4. Bölüm

20 2 0
                                    

    Kısa bir süre sonra otobüs terminalinin önündeydik  .Taksiye parayı ödeyip indikten sonra valizlerle otobüs terminaline yürüdük .Otobüs terminaline vardığımızda dinlenmek için tahta banklardan birine oturdum .Nevin de  su ve iki simit almak  için büfeye uğradı .Saatin kaç olduğuna baktığımda saat 12 ' ye geliyordu .İçim içime sığmıyordu .Gideceğim yer nasıl bir yerdi,  okulda nasıl arkadaşlarım olacaktı .Aklımda binlerce soru vardı .O sırada ben düşüncelere dalmış düşünürken   Nevin de elinde simit ve suyla birlikte çıkageldi. Yan yana oturup simitlerimizi yedik ,bir yandan da sohbet ettik .Biz sohbet ederken o anonsu duydum .''Edirne yolcusu kalmasın'' Valizimle   bineceğimiz otobüse doğru ilerledik .İşte şimdi yeni bir hayata başlıyordum .Bu attığım adımlar yeni bir hayata başlangıç adımlarıydı .Valizimi verip otobüse bindim .Ön sırada yerimizi bulup   oraya oturduk .Otobüs kalkıp terminalden çıktı  ,ve 3 saatlik yolculuğum böylece başlamış oldu

    3 saat  sonra Edirne'nin  o meşhur 4  minareli camisini gördüm .Resmen camiye hayran kaldım.Bu kadar güzel bir cami olabilir miydi .Bu camiyi  yıllar önce lise deyken ders kitabında görmüştüm .Öğretmen bu camiden bahsetmişti bize .Ama canlı görünce insan bir başka oluyormuş . Aklıma Mimar Sinan geldi hemen .   Otobüsten inip valizimiz ellerimizde bir köşeye oturduk .O sırada Nevin ''Ben şu adamı bir daha arayayım'' diyerek adamı aradı .Telefon ilk çalışında açıldığında Nevin adama ''Biz geldik  Salih Bey! siz neredesiniz?'' diye sordu Sonra adam bir şey demiş olacak ki yüzünde mutlulukla ''Tamam ,oldu biz bekliyoruz o zaman sizi' .İyi günler '' dedikten sonra bana döndü ''.Ev sahibiyle  birazdan burada olacakmış '' 

   On dakika sonra  adam külüstür bir kamyonetle çıkageldi .Arabadan indiğinde etrafına bakınmaya başladı .Nevin ''Buradayız Salih Bey!'' diye seslenip elini kaldırdı .Adam gülümseyerek   bize doğru geldi .Ben adamı görünce şaşırdım .bir dakika ,bir dakika o da ne !Ev sahibi  60 yaşlarında ,bıyıklı ,kır saçlı  bir amcaydı. Kafasında kasketi vardı .Sanki Cüneyt Arkın 'ın filmlerinden fırlamış gibiydi .Adam yanımıza geldiğinde ''Hoş geldiniz  kızım ,buyurun arabaya geçelim .Ev zaten yakın .Hemen şurası''  dedikten sonra arabaya yöneldi .Biz de Nevinle arka kapıyı açıp bindik .Yolda giderken de Salih Beyle ! pardon Salih Amcayla  havadan sudan konuştuk . Sonra Edirneyi ufak çapta tanıttı .Ben Salih Amcayı sevmiştim ;pek sıcakkanlı ,cana yakındı .Çok güler yüzlüydü .

   Kısa bir süre sonra o ilanda gördüğümüz bahçeli evin önündeydik .Evi gördüğümde hayran kaldım .Resimden çok farklıydı bu ev .Evin dışı beyaz boyalıydı.Küçük,şirin bir yer eviydi.Önünde de küçük bir bahçesi vardı .Adam  ''Burası ,buyurun içeriye girelim'' diyerek evin kapısını açtı.Adam ''Sizden  bir önceki kiracılar genç bekar astsubaylar .Başka bir eve çıktılar.Eşyalarının bir kısmı burada kaldı ,bir müddet sonra gelip alacaklar ''  dedi .Evin içine girdiğimizde içi de dışı gibi küçüktü .Olsun bize yeterdi .2+1 ' di sonuçta .Adam bize odaları gösterdi .Arka odaları da gayet güzeldi .Mutfağı da fena sayılmazdı .Nevin eve bakıp ''Ben zaten beğenmiştim .Ya sen ne diyorsun Nilüfer?'' diye bana sordu .Ben de eve bakıp ''Gayet güzel.'' dedim .Nevin ''O zaman biz bu evi tutuyoruz'' diyerek adamla el sıkıştı .Adam parayı alarak ''Tekrar hayırlı olsun .Bir şeye ihtiyacınız olursa  iki sokak aşağıda oturuyorum .Soracağınız bir şey varsa   çekinmeden arayabilirsiniz  .Seve seve yardımcı olurum  '' dedikten sonra evden ayrıldı .Evde baş başa kalmıştık .Nevin gülerek elimden tutup peşi sıra sürüklemeye başladı .Ben de onunla  gülüyor,peşi sıra gidiyordum.Nevinle  ilk odaya girdik .Oda biraz küçüktü .Ancak benim eşyalarım sığardı odaya . Hemen yanındaki oda ise ondan biraz daha genişti .Nevin odaya girdiğimizde durdu ,gözlerini kapattı .  Bana  ''Kokuyu alıyor musun?'' diye sordu .Ben bu soru üzerine kaşlarımı çattım .''Ne kokusu ?'' diye sordum .Hiç bir koku alamıyordum çünkü .Nevin gözleri kapalı ''Özgürlüğün kokusunu .... ''dedi .Ben de ona bakıp kıkırdadım .Bir yandan da bu koku üzerine düşünüyordum .Acaba Nevin' in  dedikleri doğru muydu ? Aslında doğru söylüyordu .Mahkum olan insanlar alırdı ancak bu kokuyu .Bu kokuyu herkes duymazdı .Sadece mahkumlara özgü bir şeydi .Özgürlüğün kokusu kadar güzel bir şey yoktu .Ben böyle düşünürken Nevin gözlerini açtı,  bana ''Gel hadi ,daha bir sürü gezilecek oda var'' dedi .Birlikte odadan çıktık . 

Emret Sevgilim Ara VerildiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin