Hoofdstuk 11

573 20 4
                                    

Hier komt het dan...

We wachten af totdat het water boven onze hoofden is gestegen, maar dan hoor ik opeens iemand mijn naam roepen, het klinkt als de stem van mijn ouders. En gelijk wordt ik wakker. Phieuw, het was maar een droom... "We hebben een verassing voor je... Je mag met je vrienden naar DE VERENIGDE STATEN!!!" roepen mijn ouders. "NEEE!!!" gil ik, nog steeds bang over mijn droom. Mijn ouders kijken me verbaasd aan. "Sorry, ik had een nare droom over de Verenigde Staten..." "Je vertrekt morgen, okè?" vraagt mijn moeder. Ik knik. In mijn droom hadden mijn ouders het me ook zo vertelt.. Wat als mijn droom geen droom is... Maar een visioen!!!

Nee, dat kan niet, of toch wel? Ik ga het gelijk aan Sasha vertellen... Ik spring uit bed, kleed me aan en loop naar de badkamer. Daar ga ik tandenpoetsen, mijn haar kammen en een beetje make-up op doen. Als ik daarmee klaar ben loop ik naar beneden, pak ik een appel en loop weg. "Mam, ik ga even naar Sasha, okè?" zeg ik voordat ik de deur uit ga. Ik hoorde mijn moeder nog zeggen dat mijn koffer voor morgen ingepakt moet zijn. Maar dat negeerde ik en ik ren naar Sasha's huis. Ik bel aan en ik zie Jake voor de deur staan. Ik geef hem snel een kus en ren naar boven, waar Sasha's kamer is. "IK HEB HEEL ERG BELANGERIJK NIEUWS TE VERTELLEN!!!" roep ik naar Sasha. Maar dan zie ik dat ze met Jaden aan het zoenen is. Ugh, moet dit nou elke dag! Als Sasha me ziet, kijk ik haar met mijn ik-wil-je-onder-vier-ogen-spreken blik aan. Ze begrijpt het gelijk en ze zegt tegen Jaden dat ze zo weer komt. En dan vertel ik haar het nieuws. "Ik had een droom, over dat we naar de VS gingen. Maar er was daar slecht weer. En doordat de bliksem op de dijken insloegen, was er overstroming. En net als we bijna verdrinken, werd ik wakker gemaakt door mijn ouders. Ze zeiden dat ik naar de VS mocht samen met mijn vrienden, dus jij, Jake en Jaden. Maar ze zeiden het precies zo als in mijn droom..." zeg ik snel. Je moet niet gaan... Je moet niet gaan... Het brengt je in gevaar... Je moet zorgen dat jullie niet gaan... En zorgen dat iedereen in veiligheid is... Wat was dat! Het klonk alsof zij me wou waarschuwen... Die stem herinnert mij aan iemand... Heel lang geleden. Maar ik weet niet wie... "Gaat het wel?" vraagt Sasha verbaasd. "Ja het gaat wel... Ik had alleen een stem in mijn hoofd. Die zei dat ik niet moet gaan..." zeg ik. Ik voelde me een beetje duizelig...

"Alicia, alicia... Ze is wakker!" Als ik rondkijk zie ik dat dit niet mijn kamer is. "Waar ben ik?" zeg ik. "Je bent in het ziekenhuis. Je was duizelig en toen was je van de trap gevallen. En je was bewusteloos." zei Sasha. "Gaan we nog morgen naar de Verenigde Staten?" vraag ik. "De dokter zegt dat je niet heelerg verwond bent, dus jullie kunnen nog steeds gaan" zegt mijn vader. Hoe zorg ik ervoor dat we niet gaan? Je moet je ouders en je vrienden overtuigen om niet te gaan... Je hebt Sasha al in je vertrouwen... Nu nog je ouders... Jake en Jaden... En je moet zorgen dat je op het nieuws komt... Alleen dan kan je iedereen in de Verenigde Staten waarschuwen...

Ik snap er helemaal niks van! Ik was eerst een heel normaal meisje... Maar nu moet ik ervoor zorgen dat iedereen in veiligheid is... Hoe doe ik dat? "Dokter, dokter!" hoor ik mijn moeder nog zeggen, maar ik viel al in een diepe slaap... Ik hoorde in mijn slaap nog een laatste stem. Je was nooit normaal... En dat kan je ook nooit meer zijn... Want je bent mijn... En toen was ik slaapgevallen...

Vote/Comment/Follow?

Ciaooxx

The Secret Shadow Man ✔ (AAN HET VERBETEREN)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu