•KARAR•

6.1K 794 432
                                    

Kadının sözleriyle birlikte içtiği suyu geri püskürdü Nell. Tamam, zengin insanların tekliflerine her zaman açıktı bu yüzden onunkini de oturup dinlemişti ama evlilik çok farklıydı.

Karşısındaki genç kadını baştan sona süzdü; gözündeki değerli taşa, yanındaki yardımcıya ve dışarıda bekleyen iki ızbanduda bakılacak olursa gerçekten de zengin olmalıydı ama üzerindeki elbise bu varlığa tezat düşmüş gibiydi. Onun zenginliğini sorgulamaktan vazgeçip "Bu ne biçim teklif böyle?" dedi içinden.

Acaba kadın, az önce yaptığı evlilik şakalarını ciddiye mi almıştı? Öyle her denilene inanacak birine de benzemiyordu pek. Ya da ilk görüşte aşık mı olmuştu cidden? "Bu olamaz Nell," dedi kendi kendine. 

"Bu kadın seni ilk gördüğünde bir kolye çalıyordun. Sana nasıl ilk görüşte aşık olsun?"

"Acaba kolyeyi çaldığımı fark etmedi mi?"

"Belki de aşkın büyüsünden fark etmemiştir."

"Saçmalamayı kes Nell, sana aşık olsa neden 'isli kedi' desin ki?"

"Ama kolyeyle ilgili hiçbir şey söylemedi. Beni yakalamayı başardığında 'sana bir teklifim var' dedi yani bana aşık olabilir."

Başını iki yana sallayıp beynindeki karmaşadan kurtuldu genç adam ve sorgulayan gözlerini tekrar kadının üzerinde gezdirdi. Bu teklifi kabul edemezdi, hırsız olduğu ve zenginlere karşı ilgisi olduğu doğruydu ama bu kadın görgüsüzdü. Yüzüne astığı taşa bakılırsa maddiyata fazla önem veriyordu ve bu tarz insanlardan nefret ederdi. Belki vereceği cevap, onun kalbini kıracaktı ama doğru olan buydu. Kararını açıkça söylemeliydi.

Boğazını temizleyip "Hayır!" demek için ağzını araladı ama konuşmadan geri kapadı. Direkt "Hayır," derse onun gururunu inciteceğini düşünüp yavaş yavaş konuya girmeye karar verdi ve "Az önce bana isli kedi dedin," diye çıkıştı kadına.

Yavaş yavaş konuya girmeyi hedeflerken bunu hayal etmemişti ama sözler ağzından fırlayıvermişti işte. Kadının, az önce kendisini hayvan kefesine koyması fazlasıyla canını sıkmıştı ve bunu belirtmeden içi rahat etmeyecekti. "Bir de hayvan sever olmadığını ima ettin," diye ekledi kendini tutamayarak.

Uzun süredir adamın afallayışını ve yapılan teklife olan şaşkınlığını izleyen Prenses, sonunda onun ağzından bir şeyler dökülmesine sevinmişti. Yüzündeki ciddi ifadeden ödün vermeyerek "Çünkü isli bir kediye benziyordun," dedi tekdüze sesiyle.

"Ayrıca sana hayvan sever olmadığımı falan ima etmedim."

Kadının soğuk cevabı karşısında ne düşüneceğini bir kez daha şaşırdı Nell. Bu kadın kendisine aşık değildi belli ki, öyleyse amacı neydi?

"Neden benimle evlenmek istiyorsun?" diye sordu bu sefer. Sarımtırak gözlerini kısıp kadını incelemeye devam etti kuşkuyla.

"Çünkü senin paraya ve mala mülke ihtiyacın var, benim ise evlenecek birine."

KÖR KRALİÇEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin