الحلقه الاخيره2

9.6K 183 2
                                    

تكمله الحلقه الاخيره صفقه زواج بقلم اسماء علي....
نظرت له ريم بخجل وقالت بحب صباح الخير ..
احمد :صباح النور ي حبيبتي ...
ريم:الساعه كام
احمد:احنا بقينا الظهر..
ريم:يااه انا نمت كل دا ..
احمد:عادي ي روحي ارهاق...قومي يلا خدي شاور عشان نصلي وننزل نفطر ..بابا وعموجايين كمان شويا...
ريم :حاضر.....بقلم اسماء علي
...............
استيقظت شروق فوجدت يد شديده تتضمها له فوجدته سامر نائم ويضمها ويضع راسه عند عنقها فخجلت بشده حاولت ابعاده بخفه حتي لا يستيقظ فتململ من نومه ونظر لها وقال بصوت نائم:ف اي....
شروق بخجل:احم ايدك عشان اقوم...نظر سامر ليده فوجد نفسه يضمها ف ابتسم وابتعد وقال صباح الخير
شروق:صباح النور...وفجآه خبط احد ع الباب فقال لها استني انا هفتح ..شروق حاضر
ذهبت شروق لتاخذ حماما دفآ وتريح اعصابها....فتح سامر الباب وكان الطارق احمد
احمد:صباح الخير ...
سامر:صباح النور ف اي صاحي بدري كدا ليه..ضحك احمد ‘قال بدري مين ي عم احنا الظهر والعصر قرب خلاص....سامر:ياااه نمت كل دا ...
احمد :معلش ارهاق الفرح بقا ...ع العموم كنت جايلك اقولك اجهزو عشان بابا وماما ع وصول...
سامر:تمام...ذهب احمد واغلق سامر الباب خرجت شروق من الحمام...ودخل سامر اخذ دشا سريعا وارتدي ملابسه وصلي هو وشروق ونزل للاسفل ...بقلم اسماء علي .... نزل شروق وسامر معا كان قد وصل الجميع ف امسك بيد شروق وقال مساء الخير
الجميع:مساء الخير....سلم سامر وشروق ع الجميع وجلسو معا ولم تخلي الجلسه من هزار مصطفي واحمد ....ذهب الجميع للفيلا وصعد احمد وريم معا للغرفه وكذالك شروق ...
(تسريع الاحداث)....كانت شروق تتجنب سامر ف هذا ازعجه وبشده...وقرر ان يتحدث معاها ..بينما تقرب مصطفي وعلياء من بعضهم البعض ...اخذ احمد ريم لقضاء شهر عسل وحدهم بعد رفض سامر وشروق....
........
سامر:شروق!
شروق:نعم ...
سامر:انت ليه بتبعدي عني...
شروق: مش قادره انسي كسرتك ليا يوم الفرح ...
سامر:غصب عني بجد محبتش هنبدا حياتنا بكدب...قدري حبي ليها اول حب ف حياتي مش سهل انساه انا بحبهت ومش هقدر انساها واحبك مش هقدر
شروق:كان ممكن تيجي تقولي قبل الفرح كنت هقدر ع الاقل اسامحك ...بس انت دي 2مره تكسرني...
سامر: طب انت اي جبرك تفضلي معايا..بقلم اسماء علي...اللي جابرني قلبي اني حبيتك بجد حبيتك جدا فوق مااتتصور ..
سامر:شروق بجد انا مش عارف اقولك اي...
شروق:متقولش ع العموم انا هرجع بيت بابا وياريت تتطلقني...وتركته وخرجت من الفيلا مسرعه وذهب خلفها سامر .
سامر:شروق استنبي شروق اقفي...لكن لاحياه لمن تنادي اخذت تركض اسرع حتي وقفت فجاه بعد انقطاع انفاسها من الجري وفجاه وقفت مصدومه ف كانت سياره اتيه مسرعه ...وفجاه صدمتها ووقعت شروق ع الارض تنزف بشده ...
سامر وهو يركض لها :شرررروق لا شروق...واخذ يهزها وقام بحملها وتوجه سريعا لسيارته وذهب للمستشفي واتصل ع الجميع لاخبارهم....
