Jam di dalam bilik Kim Taehyung berbunyi.Dia segera bangkit dari katil."Hish!Buat aku terkejut je.Knapalah awal sangat kau bunyi hari ni?"
Dia mencapai jam itu lalu menghentikan jam itu.Dia sempat melihat jam itu seketika.
"Baru pukul 10."
Gumamnya sendirian.Kemudian dia melihat jam itu sekali lagi.
"Hah?Pukul 10?Alamak aku dah lambat!"
Dia bergegas mencapai tuala untuk mandi.Seleps selesai,dia bersiap.Minyak wangi dicapai dan disembur ke seluruh badan.Rambut didandan dengan gaya yang segak.Dia mengenakan kemeja berwarna biru muda dan seluar jean hitam.
###
Sebaik sampai di kawasan kolej,Taehyung memarkirkan kereta sportnya yang berwarna merah itu.Sebaik sahaja dia keluar dari kereta ramai mata yang memandang.Biasalah,playboy paling hot kat kolej.Seorang gadis yang memakai kasut tumit tinggi datang menyapa.
"Hai,sayang.Kenapa lambat?"
tanya gadis yang bernama Suzy itu.Tanpa rasa segan,dua memaut lengan Taehyung.Taehyung perlahan mengalihkan tangan Suzy.
"Suzy,saya dah lambat ni.Saya masuk kelas dulu."
katanya sebelum berlalu dari situ.Dia ingin segera masuk ke kelas.###
"Taehyung,lambat kau hari ni?"
tanya JK kepada Taehyung.Mereka sedang makan di kafe selepas selesai menghadiri kuliah bersama Prof Jae Suk tadi."Sorilah.Aku lambat bangun tadi."
jawab Taehyung sambil tersengih-sengih."Kau buat apa malam tadi sampai tidur lambat?Kau bergayut dgn siapa pulak?"
Jimin pula menyoal.Mereka bertiga merupakan kawan baik sejak sekolah menengah lagi.JK dan Jimin amat arif tentang perangai Taehyung yang mempunyai ramai teman wanita.Maklumlah,playboy paling terkenal di kolej."Aku ada kenal satu awek baru ni.Cun gile.Aku lambat tidur malam tadi sebab dialah.Lagipun si Suzy tu tak habis-habis text aku.Aku layan jelah."
Jelas Taehyung panjang lebar kepada vmereka berdua."Kau ni memang dari dulu tak habis-habis dengan perangai playboy kau tu."
kata JK pula.###
Taehyung sedang menuju ke keretanya.Kedengaran suara Suzy memanggil namanya.
"Taehyung oppa!Wait for me."
Taehyung tidak jadi masuk ke dalam kereta.Dia menunggu Suzy yang sedang berjalan ke arahnya."Kenapa?"
tanya Taehyung."Semalam oppa dah janji nak shopping sama-sama kan?Jom?Suzy tengah takda kelas ni."
ujar Suzy lalu membuka pintu kereta milik Taehyung itu."Taehyung berfikir sejenak sebelum menjawab soalan Suzy.
"Ok.Jom."
Taehyung pun masuk ke dalam kereta.###
Seorang gadis sedang menunggu di lapangan terbang itu.Dia sangat cantik.Semua lelaki yang lalu di situ pasti akan menoleh ke arah dia.Tapi tiada seorang pun yang menarik baginya.Dia membuka beg tangannya lalu mengambil telefon bimbitnya.Dia mendail nombor telefon seseorang.
"Hello?Papa,lama lagi ke?Penat Hye Jung tunggu."
kata gadis yang bernama Hye Jung itu dengan nada separuh merajuk."Ya,papa on the way ni.Kejap lagi sampai.Papa letak telefon dulu ye.Papa tengah drive,takut kena saman pulak."
kata papanya.Papanya memang tidak suka memandu dengan laju."Hmm...oklah,cepat sikit ya.Bye."
Hye Jung sememangnya memahami sikap ayahnya yang tidak suka memandu laju.Oleh itu,dia tak banyak soal.###
Jae suk tiba di lapangan terbang itu.Dia ingin menjemput anak perempuannya,Hye Jung.Sudah lama mereka tidak bertemu semenjak anak gadisnya itu belajar di luar negara.Kini Hye Jung telah kembali ke tanah air kerana ingin tinggal bersama ayahnya.
"Papa!"
jerit Hye Jung lalu memeluk Jae suk,ayahnya."Anak papa ni macam mana?Sihat?Papa minta maaf sebab tak dapat datang ke majlis pengebumian mama hari tu."
kata Jae Suk dengan nada yang rendah.Barangkali rasa bersalah akan perkara tersebut."Hye Jung sihat papa.Jom kita balik."
kata Hye Jung sambil merangkul lengan ayahnya.Mereka berdua pun pulang ke rumah bersama-sama.Hye Jung sebenarnya belajar di luar negara kerana mengikuti mamanya yg tinggal di sana.Papa dan mamanya telah bercerai kira-kira 3 tahun yang lalu.Oleh kerana itu,Hye Jung tinggal di luar negara bersama mamanya sambil melanjutkan pelajaran di sana.
Tapi,mamanya baru saja meninggal dunia.Jadi,dia mengambil keputusan untuk balik ke Korea dan tinggal bersama ayahnya.
###
Hye Jung papanya sedang makan malam di rumah mereka.
"Papa dah uruskan hal kolej Hye Jung ke?Tak sabar rasanya nak sambung belajar balik."
kata Hye Jung dengan teruja."Dah,papa kan Prof kat kolej tu,mestilah awal-awal lagi papa dah uruskan."
kata Jae Suk dengan bangganya."So bila boleh start class?Esok?"
"Ya,esok boleh start.Hye Jung nak datang dengan papa ke datang sendiri?"
Hye Jung diam seketika untuk berfikir.
"Hmm,datang sendirilah.Kereta Hye Jung masih ada kan?"
tanya Hye Jung."Ada kat garaj tu.Papa dah hantar pergi servis sebab papa tau Hye Jung mesti nak pakai kereta tu."
"Wah,thanks papa."
"Ok."
jawab papanya.BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
Misi Memikat Playboy[SLOW UPDATE]
FanficCover © Dania Tiara[Facebook] "Saya akan dapatkan awak walau apa cara sekalipun.." -Hye Jung- "Aku tak suka kaulah!Kau tak faham bahasa ek?" -Taehyung-