Part 1

9 1 0
                                    

Lee Taerim's Pov

Aku keluar dari rumah sambil aku nak tutup pintu aku nampak ada seorang lelaki sedang duduk di atas motor aku.

"Woi ii! Kau buat apa dengan motor aku tu hah?!" Soalku sambil pergi ke arah motorku.

Ya,dan itulah abang aku yang sangat annoying.

"Lah ni motor kau ke?"

"Eh tak la motor beruk yang dekat atas pokok sana.." Jawabku sambil menunjuk ke arah pokok.

Abang aku pun pandang arah yang aku tunjuk.

"Haha..lawaknya la kau ni adik. Sorry lah abang tak nampak warna tadi." Ujarnya sambil mengusutkan rambut aku.

Watdahel -.-

Weyh kau dengar tak dia cakap apa tadi??

"Dah shuh! Shuh! Eii melambatkan masa orang betul." Ujarku sambil menolak-nolaknya daripada motor aku.

Hm..no wonder la dia cakap tak nampak. Warna motor pun nak dekat sama apatah lagi malam macam ni.

 Warna motor pun nak dekat sama apatah lagi malam macam ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Motor abang aku Taeyong.

Motor abang aku Taeyong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Motor aku.

"Woi adik! Kau nak pergi mana?" Soal abangku sambil berjalan ke arah motornya.

"Hm..pergi ambil angin kejap." Jawabku sambil menyarungkan helmet di kepala.

"Omma dengan appa tahu ke tak?" Soalnya lagi.

"Tahu!!!" Jawabku sejurus meninggalkan perkarangan rumah.

Sewaktu aku menunggang motor telefon aku tidak berhenti-henti berbunyi.

Apabila sudah sampai di kedai,aku mengeluarkan telefon dari dalam poket jaket dan melihat mesej-mesej dari abang aku.

Aku berjalan tanpa melihat depan dan

Buk!!

"Um..sorry." Ujarku sambil menunduk ke arah orang yang aku langgar tadi dan terus berjalan ke hadapan.

???'s Pov

Sedang aku berjalan di dalam kedai aku terlanggar seorang perempuan. Perempuan itu menunduk meminta maaf dan berlalu pergi.

'Siapa eh perempuan tu. Muka dia macam familiar je.'

No One's Pov

Selepas Taerim meminta maaf kepada lelaki itu dia hanya berjalan ke hadapan tanpa melihat langsung lelaki itu.

Selepas Taerim mengambil barang yamg dia mahu beli,dia membawa barang ii itu ke kaunter.

"Ahjusshi bayar." Ujar Taerim sambil menolak barangannya ke kaunter.

"Baiklah. Semuanya 2000 won (imagine)" Ujar Pakcik kedai itu.

"Hm..tak boleh kurang lagi ke??" Soal Taerim selepas dia mengorek poketnya.

"Biar saya bayarkan." Ujar seorang lelaki yang berada di sebelah Taerim.

Taerim hanya melihat lelaki itu dengan riak muka 'jungshook'.

"Ahh..tak pa ii." Ujar Taerim sambil memegang lengan lelaki itu apabila lelaki itu hendak bayar.

Lelaki itu memandang Taerim kemudian tangan Taerim yang memegang lengannya. Selepas Taerim sedar yang dia pegang lengan lelaki itu,dia terus menarik semula.

Taerim hanya menunduk dan membiarkan lelaki itu bayar.

Mereka keluar dari kedai bersama ii.

"Erm..awak saya nak minta maaf pasal ta-" Belum sempat Taerim menghabiskan ayatnya lelaki itu memotong.

"Aish..tak pa..erm..boleh saya tahu nama awak?" Soal lelaki itu sambil menggosok belakang lehernya.

"Urm..saya Lee Taerim. Awak pula?" Jawab Taerim sambil menghulurkan tangannya.

"Saya Na Jaemin." Ujar Jaemin pula sambil menyambut huluran Taerim.

Sewaktu mereka berjalan telefon Taerim berbunyi.

On call

'Taerim! Bila nak balik! Kan oppa dah mesej balik awal!! Esok kan kita nak pergi convo!!'

'Ya..ya..nak balik la ni..kot ya pun tak payah la jerit ii..'

Sejurus itu Taerim terus menutup panggilan.

"Siapa tu?" Soal Jaemin.

"Abang saya..hurm..okay la bye saya nak kena balik cepat ni." Taerim terus melambai ke arah Jaemin dia mahu pergi tetapi Jaemin memanggilnya.

"Taerim!" Panggil Jaemin sambil menghulurkan kertas yang tertulis nombor.

Taerim hanya menyambutnya dengan senyuman dan melambai sekali lagi.

Taerim berlari ke arah motornya. Dia memakai helmet sambil memandang Jaemin.

"Apa? Ingat perempuan tak boleh bawak motor?" Soal Taerim. Jaemin hanya tersengih. Sejurus itu Taerim berlalu pergi.

Na Jaemin's Pov

Selepas aku sampai rumah aku membuka telefonku. Aku melihat semula gambar adik Taeyong hyung yang dia hantar. Muka dia sama macam perempuan tadi. Tapi aku rasa macam aku dah jatuh hati dekat perempuan tadi. No Na Jaemin,kau baru jumpa dia tadi!

Selepas itu aku terus tertidur. Esok kitaorang nak convo sekali dengan adik Taeyong hyung. Jadi kena tidur cepat.

Motorbike Love -NCT-Where stories live. Discover now