Kepalanya berdenyut kuat akibat terasa pening terus di urutnya sambil menuju ke class. Pegangan buku masih di lenggan itu terus terjatuh apabila beberapa orang yeoja terlanggarnya sambil berlari.Ke manalah mereka mahu pergi dengan kelam-kabut begitu?
"Whoa! Yaedeura itu Wonwoo oppa lah!" Jeritnya memberitahu pada membernya sambil mengejar seseorang.
Wonwoo? Better aku pergi sebelum dia nampak aku.
Shuhua tidak mahu berhadapan dengan orang itu lagi. Itu janjinya yang sudah di set dalam kepala.
Syukurlah aku tak hadap malaun tu tadi.
Dirinya mengeluh apabila mengetahui yg Wonwoo masih sambung belajar ke tahun 6. Namun Shuhua segera mendapatkan tempatnya setelah tiba di class.
"Shuhua!!"
Damn! Aku baru nak rehat hmm -,-
"Huh, kau nak ape?" Soalnya tak puas hati. "Ayat macam marah aje. Kau period eh?" Usik Chungha. "Tak lawak okay?" Buang masa baginya jika melayan chingunya yang masuk air ini.
"Okay ii aku serius, kau dengar eh? Aku baru nampak Wonwoo dengan.."
Aku terus mencekup mulutnya cepat-cepat.
"Kau pulak dengar eh? Aku. tak. nak. tahu. pasal. dia. lansung. Okay? Kau faham kan? Jebal!" Shuhua bingkas bangkit dan pergi ke tandas. Walaupun namanya diseru beberapa kali. Shuhua tidak mengendahkan malah membuat seperti tiada apa ii
"Well.. iii Look siapa kat sini ije? Eottaekhae? Happy tak nampak aku lagi?" Seseorang datang dari belakangnya. Shuhua cuba menenangkan dirinya. Even dia tersilap langkah tadi.
Come on kau boleh Shuhua!
Percakapannya tak di endah Shuhua dan terus berjalan. "Pergi macam itu aje tanpa ucapan atau kata-kata? Biadapnya" Perli Wonwoo. Shuhua terus tinggalkan Wonwoo di situ.
Bodohnya kau Shuhua berhenti dan dengar kata-kata dia. Kan bagus jika kau terus abaikan dia tadi.
Shuhua berlari dan pergi ke rooftop. Di sinilah tempat untuk dia menangis dan meluahkan sesuatu.
Kenape aku menangis sebab dia? No Shuhua! Apa yang kau buat selama ni betul.
Wonwoo merupakan bekas kekasihnya 3 tahun yang lalu..
Mereka berpisah kerana personality Wonwoo yang berubah serta-merta dari menjadi nerd dan bertukar menjadi lelaki idaman. Alangkah baiknya jika Wonwoo tidak jadi begitu. Dan tentu sampai sekarang hubungan mereka tetap baik.
Semua itu hancur di ibaratkan debu. Hidupnya kini menjadi serabut dan tidak tentu arah. Kerana sakit hati atas tindakan Wonwoo yang membuatnya jealous bila bersama yeoja lain dan selalu menyakiti hatinya.
At least dia bahagia bukan? Habis macam mana dengan kau Shuhua? Tak, aku percaya suatu hari nanti nasib hidup aku akan berubah. Dan sekarang aku cuma perlu tabah dan kuat.
Itulah dugaan dan harus hadapinya.
*****************
Ketawa kuat yang dikeluarkan dari mulut Wonwoo masih bergema. "Woi! kau dah gile eh? Seram aku bodo" Ujar Hoshi sambil menjarakkan diri dari chingunya.
YOU ARE READING
{C} COLD BOY & COOL GIRL [Fanfiction] SVT 원우 JWW | (G)I-DLE 슈화 YSH
Fanfiction"Aku tak kan lupa kata-kata kau dulu" Wonwoo hanya tersenyum sinis. "Tak boleh ke awak lepaskan saya saja?" Rayu Shuhua kerana mahu menjauhi Wonwoo. "Ia berpunca dari kau Wonwoo. If kau tak berubah.. hubungan korang tak jadi macam sekarang" Hoshi...