"Wonwoo percayalah sesuatu hari nanti kau akan menyesal seumur hidup" ujar Hoshi dengan berwajah serius lalu pergi begitu sahaja.
Apa maksud Hoshi? Nape dengan dia duh?
Wonwoo tidak mengerti apa yang di ungkapkan tadi. Wonwoo mula berfikir apa yang tak kena dengan Hoshi.
Orang lain boleh saja sakitkan hati aku. Tapi.. bila aku sakitkan hati orang lain kenape nak anggap akulah paling jahat di dunia?
**************
Bagasi di angkat dengan berhati-hati semasa menuruni dari taxi. Lalu cermin mata hitam yang di pakainya di tanggalkan sambil menghadap rumah agam yang besar di hadapannya kini.
Dan dia mula melangkah masuk ke dalam rumah itu. "Annyeonghaseyo!" Jeritnya kerana tiada orang di ruang tamu. "Eo Wendy! Anak eomma!" Riuh Mrs. Jeon while run to her and then hug with tight.
"Why you not call me first?" Soal Mrs. Jeon while mengusap wajah Wendy. "Surprise! Hmm~ Bogosippeoseo eomma" Wendy sengaja membuat suara tangisan. "Nado" reply Mrs. Jeon.
"Wonho dgn Wonwoo oppa ade sekali ke?" Wendy tidak sabar mahu berjumpa oppa kesayangannya. "Ade ha, kat atas tu dari tadi lagi tak keluar tahu" Tell Mrs. Jeon with excited.
Namun ketawa mereka terus mati bila melihat seseorang turun dari tangga sambil memandang ke arah bertentangan.
"Shuhua kenalkan ini Wendy anak eomma, dongsaeng Wonwoo dan Wonho" Mrs. Jeon memperkenal mereka sesama sendiri.
Eomma? Huh! Bukan yeoja ni ke yang Wonwoo oppa katakan selama ni?
Yeoja ni juga sudah menyakiti hati oppa nya dan dialah pendengar masalah Wonwoo dulu. "Annyeong Shuhua imnida" Shuhua kenalkan dirinya.
Wendy menjeling Shuhua dari atas until bawah. "Dia ke bakal isteri Wonwoo oppa?"
Wendy seakan tidak percaya kerana baginya Shuhua look prefect with his natural beauty and manners. "Yup! Like you see. She so pretty isn't he?" Wendy mencebik meluat.
Apa yang dia dah buat dekat eomma sampai memujinya habis?
Shuhua mula mengeluh lemah. Sikap Wendy sama seperti oppanya Wonwoo kecuali Wonho, eomma dan appa yang mengambil berat akannya.
Wendy just give respon with his eyebrows. "Eomma Wendy laparlah. Tak lalu nak makan kat dalam pesawat tu sebab rindukan masakan eomma sangat" Wendy memaut lengan Mrs. Jeon dan menuju ke dapur.
Bagasinya di letakan berhampiran tangga. Dan dia sengaja membiarkan Shuhua sendiri. "Jinjja? Kesian anak eomma ni, kaja kita makan dulu" Ujar Mrs. Jeon menarik kerusi untuk duduk.
"Shuhua nak makan sekali?" Mrs. Jeon baru teringat akannya. "Gwaenchanha eomma Shuhua tak lapar lagi" Shuhua tidak mahu membuat Wendy berasa tidak selesa apabila adanya.
Mrs. Jeon just nod and care about Wendy. Terpaksa dia stay di rumah Wonwoo kerana mereka akan berkahwin minggu akan datang. Maka sekeluarga itu memenuhi rumah ini.
Tapi Shuhua masih berasa sunyi dan sepi. Bagaimanalah nasibnya selepas berkahwin nanti. Dan mula kehidupan bersama Wonwoo.
Langkahnya terhenti semasa melihat bayangan Shuhua di halaman rumahnya.
Patut ke aku tegur yeoja itu? Uh! Peduli apa? Lantak dialah
Wonwoo terus ke dapur setelah mengetahui bahawa Wendy sudah pulang dari China.
YOU ARE READING
{C} COLD BOY & COOL GIRL [Fanfiction] SVT 원우 JWW | (G)I-DLE 슈화 YSH
Fanfiction"Aku tak kan lupa kata-kata kau dulu" Wonwoo hanya tersenyum sinis. "Tak boleh ke awak lepaskan saya saja?" Rayu Shuhua kerana mahu menjauhi Wonwoo. "Ia berpunca dari kau Wonwoo. If kau tak berubah.. hubungan korang tak jadi macam sekarang" Hoshi...