Di bilik Gempa...
Gempa:Haih,bersih pun kapal ni.Oh ya,buku-buku aku tak susun lagi.*setelah susun*Ok,jom tulis nota!
Cara-cara nak buat semua percaya kepada aku
Taufan-???
Blaze-Umpan dia dengan video game terbaru
Ais-Umpan dia dengan aiskrim
Thorn-Cuba berbincang secara bertenang
Solar-Cuba sembang dengan dia guna fon
Tok aba-Cuba bercakap dengan dia
Ochobot-Ringankan beban dia
Ying-Puji yang dia pandai
Yaya-Cakap yang aku akan makan biskut dia
Gopal-Umpan dia dengan makanan
Gempa:Hmm,perluke aku makan biskut Yaya.Matilah aku!😱
Fang:Mati?Apa yang mati?
Gempa:Ohbiskutyayataksedap!
*Melatah*Di rumah Yaya...
Yaya:Hachum!!!
Auntie Wawa:Kenapa Yaya?
Yaya:Selesema kot...(siapa pulak yang kutuk biskut aku ni)
Kembali semula...
Gempa:Ish,kau ni Fang.Tak reti ketuk pintu ke?
Fang:Sorrylah.Bukan sengaja.Kau tengah fikir pasal biskut Yaya kan?
Gempa:Haah.
Fang:*truut.truuut*(jam berbunyi)
Eh,abang aku panggil.Bye!*hilang*Gempa:Bye...Haih,sekarang aku nak buat apa?Keluar jalan-jalan lah...
Semasa di dalam perjalanan...
Gempa:Hmm,nak cakap dengan siapa eh?Kalau Ais,masa ni dia tengah tidur.Kalau Blaze,tak boleh.Dia tengah plan untuk prank orang.Kalau Solar,dia tengah buat live dekat insta.Taufan,mesti tengah lawat Hali.Hmm,selalunya aku yang tolong Thorn siram pokok dia.Mesti sekarang dia tengah free.
Pergi tengok jelah.Di taman Thorn...
Thorn:Hish,tak ada siapa pun nak tolong Thorn.Kalau abang Gempa, pasti dah tolong Thorn.
Gempa:*tengah menyorok*(Kesian Thorn...)
Thorn:*nampak Gempa*Eh,abang Gempa?
Gempa:(Erk,baik aku lari sekarang)
Thorn:Tunggu!*ikat Gempa pakai akar menjalar*Apa abang buat dekat sini?
Gempa:*lepaskan diri dan terus tutup mulut Thorn*Shh...Abang datang senyap-senyap ni.
Thorn:*alihkan tangan Gempa*Abang Gempa,Thorn rindu abang*peluk Gempa*
Gempa:Abang pun rindu Thorn jugak.*peluk Thorn*Jom abang tolong Thorn siram pokok Thorn.*leraikan pelukkan*
Thorn:Yeay!Thanks!
Gempa:Shh!!!
Thorn:Err,sorry...Oh ya,boleh tolong Thorn tanam pokok baru?Pweasee...
Gempa:Ye,boleh.
Thorn:yeay...*perlahankan suara*
Setelah selesai...
Gempa:Thorn,dekat rumah ada orang tak?Dekat dapur?
Thorn:Tak ada pun kenapa?
Gempa:Tak ada apa pun.Abang nak buat air je.
Thorn:Ok,biar Thorn tolong-kejap jangan masuk!
Gempa:Kenapa?*bukak pintu*Apekah?!
Baiklah Nana tahu mesti korang pelikkan apa yang Gempa terkejutkan sangat tu.Ianya adalah rumah yang paling bersepah di-dunia.Keadaanya,bayangkan sendiri.
(Readers:Tulis jelah!
Nana:Yelah-yelah.Pemarah!)Kusyen terbalik,tv jatuh,kipas terpatah satu sayap,pasu pecah,nasi berterabur,tin-tin minuman bersepah,pintu bilik Gempa dah nak tercabut,bingkai gambar pecah,kaca merata-rata,kesan terbakar,kad uno bersepah,remote terbelah dua,sebahagian rumah biru,sebahagian rumah hitam,tong sampah terbalik,roti sandwich basi dekat lampu,air tumpah dekat kerusi,tikus,lipas segala serangga semua ada,kesan ais beku dekat dinding,almari terbalik,tangga pecah,kesan cakaran kucing dan buku bertukar jadi makanan.Nak tahu?Itu baru ruang tamu.Belum tengok dapur lagi.
Gempa:Terbalik...
Thorn:Err,hehehe.Sebenarnya, semenjak abang Gempa tak ada,diorang asyik gaduh je.Sikit-sikit je gaduh.
Gempa:Tak pe.Jom kemas rumah ni.
Thorn:Nak kemas?Hancurkan jelah rumah ni.Dah tak boleh kemas dah.
Gempa:Ala takpe,Thorn tak nak tolong,Thorn boleh duduk luar.Biar abang kemas sorang.*senyum*
Thorn:Eh,Thorn nak tolong lah.Kan abang Gempa dah tolong Thorn,biar Thorn tolong abang pulak.*bersemangat*
Gempa:Ok,Thorn tolong angkat barang yang tak boleh guna dah.Abang nak beli cat kejap.
Thorn:Ok!
Setelah kemas...
Thorn:Abang,Thorn hauslah.Susah jugak nak kemas.
Gempa:Nah,abang dah buat air oren.*hulur air*
Thorn:Wah,thank you!
Gempa:Thorn,abang nak kena balik dah.Makanan dah ada atas meja.
Thorn:Jangan tinggal Thorn!*nangis*
Gempa:*usap air mata Thorn*Jangan nangis,esok abang datang lagi ye.
Thorn:Um,janji tau.
Gempa:Ye,janji...Bye!
____________________________________
Hai,banyak tak Nana update.Bateri dah nak habis.Petang nanti baru Nana update lain.Bye!
Vote dan Komen!
YOU ARE READING
Gempa,maafkan kami! | BBB Gempa | Complete [√]
RandomAkibat satu salah faham,Gempa telah dituduh mencederakan Halilintar.Dia telah dipinggirkan oleh semua orang termasuk Tok Aba,Ochobot,kembarnya dan kawan-kawanya.Walaupun begitu, masih ada seorang kawan yang mempercainya.Didalam keadaan Halilintar y...