الحلقه الاخيره من صفقه زواج بقلم اسماء علي....
خرج الطبيب وقال:الحمدلله الحاله مستقره...
سامر :الحمدلله يارب ...طب هتخرج امتا...
الطبيب:هكتبلها ع خروج بكرا ان شاء الله...
سامر:ان شاء الله....
(تسريع احداث)...خرجت شروق من المستشفي ورجعت مع سامر الفيلا واعترف كل طرف للاخر بحبه وقضو اجمل شهر عسل سويا ...واعترف مصطفي بحبه ل علياء..وها هو اليوم زفاف مصطفي...
ف الفندق الذي سيقام به حفل الزفاف ....
وقف مصطفي امام المرآه يظبط ملابسه ويضع البرفان...وخلفه سامر و احمد . يرخمون عليه وفجاه دق الباب ف فتح احمد ووجده محمود...دخل محمود واتجاه نحو مصطفي ونظر له وقال بحنان وحب وادمعت عيناه مبروك ي حبيبي اخيرا هفرح بيك وهحقق حلم ابوك ربنا يسعدك ي حبيبي...ضمه مصطفي وادمعت عيناه وقام بتقبيل يد محمود..وقال ربنا يخليك لينا يابابا محسستنيش بغياب اهلي كنت دايما جمبي وربتني زي احمد وسامر ومفرقتش بينا ...بقلم اسماء علي..... الحلقه الاخيره .....روايات بقلم /اسماء علي..... ضم الشباب بعضهم البعض ودخلت هناء ف هذا الوقت وجدتهم يضمون بعضهم ف ادمعت عيناها وقالت:ماليش ف الحب دا انا كمان ..ف اتجها الشباب لحضن والدتهم ...ف قالت :ربنا يسعدكم ي حبيبي ..يلا ي مصطفي عشان متتاخرش ع عروستك...
مصطفي :حاضر ...نزل مصطفي مع عروسته وقضو افضل وقت ف الفرح ورقص الشباب مع زوجاتهم وفرحت الاباء لهم ....
ورقصو جميعا سلو ع اغنيه (دي اللي خدتني مني)...
دي اللي خدتني مني ودي اللي بتحسسني اني ملكت كل الدنيا دي عشان لقتها
قبلت كتير وخوفت وقلبي صدق لما شوفت عينيها قولت سعتها بس خلاص لقتها
ببقى هموت واشوفها واد ايه بيوحشني خوفها كسوفها لما بكون وحشها
دي دنيا كنت هموت واعشها لقتها بيها حلم حلمت بيه كنت هموت عليه
دي اللي معاها بس بدات احس ان اللي فات من الوقت بين ايديها يرجع
تنسي اي حد اهي دي اللي تستاهل بجد انك تعيش ليها الحياه ايه اللي يمنع
كان بتمايل الجميع معانا ع الاغنيه واحمد يهمس ف اذن ريم بحب :بعشقك...ريم:وانا بعشقك ي ابو ريان....نظر احمد لها بصدمه وقال:ريم انت تقصدي انا انا هبقا ماما وانت بابا قصدي اننا جدو وانت..ضحكت ريم وقالت اقصد ان انت بابا وانا ماما...فقام احمد بحملها واخذ يدور بها ويردد بحبببببك ..احببتك من الطفوله...ويصفق لهم الجميع...بينما سامر وشروق :شروق نظرت له سامر بحب:متبعديش عني...شروق :مقدرش ابعد عنك اصلا...بحبك اوووي ...سامر :وانا بعشقك....
مصطفي:ياااااااااه انت فعلا خدتي قلبي وشرقتني من الدنيا دي....بقلم اسماء علي.......علياء:بحبك...اوي ي صاصا وانت بحبك يا روح صاصا ......... احمد بصوت عالي :يلا ي جماعه ناخد سيلفي سوا كلنا ....وقف الجميع سويا ونظرو للهاتف وقال الجميع ف صوت واحد احلي صفقه دي ولااي..........مع اللقاء ف روايه جديده بعنوان(لاني احببتك)..........بقلم اسماء علي...........
تمت بحمدلله ...
9/9/2018.في تمام الساعه ال4:53pm.........
#صفقه_زواج...#احبتتك_من_الطفوله......
#الكاتبه_اسماء_علي.......
أنت تقرأ
صفقه زواج بقلم اسماء علي
Mystère / Thrillerرومانسيه ..صديقين اتعرفو عن طريق الشغل والصفقات وولادهم حبو بعض ...حب طفوله استمر سنين ...مهما بعدو الحب لسا موجود ...ياتري ريم لسا بتحب احمد ولا نسيته وبقا بالنسبالها ذكري من الطفوله ....