1. Het begin

4 0 0
                                    


1. Het begin.

Alles moet ergens beginnen. Logisch dan ook dat ik begin waar alles begint. Bij haar oorsprong.

Midden in mijn kamer hangt een prachtig schilderij van een ontspruitende rivier.

Het bruist en het borrelt. Heeft u ook een geheim? Graaf een gat in de grond. Heel diep en begraaf het voor later. Als uw kinderen groot zijn..

Gezellig bij het haardvuur vertellen over vroeger. Dat doe ik graag. Mijn naam is Gerben. En deze stukken schrijf ik ter uwer vermaak. Laat de appels maar rijpen. De landman weet ze te hangen. Net zolang totdat ze een rode blos op hun wangen krijgen.

De sneltrein heeft ook een begin. Naar welke bestemming reist u? Welke tickets koopt u? Gaat u voor het goedkope gemak. Of heeft u wel wat geld over voor een lange plezierige reis?

Ik heb een fascinatie voor de kaars. Het licht in de vallende duisternis. Als het nacht is slaapt men.

De dromen zijn afwisselend. Goede tijden, slechte tijden. Maar altijd wordt u weer wakker. Om weer de dag te vullen. Sommigen gaan naar hun werk anderen doen wat voor de samenleving. Waarom werken we eigenlijk. Waar komt dat vandaan? Dat is een goede vraag vindt u niet. Redenen te over zult u zeggen. Rekeningen betalen, kinderen naar school..wasmachine kopen. Nieuwe auto. Ach, wat baat het u? Maakt u vooral geen zorgen voor de dag van morgen. Wees als een kind. Die vertrouwd op pappa en mamma. En soms krijgen ze zomaar een cadeautje.

Het begin.....is er ook een einde. Aan de beste symfonie komt een einde. De familie en bekenden beklagen zich bij het verkilde gelaat. Ontroostbaar soms; is het leven. Waar haalt u uw troost vandaan? Bij het begin of bij het einde?

Pas op dat u geen koekje van eigen deeg krijgt...

Hartelijke groet,

Gerben.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 03, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Het BeginWhere stories live. Discover now