part one

9 2 0
                                    

Kringg!!

"ASSALAMUALAIKUM!! AKAK AKAK! ABG ABG! SILA BANGUN PICIOTT!" dah bunyik dah! Kalau tahu gini aku silent kan je dari semalam!

Bising x habis habis! Geram jugak aku!

Tok! Tok!

Hahh! Yg ni lagi sorang!

"Ina! Bangun cepat! Harini firstday kau kat universiti!"

"Org dah bgn lah! Nak pergi mandi dah ni!"

"Cepat sikit siap! Nak kena daftar lagi ni!"

Iyolah! Bising je makcik karipap ni! Sape lagi kalau bukan sepupu aku yg suka tumpang rumah keluarga aku!

Oh,,asyik tak puas hati je dari tadi lupa pulak nak kenalkan diri!

Haii! Nama aku Izzah Fazrina anak kepada Encik Mahmud yg hensem and macho selalu! Juga anak kepada Puan Lythea! Nama mama aku mmg pelik sikit! Baka sabah bahkalakau!

Aku anak tunggal je..sedih an? Nasib baik lah aku ade sepupu yg terlebih hyperactive ni..suka temankan aku..dah mcm kembar aku pulak dia tu.

Meh sini nak kenalkan sepupu aku yg terchenta! Meh dekat sikit! Nama dia Mika Safiyyah! Panggil je piyyah! Dia pun anak tunggal jugak! Senasib dgn aku! Huhu sadlyfeu..

Okay okay..byk pulak dah celotehnye kan! Jom kite get ready to university! Ayoo!! Dah siap! Selfie jap!

byk pulak dah celotehnye kan! Jom kite get ready to university! Ayoo!! Dah siap! Selfie jap!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

First day university gengs!!
#supportme
#loveyou

Send! Hoho aku mmg kaki up status! Sape yg follow aku tuh kena lah tabah asyik tgk gmbr aku je setiap jam!

Lepas je breakfast tadi..aku terus pecut ke universiti dgn sepupu aku. Kitorang naik kereta..driver hantarkan.

Kringg!

Aku dah siap daftar! Tunggu si Piyyah ni je! Lambat bkn main! Berjanggut aku tunggu!

"Yoww!" bahuku ditepuk dari belakang. Ni mesti Piyyah! Aku terus toleh ke belakang. Dah agak dah!

"Ape kau yow yow? Lama tau x aku tunggu kau!" jelingku. Padahal takde lah lama mana..saje je nak acah merajuk.

"Aloo baby buchuk buchuk.."

"Weh geli ah! Kau takyah nak buat kempen lgbt kat sini! Viral aku satgi!" kataku bersahaja. Piyyah terus tergelak. Ape yg lawaknye aku x tahu lah!

"Dah jom! Kite pergi kelas kau dulu pastu kau teman aku pergi kelas aku oky?" cadang Piyyah. Aku hanya mengangguk tanda setuju. Kang x setuju byk pulak bebelnya.

Sampai je kelas aku, aku terus meluru ke tempat tengah yg berada di sebelah tingkap. Boleh rasa angin fresh! Seronoknya! Aku letak beg dan botol air aku atas meja tempat tu dan terus mengikut Piyyah ke kelas nya.

My Beloved DeskmateWhere stories live. Discover now