG ÄLSKAR DIG SÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLA MYCKET!!!!! skrek jag och hoppade på henne så att hon föll på golvet. Jag pussade henne på kinden och kramade henne så hårt att hon hade vårt att andas.
( efter all glädje, föräldrarna jobbar och det är bara Vanessa o Sapphire hemma ) SAPPHIRES P.O.V
Jag höll på med min SPLITTER NYA mobil som världens bästa syrra har köpt!
Jag tänkte på att jag kanske skulle ladda ner något spel ifall jag nån gång var uttråkad. Men jag kunde inga.
- Vanne, Kan du säga något spel?
- Vet inte, men kolla på den där topplistan på spel och kolla vilken som är intressant sa hon utan att slita blicken från tv:n där dom visade tråk nyheter 😑
- Kan du stänga av TV:n för en gång skull?! Sluta glo på nyheter och skapa något instagam eller Facebook konto! föreslog jag, Asså jag menar...Varför inte?!
- Jaha. Nu vill du att jag ska bli som du och glo i mobilen eller på Snooki programmet eller nåt fräste hon och fortsatte att glo på nyheter.
- Ey! Reta inte med Snooki jag avgudar faktist henne! sa jag högt och tittade på henne.
- Aa visst du kunde väl hellre gå och avguda en sten eller nåt sa hon och höjde TV:n lite så att jag inte skulle höras.
- Strunt samma mumlade jag och scrollade mellan apparna på topplistan. Plötsligt hittade jag nån app med namnet " Talking Angela ". Jag tittade på bilderna och det såg ut som en vit katt som satt i ett cafe.
- Intressant mumlade jag för mig själv.
- Vad sa du? frågade Vanessa och tittade på mig.
- Inget särkilt sa jag och tittade på recencionerna som några kanske hade skrivit, men det stod bara inga recensioner. Jag läste beskrivning och det verkar som om man kan chatta med katten. Asså varför inte? Jag tryckte på ladda ner och skrev in min kod och så laddades den ner.
( Sapphire har startat appen och ska börja chatta ) ( A = Angela S = Sapphire )
A: Hi My name is Angela! What's you're name?
S: Hi my name is Sapphire! Why do you wanna know my name?
A: Cause i want to. Do you have problem with that?
S: No, no. Why are you so mean, werent you a child app or something?
A: I was, but now im something else.
S: W..what are you then?
A: Kidnapper/ Pedophile!
S: WTF?! You're kidding right? Im gonna delete this werid app right now!
A: Maybe you could delete me another time. Cause you don't have much time left.
S: Shut up you weirdo! Im gonna delete this app RIGHT NOW. What time do you mean?
A: The time you get kidnapped...
S: Excuse me?
A: You heard me. You have not so much time left.
S: How much time do i have?!
A: 60 seconds before you get kidnapped. And do you know the last you see?
S: WHO?!
A: Me....
S: WTF?! Stop joking! You're just playing around, right?!
A: You'll see....
Och med det så gick appen ut ur sig själv och tillbaka till hemskärmen. Jag började darra. 60 sekunder?! Om vi har 60 skeunder på oss måste vi dra nu!
- VANESSA KOM KLÄ PÅ DIG VI MÅSTE DRA NU!!!! skrek jag och sprang fram till hallen och tog på mig skor samt kläder.
- Vad fan mena du? Chill, vad har hänt? frågade Vanessa lugnt och följde med till hallen.
- Vanessa, snälla börja klä på mig och jag berättar för dig när vi är så långt bort från huset som möjligt! bölade jag och började gråta.
- Ok ta't lugnt! sa hon och drog på sig sina skor och jacka samt sin " OBEY " keps som var svart, röd.
- Kan du snabba på?! frågade jag och stod otålligt och väntade.
- Ok vänta sa hon och knöt sin sko. Ok nu är jag klar kom så drar vi sa hon och hållde min hand i hennes och öppnade dörren.
I dörröppningen stod en bredaxlad man med ett ärr under ögat.
Och efter det träffades jag av något kallt och hårt som fick mig att falla ihop i dörröppningen.
* nutid *
En tår föll ner från min kind jag började hulka. Varför var jag tvungen att ladda ner den där skit appen?! Jag hatar mitt liv! JAG HATAR MITT FUCKIN LIV!!!!
VOCÊ ESTÁ LENDO
Inte det jag trodde...|Bok1|
TerrorNågra säger att en pedofil har tagit över appen Talking Angela? Att man kan se en man i ena ögat och en väg i den andra? Vissa tror på de och vissa inte. En 7-årig pojke blev kidnappad, men några säger att de är falska nyheter. Och de sägs att " kat...