åtta - helt fel, eller?

13.8K 269 24
                                    

Jag slog upp ögonen men stängde dom snabbt igen när det starka solljuset från fönstret

bländade mig och fick mina ögon att vattnas lätt. Jag fick kisa istället för att sakta men säkert vänja mig vid ljuset som sträckte sig genom glasrutan och träffade rakt på sängen där jag låg. Fast ensam var jag ju inte, på min högra sida låg en avklädd Felix och sov med munnen halvöppen. Det gick inte riktigt in för mig, att vi hade haft sex alltså, eller samlag som min mamma hade tvingat mig att säga. Sex var inget ord hon tyckte om, varför vet jag inte men hon var hård med att om man skulle använda ordet skulle man säga samlag. I vilket fall så kunde jag inte riktigt fatta att jag gjort det. Det var ändå den tanken som äcklat mig mest för senast ett dygn sen men du hade jag gjort det, på eget initiativ dessutom. Nu kunde jag inte skylla på att Felix tog första steget och jag "bara drogs med" för det var helt tvärtom, jag hade tagit första steget både med kyssen och om att ta det vidare upp till sovrummet. Eftersom även min kropp var helt befriad från kläder sträckte jag mig ut över sängkanten och plockade åt mig mina ljusrosa spetsunderkläder i ett matchande set som jag köpt i Spanien när jag var där för någon månad sen. Så försiktigt som möjligt drog jag på mig trosorna och satte mig långtsamt upp för att kunna knäppa fast bh:n enklare. Jag ville inte riskera att väcka Felix så att göra alla rörelser i slow motion var ett måste. Men min plan krashades när min mobil började vibrera på golvet och Felix i samma sekund började vrida och vända på sig lite medans han mumlade något ohörbart men sedan blev helt still, kanske han inte vaknade ändå. Jag pustade ut samtidigt som jag var snabb med att roffa åt mig min vita iPhone som fortfarande vibrerade ivrig från platsen på den vita mattan. Utan att kolla vem det var tröck jag på grön lur men ångrade mig i samma stund som jag hörde vem det var.

"Hej Emma, vart är du någonstans? Jag står utanför dig här men din mamma säger att du inte är hemma" minna öron uppfattar ljudet av Patricias ljusa röst.

"Hej! Nej jag sov över hemma hos Ester igår, det blev ganska sent" lögnen gjorde ont att bara uttala men om hon fick reda på allt med Felix så skulle hon bli rasande. Jag känner hur täcket rör på sig och efter det slingras ett par vältränade armar runt mig.

"Godmorgon" Felix raspiga morgonröst lät otroligt sexig men just nu behövde jag den inte att låta alls.

"Håll käften Felix" snabbt la jag en hand för munnen och stannade till i min rörelse att putta undan Felix från mig. Fan.

"Felix?! Vem Felix?! Felix som i?? den Felix?" jag bet ihop och svalde hårt. HelvetesJävlaSkit.

"Mhm" fick jag fram i samband med en kväljning. Aldrig att dethär kunde sluta bra någonstans eller för någon. Felix satte sig upp bredvid mig och la en hand på mitt ben som jag genast puttade bort.

"Jag vill inte ens veta varför han är med dig just nu men jag har mina aningar. Fyfan Emma, att man kan sjunka så lågt. Du vet hur dåligt jag mådde över det som hände med honom, jag hatar honom och det sa du att du också gjorde men tydligen inte, tydligen hade jag så jävla fel om dig" en utdragen ton visade att hon lagt på och långsamt drog jag ner mobilen från örat. Vad har jag gjort? Jag tycker inte om Felix, han är ett bokstavligt svin och varje centimeter av honom äcklar mig.

"Vad tänker du på?" han studerde mig samtidigt som han drog en hårslinga bakom mitt öra.

"Men kan du bara låta bli" surt slog jag bort hans hand och ställde mig upp ur sängen. En obehaglig kyla slöt om min kropp och snabbt klädde jag på mig kläderna som låg utspridda på det mörka trägolvet. Felix kollade förvånat på mig medans han reste sig upp ur sängen han också.

"Vad är ditt problem då helt plötsligt?" jag stannade upp i rörelsen och blängde arg på honom.

"Mitt problem är dig" mumlade jag men tillräckligt högt för att han skulle kunna uppfatta exakt vad jag sa. Han drog på sig sin mjukisbyxor men tröjan lät han vara av. Hur mycket jag än inte ville det så la sig ändå min blick på hans mage som var vältränad och riktigt snygg.

"Du verkar inte ha något problem med min kropp" ett flin landade på Felix läppar och jag himlade med ögonen.

"Du måste fatta att även fast det som hände igår hände så har jag inga som helst känslor för dig och jag bryr mig inte ett dugg om dig, fattar du?" han fnös till men nickade och jag öppnade dörren och stängde den hårt efter mig.

__________

Ett kort kapitel såhär efter midnatt, lite drama mellan Emma och Patricia och även lite oklarhet i vad Felix och Emma egentligen känner för varandra. Vad tror ni kommer hända mellan Emma/Patricia och Felix/Emma?

The Deal - Felix SandmanWhere stories live. Discover now