Moi! Minun nimeni on Kami. Olen kotoisin Japanista ja muutin tänne Suomeen ihan pikku vauvana. Me käydään Japanissa aina joskus näkemässä mummia ja muita sukulaisia.
Tänä vuonna minä täytin seitsemän vuotta. Se tarkoittaa sitä että menen kouluun! Koulussa minulla on paljon kavereita, ja minun parhaat kaverit on Elle ja Amanda. Me leikitään paljon yhdessä.
Elle on tummaihoinen. Hänellä on tosi nätti musta tukka ja se on aina pienillä leteillä. Ellen isi on kotoisin jostain maasta joka on Afrikassa. Sillä on tosi vaikea nimi. Ellen äiti on ihan suomalainen.
Amanda on kotoisin Saksasta. Amanda muutti tänne vasta kolme vuotta sitten! Hänellä on hassu ääni. Se kuulostaa tosi kivalta. Amandan kotona puhutaan saksaa. Hän on opettanut sitä meillekin. Osaan jo sanoa muutaman sanan saksaksi. Kuten vaikkapa että ich heiße Kami se tarkoittaa että minun nimeni on Kami. Minä osaan myös puhua Japania, koska puhun sitä äitin ja isin kanssa kotona. En vielä osaa kirjoittaa japania, mutta opettelen sitä.Tänään oli ensimmäinen päivä koulussa. Minä sain jo läksyäkin! Minun pitää kirjoittaa sellaiseen hassuun vihkoon kaikenlaista. Opettaja oli tosi mukava, ja se hymyili tosi paljon! Minulla oli tosi hauskaa! En ymmärrä miksi isot lapset sanovat että he vihaavat koulua. Koulu on tosi kivaa! Minä osaan jo kirjoittaakin! Olen harjoitellut sitä tosi paljon. En malta odottaa että opettaja näkee miten taitava jo olen! Huomisesta tulee varmasti tosi kiva! Opettaja sanoi että meillä on huomenna myös kuvaamataitoa, eli kuvista. Siellä piirretään ja maalataan. Koulu vaikuttaa tosi kivalta jutulta!
Mutta nyt minun pitää mennä nukkumaan hyvää yötä!
~Kami
//Jooh, siinä teille. Koitan tässä kirjottaa just niinkun ite kirjotin Kamin ikäsenä, eli kielioppi virheitä on tulossa! Näistä nyt ei tuu kovin pitkiä, mutta koitan saada näitä ainakin joka toinen päivä julki. Toivottavasti tykkäätte! \\
∆Meri∆
YOU ARE READING
Koulukiusatun päiväkirja
RandomTämä on nuoren, seitsenvuotiaan Kamin kirjoittama päiväkirja, jossa hän kertoo elämästään koulussa. Millaista on olla koulukiusattu, ja kenen puoleen kääntyä, jos kiusaaja ei olekaan luokkatoveri, vaan opettaja? Miten siitä pitäisi kertoa vanhemmil...