TE...

15 1 0
                                    

Doar pasii ei se auzeau in intunericul ce domnea in acea seara ,unde luna era rosie ca o adolescenta timida in care ganduri jucause se ascundeau . Atmosfera era diferita la fiecare casa.In unele oamenii dormeau ,in altele chefuiau si se distrau dansand si jucand dansuri populare.Emily observa totul in jurul ei ,stelele ,luna ,norii si racoarea care o imbibau cu miresme de trandafiri si lamaita . Totul se intampla in mod normal.A fost o seara monoton de plictisitoare . Surprizele aparusera singure pe propriile lor picioare . O vazuse pe Viola -una din "prietenele " ei- si pe fratele acesteia ,dar ii intoarse spatele numaidecat deoarece Em nu avea nevoie de prieteni falsi . Ok ,a fost totul frumos si amuzant in copilarie ,dar copilaria trecuse ,adolescenta la fel si totul se pierduse foarte usor de parca totul a fost doar un fir de nisip in bataia vantului tomnatic . Trecuse usor peste toate certurile ,dezamagirile ,demigrarile ,jignirile si mofturile altora doar pentru o amarata de "prietenie" care se terminase si nu meritase timp . Totul e trecator . Nimic nu e permanent si nimeni nu ramane pentru totdeauna ca in basmele pe care mama i le spunea seara.Emily era doar o adolescenta ce terminase liceul si intrase la facultatea de drept .Fusese prima care intrase in facultate ,obtinand o nota destul de mare . Acum toate portile si toate drumurile i se deschideau si ii ofereau sanse nemaipomenite pentru a creste . Tatal ei a fost avocat ,iar mama ei judecatoare si una chiar foarte severa . Dorea sa mearga pe urmele mamei sale ,sa o faca mandra si sa isi implineasca visul .Nimeni nu o cunoastea cu adevarat .Era pur si simplu o visatoare care inca avea suflet de copil si care visa si zbura in continuu . Iubea singuratatea ,visele si ii placea sa se concentreze doar pe invatatura si carti de tot felul.

A doua zi, Em statea in fotoliu cu o carte in mana si o cana mare de ceai de tei. Aburii inca ieseau molcom din cana ,cartea era rasfoita cu interes ,iar ea era concentrata . Se gandea non-stop la facultate ,la pretentiile si standerele profesorilor si se tot intreba daca ii va face fata . Mai era putin si incepea adevarata viata de student.Incepea procesul maturizarii pentru unii caci pentru ea incepuse cu mult timp in urma deoarece au avut grija altii sa se intample asta . Incepuse sa isi faca bagajul si sa isi adune gandurile pe care le imprastiase pe zidurile albe ale camerei sale . Urma sa plece dimineata . Pleca in orasul X ,departe de locul Z ... Noaptea fusese lunga si n-o parasise gandul ca isi lasa mama singura singurica . Era singura la parinti ,la fel ca mama sa. Picaturile de la ploaie nu o slabisera nici ele sau vantul care batea in obloanele geamurilor si gemetele si totii norii aceia care ar fi trebuit s-o sperie .Inima ii era grea asemenea somnului care nu isi facea aparitia, de parca cineva se tot gandea la ea cu un foc care inca palpaie cu nesat in soba ,asa visa ea ,dar adevarul era altul . Banii erau problema ,neajunsurile,datoriile si toate grijile pentru ziua de maine. Mama ei avea doar o pensie dupa atatia ani de munca serioasa ,tatal decedase si le lasase cu un car de datorii si imprumuturi de la tot felul de oameni ,iar ea dorise sa studieze mai departe ,sa fie pe cont propriu si s-o ajute pe mama sa . Em nu vorbea prea des despre tatal ei sau greutatile vietii .

Zorii diminetii o prinsera deja treazita . Ea doar privea in zare pe geam si admira ce si cat mai putea admira . Timpul se scursese destul de repede pana sa iasa din casa impreuna cu mama sa si sa zica :

-Sa ai grija de tine si nu iti face griji pentru mine ca o sa fiu bine . La revedere! ,ii spuse cu ochii plini de lacrimi pupandu-i obrajii .

- La revedere ,Em ! ,raspunde mama sa razmandu-se de tocul usii .

Drumul a fost lung si obositor pana in orasul X. Gandurile o blocasera in timp si spatiu . Totul era de-a valma in capul ei . Acum urma sa devina cineva si avea suficienta ambitie pentru aceasta . Primele saptamani au fost mai grele ,dar nu imposibile . Profesorii erau foarte multumiti de prestatia sa la cursuri . In a doua luna a fost chemata in biroul decanului . Primise o bursa frumoasa ,pe care acesta dorise sa i-o inmaneze personal cu felicitarile de rigoare . Decanul fusese foarte multumit de prestatia sa pe primul semestru si chiar in sesiune . Intre timp Em cunoscuse cateva persoane cu care se imprietenise numaidecat si cu care pastra legatura frecvent . Nu putea vedea nimic altceva in fata ochilor in afara  cartilor de drept si de economie politica . Facultatea era una de prestigiu in care nu oricine intra . Tinea cu dintii de locul si de bursa ei . Nu ii pasa de X sau Y sau de ce se intampla cu D sau E . Carmen si Giulia erau cele mai apropiate de ea . In rest avea o relatie buna cu toata lumea . Carmen era o grecoaica frumoasa cu parul negru ca abanosul si o privire cruda ,dar timida.Avea sufletul bun si curat .Era o fire blanda si iubitoare.Ea a fost crescuta la biserica de maicute pline de suflet si credinta . Parintii ei murisera intr-un accident pe cand ea avea abia cinci ani . Nu isi mai amintea prea multe ,decat franturi si trasaturi . Giulia venea din Bucuresti tocmai in orasul X pentru aceasta facultate,tatalui ei nu i-a fost usor deloc sa o trimita tocmai acolo ,dar intr-un final plin de sacrificii a reusit. Era o fire frumoasa si amuzanta ,dar dura cand venea vorba de sinceritate sau minciuna . Tatal ei nu era defapt tatal ei . Mamei sale ii placuse viata asa ca int-o discutie mai aprinsa dintre ea si sotul ei aflase acest amanunt esential . A fost socant la inceput . Certurile erau la ordinea zilei . Giulia capatase o ura pentru minciuna si pentru mama sa . De atunci nu a mai vorbit cu ea.Nici tatal lui Em nu a fost vreo usa de biserica . A fost degeaba avocat, asta spunea des Em .Ii placuse sticluta si femeile . Nu a fost seara in care sa nu faca scandal fara motiv . Datoriile cresteau destul de repede dat fiind acel interval scurt pana la moartea sa . Mama sa chiar era o femeie cu adevarat puternica . A suportat jignirile ,infidelitatile si bataile ,doar pentru ca stia ca Em era inca mica si nu avea unde se duce ,apoi soarta a salvat-o de acel om . Dumnezeu i-a infipt un cutit fix in inima .

TE...Where stories live. Discover now