Kapitel 12

1K 34 11
                                    

MARKUS P.O.V

Jag och Tina som hon har berättat att hon heter sitter i skräddarställning framför varann medans Tina berättar varför hon hade försvunnit och blivit en kidnappare.

Tina: Jag hade träffat den här killen som jag verkligen älskade strax efter några dagar du föddes. Killen som nu hette Daniel var verkligen en bra person och en dag så hände det bara och vips blev jag gravid! Jag ville inte berätta för mamma o pappa för att jag skämdes så otroligt mycket. Några veckor gick och min mage blev större och större o det var omöjligt att gömma det här så jag gick till Davids hus och ville berätta för honom att han skulle bli pappa. Väl hemma hos David så knackade jag, men ingen öppnade. Plötsligt kom jag ihåg att nycklarna låg under dörrmattan så jag öppnade och sprang till Davids rum och var rädd att nåt hade hänt Tina började gråta. Jag klappade hennes axel och hon fortsatte.

Tina: Jag öppnade dörren häftigt och kunde inte tro mina ögon.... I sängen låg min bästis som hette Quentin och David. Quentin under och David ovanpå. Dom var nakna under täcket.... Fattar du inte?! David var otrogen mot mig med min ALLRA BÄSTA VÄN!! När dom hörde dörren öppnas ryckte dom till och David ramlade åt sidan. Jag kunde inte gråta, jag var inte ledsen utan arg. Så jag stängde dörren hårt och sprang till köket. Därifrån tog jag ut kniven och bakom mig stog David med morgonrock. Han hade röda ögon och viskade ut " Förlåt ". Jag blev så JÄVLIGT förbannad att....att....att jag högg kniven i hans huvud. Det spröt ut blod och jag gick sakta in i Davids rum med kniven i min bakficka. Quentin såg också ledsen ut för att vi hade varit bästisar sen förskolan. Hon beklagade sig och hon berättade hur det hände. Det var genom att hon ville ha hjälp med sin läxa och plötsligt började David kyssa henne på nacken och sedan längre och längre ner. Han knäppte upp hennes blus och började kyssa henne mer och mer..... Quentin tog en paus. Därefter låg vi på sängen och kladdade på varann. Det var där du kom in. Jag kände genast en ånger...

Jag kunde inte fatta att det där var historian och jag skrek åt henne att hon ljög. Jag drog ut kniven i bakfickan och det sista hon hann skrika var " Tina " innan jag högg henne mellan benen och skar av hennes bröst. Hon skrek gällt. Jag högg henne i bakhuvudet och plötsligt tystnade hon och föll på golvet till en stor blodig klump. Jag lämnade kniven där den satt och gick ut ur huset samt låste dörren och lämnade där den låg och väl hemma hos mig började jag bli rädd. Jag hade dödat dom personerna som jag älskade mest i mitt liv. Min " pojkvän " och " bästis "....

Tina började gråta ännu häftigare och slog sig själv på ansiktet. Hon fortsatte.

Tina: Jag gjorde abort...dödade ett barn och sen dess har jag hatat barn så jävligt mycket att jag bara vill skura av halsen av dom. Jag hatar killar som stötar på mig och polisen har varit efter mig i 3 år. Dom jävlarna ger inte upp!

Markus: T- tina kan du göra mig en känst? Sa jag lite konstigt.

Tina: Vad som helst bara att du förlåter mig!

Markus: Släpp ut alla barn ur fängelset...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Inte det jag trodde...|Bok1|Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon