17. Echt?

86 7 5
                                    

Toen ik mijn stukje had gedaan begon iedereen te juichen. Ik was zoooo enorm blij. Toen deed Shawn de rest van het nummer. Aan het einde werd het stil. Toen pakte Shawn zijn microfoon in zijn hand en keek naar mij. Hij zei: "Meagan.....

Shawn stopte even. Hij was aan het blozen. Toen ging hij weer verder: "wil je mijn vriendin zijn?" Hij keek me zo lief aan, hoe zou ik daar nee tegen kunnen zeggen!? "Tuurlijk!" Zei ik extreem enthousiast. "Echt?" Vroeg Shawn super blij. "Ja, echt waar." Antwoordde ik terwijl ik hem aan keek. Het publiek ging tekeer. Toen gaf Shawn mij een kusje. Daarna gingen we weer zingen. Uiteindelijk kwamen Nancy en Charlie ook op het podium. Met z'n vieren waren we aan het zingen. Het was zooo leuk om te doen! En dit gaat nog zoveel vaker gebeuren want dit is nog maar de 1e show van de tour! We zouden nog een aantal maanden optreden. Bij die gedachten werd ik zo blij, dat ik niet oplette en stopte met zingen. Gelukkig merkte Niemand dat, want de rest zong wel. Toen we klaar waren met het optreden was het tijd voor de meet&greet. Normaalgesproken zouden de fans alleen met Charlie en Shawn op de foto gaan, maar ze vroegen of Nancy en ik er ook bij wouden komen. Na super veel foto's te hebben gemaakt gingen we weer naar het hotel. Ik ging samen met Nancy naar onze kamer. "Nancy, heb je de sleutel nog wel?" Vroeg ik een beetje lachend. "Tuurlijk! Ik ben niet zoals jou hoor, ik raak de sleutel niet kwijt." We gingen onze kamer binnen en deden onze pyjama's aan en gingen onze tanden poetsen. Toen we net in bed lagen werd er ineens op de deur geklopt. "Wie doet er open?" Zei ik tegen Nancy. "Ik doe wel open." Zei ze. "Hey Nancy!" Werd er ineens geroepen toen de deur open ging. Ik herkende die stem, het was Charlie. "Waarom kom je hier?" Vroeg Nancy. "Uhm, ik kom jullie welterusten wensen..." zei hij. "Welterusten!" Toen hoorde ik ineens dat ze fluisterden. Ik kon het niet verstaan. En even later ging de deur dicht. "Hey Nancy, waar ging het eigenlijk over? Of mag ik dat niet weten? Zei ik. Het bleef stil. "Hallo? Nancy?" Weer geen antwoord. Ik stapte uit bed ok te kijken of ze er echt niet was. Je weet maar nooit, misschien zat ze me wel te pranken. Toen ik naar de deur liep zag ik haar nog steeds niet. Ik besloot naar de kamer van Charlie en Shawn te gaan. Ik klopte op de deur. "Hallo?" Riep er iemand. ik herkende de stem, het was Shawn. "Shawn! Ik ben het!" Toen deed hij de deur open. "Hey, wat doe je hier?" Vroeg hij. "Nou uhm, Nancy is ineens weg." "Charlie is ook weg!" Zei Shawn. "Huh? Waar zouden ze heen gaan? Midden in de nacht!" Zei ik. "Geen idee, voor zover ik weet zijn er geen winkels meer open." Zei Shawn. "Inderdaad. Wat raar. Maarja, ze komen vast wel weer een keer terug." Zei ik. "Ja inderdaad." Zei Shawn. "Shawn, il ga weer naar mijn kamer, ik ga slapen." Zei ik. "Oké, doei, zie je morgen weer!" We gaven elkaar een knuffel en ik ging naar bed. Toen ik bijna in slaap viel hoorde ik ineens stemmen op de gang. Even later ging de deur open. "Doei, tot morgen." Hoorde ik. Daarna ging de deur weer dicht. Toen ik mijn ogen half open deed, zag ik iemand. Het was Nancy! Ze liep naar haar bed toen en ging liggen. Toen deed ik mijn ogen weer dicht en viel meteen in slaap.

De volgende ochtend
Ik werd langzaam wakker. Toen ik op de klok keek was het 8 uur. Nog maar zo vroeg? Ik had geen zin meer om nog te slapen, maar ik was nog wel moe. Even late zag ik dat Nancy ook wakker werd. "Hi Nancy!" Zei ik. "Uhg, hallo." Zei Nancy slaperig. "Lekker geslapen?" Vroeg ik. "Meh, ik kon niet slapen, dus ik viel pas heel laat in slaap." Hmm, volgens mij zit ze nu te liegen, dat weet ik bijna zeker. Ze kwam zo laat terug gisteren. Maar ik weet nog steeds niet waar ze heen was gegaan. Zou ik het gaan vragen? Ja, ik besloot om het aan Nancy te vragen. "Jij viel laat in slaap he?" Zei ik "uhm, ja, hoezo?" "Bedoel je daarmee niet gewoon dat je gisteravond samen met Charlie weg bent gegaan?" Zei ik toen, "uhm, hoe weet je dat?!" Vroeg Nancy toen. "Nou, ik kon ook niet goed slapen en ben duwde hele tijd wakker gebleven totdat je terug kwam. En ik ben voordat je terug kwam nog langs Shawn gegaan om te vragen of hij misschien wist waar jullie heen waren." Zei Ik. "Dus, waar zijn jullie heen geweest?" Vroeg ik op een beetje boze toon. "Nou..." begon ze. "We zijn.....

Wat vonden jullie van dit hoofdstuk? En waar is Nancy heen gegaan?...

Coma... (ft. Why don't we & Shawn Mendes)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu