"wah, bukan main lagi kau kan nk ponteng sampai ajak orang. eh pompuan, kau sedar sikit kau tu siapa. tahun depan kau tu nak ambik peperiksaan besar. so, tk payah buat kepala hayun kau dekat sini." afiq rizqie dengan nada sinisnya. sebenarnya, dia tidak pergi lagi. dia hanya mendengar bualan adiknya, aqilah dengan musuhnya.
wah, tk sangka bukan. adik berkawan dengan musuh ketatnya sendiri. sekarang, adiknya pun sudah menjadi keras kepala. bila ditegur sikit mulalah menjawabnya.
"fuh, ketua pengawas dengar ya? bagusla. pergila buat report dekat cikgu tu cepat cepat. kau ingat aku tkut sangat?" farhana mendengus sinis. aqilah yang menjadi penonton hanya berdiam diri sahaja. tidak mampu dia untuk melawan kata kata abangnya kalau di depan farhana. silap haribulan, rahsia adik beradik mereka akan dibongkarkan oleh abangnya. mampos wei mampos.
"sudahla tengku afiq rizqie. nama je jawatan ketua pengawas sekolah. mana tanggungjawab kau? kau asyik nak cari gaduh je dengan orang. eh, aku sebagai pengawas bawahan pun malu dengan perangai kau. dah jomla far." aqilah cepat cepat menarik tangan farhana dari kelas itu. malas nak bertekak dengan abangnya sendiri di depan farhana.
***************
"harini cikgu adila masuk ke?"
"entah. kau pergi la cek dekat bilik guru mana cikgu adila. kalau tkdek, alhamdulillah selamatla aku harini. kalau ada, innalillah" izuan ketawa mendengar balasan iqram. apalah setakat belajar math. bapok senang.
"jap, aku pergi tengok. korang dua ekor ni tunggu sini kejap." afiq rizqie memasukkan kedua belah tangannya ke dalam poket seluar sekolah. dia terus berlalu pergi ke bilik guru.
******************
"weh weh, tu afiq rizqie kan?! ketua pengawas tu kan?! weh weh hensem nya yokwohh." airyn menggigit bibirnya tanda mengawal jeritnya. matilah kalau cikgu dengar.
"ye weh, hensem gilos gilos jekdoamdjsks." batrisya memegang dadanya yang sedang berdegup kencang. eh eh manusia ni, patutnya kau tengok al quran tu ha dada kau kencang. babi kamo.
"mata dia huwaaaaaaaa. bapak cantik. mata aku sepet sebelahhh." dyana membulatkan matanya menggunakan tangannya.
"tpi haritu kan, aku nampak si afiq tu bergaduh dengan farhanat tu." airyn menekankan nama farhana, ditambah sekali dengan muka buruk sengaja dibuat buat.
"cis, bagusla dia gaduh dengan betina tu. betina tu mesti buat hal punya. tkkan la si afiq tu tak lawan habis habisan kan girls? biar kena buang sekolah sekali haha!" tambah dyana pula.
"korang ni tak baiklah..farhana tu baik tau. korang tu janganla nak buat cerita pasal dia, kesian dia. fitnah lagi berdosa daripada berzina tahu tak?" atira cuba melawan kawan kawannya. akalnya menghalang daripada menasihati rakannya tpi hatinya menyuruh.
"eh atira, sejak bila kau dah jadi ustazah ni? dulu kau pun sama dengan kitorang kau tahu tak? stop lah pliss. tolongla, benda remeh agama macam ni? euwww." airyn, batrisya dan dyana membuat muka 'euwww' mereka. atira pula hanya diam.
ya, dia tahu dia juga begitu tetapi salahkah dia ingin menasihati kawannya supaya berada di jalan yang betul? dia pun tidak sanggup untuk melihat rakannya bergelumang dalam dosa hanya semata mata kerana fitnah orang.
"ei dahla, jom masuk kelas. semak yall."
atira hanya menurut dan mengikut. memang begitu dia dilayan apabila cuba memberi ceramah ke apa ke kepada mereka. atira hanya akur. walau apa dan siapa pun mereka, dia mesti selalu menasihati mereka.
'this is what friends do.'
***************
"far, tu bukan kakak kau ke si hani tu? seksi gila dowh. sakit mata aku tengok, dengan bulu bulu kening dengan mata aku pun nak gugur dibuatnya." farhana terus memandang ke arah yang ditunjukkan oleh aqilah. ya, betul..memang seksi.
agaknya bilalah kakak nya nak insaf? sebaran baran dia pun dia masih boleh kawal diri dia dari pakai pakaian yang tidak cukup kain ni.
ke, miskin sangat sampai pakai pakaian seksi seksi ni? daripada pakai pakaian seksi, baikla pakai kain kafan. murah, menutup aurat daripada atas sampai bawah.
"biarlah dia tu. aku malas nak cara perempuan yang tak reti dengar kata ni." kedua dua earphone di sumbatkan ke dua dua belah telinganya. tangannya di letakkan ke dalam poket hoodie adidas itu.
"haish, kau ni..agak agak la tu kan kakak kau...atleast kau nasihatkanla dia sikit. mana tau dia boleh berubah sedikit demi sedikit." aqilah meng on kan telefon oppo nya.
'baik scrool ig mamat ni. kalau ckp dekat farhana pun bukan dia dengar. malah dia bantah. heish' getus aqila didalam hati.
"apa apa la kau ni. macamla kau tu baru kenal kakak aku tu baru satu saat lepas. kau dah kenal dia lama kan? kau pun dah masak dengan perangai dia yang kalah setan tu. so, kau nak buat apa? kau nak suruh aku paksa setan tu supaya dengar ckp aku? masuk ke jalan allah? gitu? cakap senang tpi tindakannya susah. bukan macam tu?" balas farhana panjang.
"iye iyelah far. aku malas nak bertekak dengan kau. kalau aku lawan pun, bukannya kau dengar. entah entah nanti kau pun balas jugak. sampai esok pun tak habis kan?
am i right farhana zulaikha?"farhana melangkah tanpa membalas sepatah pun daripada aqilah. bukan apa, kalau boleh..dia lawan je cuma aqilah tu la, kang tak pasal pasal dia merajuk. hish.
stres otak!
*****************
walah..maapler lambat menghupdate. cite ni buat masalah dowh. rasa cam nak baling telefon ni. aish!
mujur dah boleh bukak
hohoh (´∀`)♡
( ̄~ ̄;)enjoyz
YOU ARE READING
ketua pengawas itu suami aku?!
Dla nastolatków;; farhana zulaikha. Siapa tk kenal dia? Gangster kat smk sri damai. Percayakah budak perempuan berumur 16 tahun mampu membuli? Ya mesti percaya kerana farhana zulaikha lah pembulinya. Sebut sahaja nama farhana zulaikha mampu mengejutkan satu sekola...