POV Allysia
Ik stond voor de klas mijn eerste les Defence Against The Dark Arts te geven. Tuurlijk had ik weer bepaalde kinderen in mijn klas wat opzich wel fijn was. Elisa natuurlijk, Harry Potter, Lucas Black, Draco Malfoy en nog 2 vrienden van Harry: Ron en Hermoine. Ik was blij maar toch nerveus dat ik ze had, nu kan ik ze wel een beetje in de gaten houden.
'Wie weet een paar wezens op te noemen die onder zwarte magie horen of die zwarte magie aanbidden?' begon ik maar meteen.
Hermoine stak meteen haar hand op maar ik wachtte nog even op wat andere kinderen die het misschien wisten. Het duurde even maar Malfoy stak ook lachend zijn hand op. Eerst Hermoine dan maar.
'Mevrouw Granger?'
'Ik had eigenlijk een andere vraag professor.' zei ze nieuwschierig.
'En wat is de vraag zoal?'
'We zouden toch les krijgen van professor Quirrel, tenminste dat is ons verteld.' zei ze.
'Oh jah natuurlijk helemaal vergeten te vertellen, professor Quirrel was niet zo lekker dus die geeft de komende dagen even geen les en neem ik dat over.' zei ik dan maar.
'Krijgen we dan les van hem als hij beter is?' vroeg ze nog ter bevestiging.
'Ja dat klopt, maar nu even verder met de les. Meneer Malfoy wist jij het?' ging ik verder. Het leek alsof Hermoine toch nog het antwoord wou geven maar ze liet het maar rusten.
'Weerwolven professor.' zei Malfoy maar hij werd al snel onderbroken.
'DAT IS NIET WAAR!' schreeuwden Elise en Lucas? Oke van Elisa had ik het wel verwacht maar van Lucas niet eerlijk gezegt. Lucas was ook geschrokken van Elisa maar Malfoy scheen het niet te boeien, hij vond het alleen maar grappig.
'Mevrouw Lupin en meneer Black kunnen jullie alstjeblieft niet meer door de klas heen schreeuwen en gewoon je hand op steken als je iets te melden hebt.' zei ik op serieuze toon en ze knikten.
'Maar goed vertel maar waarom en steek je hand op.' zei ik maar even ter waarschuwing.
Lucas stak als eerste zijn hand op.
'Meneer Black?' zei ik.
'Nou ik heb dat van mijn moeder geleerd dat weerwolven niet altijd slecht hoeven te zijn enhet juist bijzonder mooie wezens zijn.' zei hij op een rustige toon. Ik zag dat Elisa moest blozen van zijn antwoord en zich snel verstopte in haar armen.
Ik was blij dat Lone dat hem wel ahd geleerd dus ze is me niet vergeten.
'Meneer Black zegmaar tegen je moeder dat ik heel blij ben met dat antwoord.' zei ik en knipoogte. Vanuit m'n ooghoeken zag ik Malfoy jaloers worden. Toen stak Harry zijn hand op.
'Meneer Potter heb jij nog een aanvulling?' zei ik afwachtend.
'Veel weerwolven hebben er toch ook niet voor gekozen om er een te zijn, sommige maken er wel misbruik van maar veel ook weer niet.' zei hij.
Ik was van hem al helemaal verbaasd dat hij dat kon weten.
'Dat klopt meneer Potter, hoe weet je dat?' vroeg ik nogsteeds verbaasd.
'Gewoon een beetje logisch nadenken denk ik.' zei hij niet wetend eigenlijk.
Ik knikte en glimlachte. Malfoy werd jaloerser met de minuten die voorbij streken. Toen ging de eerste schoolbel. 'Oh kijk eens aan is het nu al tijd?! Lees allemaal maar blz 1 en 2 van het boek dan gaan we de volgende les onze eerste spreuk leren.' zei ik snel en iedereen stond op en liep weg.POV Elisa
Ik stond op en zwaaide naar mijn moeder die nog een knipoog gaf. Ik was erg verbaasd van het antwoord van Lucas heet hij volgensmij en Harry. Toen ik uit het lokaal liep stootte ik tegen je raad het nooit...Malfoy...aan.
'Zozo dus jij bent weer even de slimmerik aan het uithangen met je vriendjes.' zei hij op een geirriteerde toon. 'Ik mag gewoon mijn mening geven en nu opzij want ik moet naar mijn volgende les.' zei ik en ik beukte hem opzij. 'Pas maar op, Ik ga alles tegen mijn vader vertellen!' riep hij nog boos na. Ik draaide me om en zei nog 'Succes daarmee, bleachhead.' ik grinnikte. Toen ik verder liep tikte er ineens iemand op mijn schouder, ik keek opzij en Lucas stond ineens naast me. 'Oh hi..' zei ik en begon weer een beetje te blozen. 'Hi, ik had echt niet verwacht dat we hetzelfde zouden denken haha.' zei hij ineens met een grijns op z'n gezicht. Ik werd warm vanbinnen. 'Oh jah hehe thanks tho je had een geweldig antwoord.' zei ik verlegen.
'En wat je net deed dan met die Malfoy, geweldig.' glimlachte hij.
'Oh god heb je dat echt gezien?! akward.' zei ik. 'Neh valt wel mee.' zei hij geruststellend.
'Welke les heb je eigenlijk?' vroeg hij benieuwd.
'Potions, jij?'
'Ik ook, zullen we samen zitten je zat net zo alleen en je lijkt me wel een aardige Slytherin vergeleken met die anderen haha.' zei hij een beetje blozend.
'Oke, sure' zei ik lachend.
We kwamen aan en gingen samen zitten.
'Oh god we hebben Snape die schijnt echt vreselijk te zijn.' zei hij.
'Neh valt wel mee, hij is juist best wel aardig.' zei ik grinikkend.
'Van wie heb je dat gehoord dan?'
'Mijn moeder..'Zoals je al ziet plaats ik niet veel maar m'n inspiratie is nul en als ik wat plaats zijn het ook wel grote hoofdstukken. Hoop dat jullie hebben genoten.
JE LEEST
Dark~The marauders [Dutch/Nederlands]
Fiksi Penggemarvervolg boek op Life of us. Het gaat over The marauders net voor de tijd en natuurlijk in de tijd van de geboorte van Harry. Het is weer in de pov van Allysia maar dit keer met een andere soort schrijfwijze.