.....ف المستشفي.....
يقف سامر امام غرفه العمليات شاردا اراد البكاء لكنه تماسك ...بقلم اسماء علي ...وفجاه وضع شخص يده ع كتفه ف نظر له وجده ابيه نظر له بعيون حمراء يوجد بها العديد من الدموع ولكنها رفضه النزول ف احتضنه ولده قال سامر ببكاء :هتسبني هي كمام هتسبني انا السبب متخليهاش تسبني انا والله بحبها مش عشان الشكل بحبهت كونها شروق...رجعهالي...
محمود بحزن:اهدي ي حبيبي خير ان شاء الله هتبقا كويسه... نظرت هناء له بحزن واخذت تبكي هي الاخري ع حاال ابنها وكذالك والده شروق تبكي ع ابنتها ...وفجاه خرج الطبيب....
سامر:دكتور هي كويسه صح ..
الدكتور:حالتها مش مستقره وقفنا النزيف بس الباقي ب ايد ربنا هي طالبه تشوف حضرتك ياريت تتدخلها...بقلم اسماء علي....لما تتنقل اوضه عاديه بس بلاش تكلمها كتير عشان الاجهاد غلط عليها...
سامر:حاضر...تم نقل شروق لغرفه عاديه ودخل لها سامر ...وصل احمد وريم من شهر العسل وجريت ريم تجاه امها واحتضنتها واخذت تبكي شروق كويسه صح.... زينب:اهدي ي حبيبتي لسا حالتها مش مستقره بس وقوفو النزيف...طب ومامتها كويسه
زينب:لسا تعبانه من وقت ماعرفت ضغطها نزل جدا والدكتور اداها مهدئ...
............................................
دخل سامر غرفه شروق وجدها نائمه شاحبه الوجه ملفوف راسها بشاش واجهزه متصله بها شعر بغضه ف قلبه ....اقترب منها وامسك يدها ف نظرت له ب ابتسامه باهته ...
سامر:سامحيني والله انا بحبك جدا كنت هموت لو جرالك حاجه
شروق:بعد الشر عليك متقولش كدا ....
سامر:انا السبب لو مكنتش قولت كدا مكنتيش طلعتي تجري زعلانه ومكنتيش عملتي الحادثه...
شروق:دا قدر ربنا...
سامر:بجد انا بحبك ي شروق والله كنت بموت بمجرد فكرن انك هتسبيني بالله عليكي ماتسبيني...
شروق وهي تلتقط انفاسها بصعوبه.... مش هقدر ...س.ا.م.ح.ن.ي..
سامر:شروق اهدي متتكلميش ....رن الجرس واتي الطبب مسرعا واخذ يعطيها صدمات كهربيه حتي يعود نبضها ....واخرجو سامر من الغرفه ..واخذ يبكي واخيه يحتنضه هو ومصطفي....
خرج الدكتور ....فجري الجميع تجاه وقال الدكتور ..‘اهدو ي جماعه هي بقيت بخير بس هنسيبها برضو 24ساعه وادعو حالتها تستقر ....
ذهب سامر مسرعا للخارج واخذ يدعو ربه ان تقوم حبيبته بالسلامه ...نعم حبيبته فقد احبها بشده....
...........
رن هاتف مصطفي
مصطفي:الو
علياء:الو ازيك ي مصطفي مال صوتك ...
مصطفي:بخير ...مافيش حاجه..
علياء:طب انت فين ...
مصطفي:ف المستشفي...
علياء :مالك؟؟ف اي حصل
مصطفي:شروق عملت حادثه ..
علياء:طب وهي كويسه دلوقتي
مصطفي:لسا حالتها مش مستقره...
علياء:ربنا يقومها بالسلامه
مصطفي:يارب..هقفل دلوقتي وهكلمك بعدين
علياء:ابقا طمني..سلام
مصطفي:سلام...
.......................بعد مرور 24ساعه
خرج الطبيب من الغرفه وقال........بقلم اسماء علي....مش هنزل الباقي غير بتفاعل........
#اسماء

صفقه زواج بقلم اسماء عليحيث تعيش القصص. اكتشف الآن