"Okey, memandangkan semua ada disini baik saya berterus terang dengan tuan kim."ujar tuan kang secara tiba-tiba. Semua terus memandang ke arah tuan kang.
"Berterus terang pasal apa tuan kang? Macam hajat besar sahaja."tanya tuan kim ingin tahu.
"Sebenarnya saya nak satukan anak saya, kang daniel dengan dahyun. Saya harap tuan kim sekeluarga setuju dengan hajat saya ni."balas tuan kang akan pertanyaan tuan kim.
"Kahwin!"jerit kecil dahyun memandang tuan kang. Tuan kang memgangguk kepala.
Daniel memandang tajam ke arah tuan kang yang sesuka hati membuat keputusan hidupnya." Daniel tak setuju. Kenapa appa buat ni tanpa persetujuan niel?"tanya daniel yang terpaksa memanggil tuan kang dengan panggilan appa di depan orang ramai.
"Appa tak perlu persetujuan kamu, jadi kamu kena juga kahwin dengan dahyun. Keputusan appa muktamad."ujar tuan kang tegas. Daniel yang mendengarnya terus beredar tanpa memgendah pandangan keluarga dahyun terhadapnya.
Dahyun masih terkejut dengan situasi disitu. Dia tidak tahu apa yang perlu dia buat sekarang ni. Dia tidak mahu kahwin dengan daniel tapi dalam masa yang sama dia juga tidak mahu memalukan appanya dia hadapan tuan kang.
"Dahyun.."panggil tuan kim menyedarkan anaknya. Dahyun tersedar dari lamunannya terus memandang tuan kim.
"Kamu setuju tak?"sambung tuan kim menanya kepada dahyun sama ada dia setuju atau tidak.
"Uncle harap kamu setuju dahyun."pujuk tuan kang.
"Boleh bagi dahyun masa untuk berfikir? Bila tiba masanya dahyun akan bagi tahu jawapannya."balas dahyun. Dia harus berfikir dalam-dalam kerana ini melibat hidupnya.
"Okey kami bagi kamu masa sayang. Omma dan appa tak nak paksa dahyun untuk setuju."pujuk puan kim menenangkan dahyun.
"Uncle pun sama tak nak memaksa kamu dahyun tapi uncle berharap sangat kamu setuju."ujar tuan kang. Dahyun hanya menggangguk kepala menanda faham.
"Baiklah, kalau macam tu saya dan keluarga minta diri dulu."kata tuan kim kepada tuan kang sambil menghulur tangan.
"Oh, baiklah. Gembira dapat meluahkan masa dengan tuan kim."balas tuan kang menyambut huluran tangan tuan kim.
Tuan kang menghantar tuan kim dan keluarga ke luar restoran. Tuan kim dan tuan kang berpelukan sebelum tuan kim memasuki kereta.
~Skip~
Dahyun termenung sepanjang hari. Dia tidak mampu menumpukan perhatian dalam class tadi. Dia cuba untuk lupa pasal semalam namum ia seumpama pitar video yang ulang tayang dikepalanya.
"Dahyun, are you okey?"tanya tzuyu menyedarkan dahyun yang mengelamun dari tadi.
"Huh? Apa dia?"dahyun yang masih blur itu menanya tzuyu balik.
"Kenapa dengan awak ni? Dari tadi termenung je. Ada apa-apa masalah ke?"tanya balik tzuyu risau.
"Tak ada apa-apa pun. Just penat sebab banyak pulak kertas kerja yang perlu disiapkan minggu ni. Tu je."bohong dahyun. Dia tidak mahu sesiapa tahu akan perancangan keluarganya.
"Betul ni?"tanya tzuyu untuk kepastiaan. Dahyun hanya menganggukkan kepala tanda mengiakan sahaja.
"Okey. Saya gerak dulu. Ada class sekejap lagi. Bye."tzuyu berlalu pergi meninggalkan dahyun keseorangan.
Dahyun melepaskan nafas lega kerana dapat melepaskan diri dari tzuyu. Dia bangun dari bangku yabg di dudukinya lalu berlalu pergi. Dalam mindanya hanya memikir pasal semalam.
Dia cuba untuk melupakannya tapi tidak berjaya. Dalam perjalannya menuju ke keretanya, dia terserenpak dengan daniel.
Pada mulanya dia ingin mengendahkan daniel. Tapi daniel terus menarik tangannya lalu di bawa ke dalam keretanya. Dahyun cuba melepaskan diri tapi apakan daya kudratnya nak dibandingkan daniel.
YOU ARE READING
Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]
Fanfiction[On going] "kau nak apa dari aku hah? " dahyun "aku nak kau jadi mangsa buli aku." daniel. Namun mereka disatukan atas sebab keluarga. "Kau ingat aku kahwin dengan kau sebab aku suka kat kau ke? Sorry lah aku buat semua ni sebab appa aku cabar aku...